Mekanisk trafobrum.

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Mekanisk trafobrum.

Indlægaf spuncut » tirs 12. mar 2019 04:50

Et emne der med jævne mellemrum kommer op. Problemet skyldes ofte at noget sidder løst inde i trafoen, det kan være spoleformen der sidder løst på kernen, vindingerne som er blevet løse eller kernen der falder fra hinanden, Jeg faldt lige over denne video som omhandler sidstnævnte situation og jeg syntes ville dele den med jer:

Jeg kan se at dfms har fundet ud af hvordan man indlejrer youtubevideoer, måske han vil dele hvordan man gør?
Forslag: Posten er placeret under "Andet vintage-udstyr", som måske ikke er helt dækkende. Kunne det være en ide med en afdeling for "Vintageelektronik generelt"?
MVH Henning

PS:
Råt link for mac/safarifolk:
Kode: Vælg alt
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=dtOwewfqucI
Senest rettet af spuncut tors 14. mar 2019 04:26, rettet i alt 1 gang.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Mekanisk trafobrum.

Indlægaf Fredmarantz » tirs 12. mar 2019 09:39

dfms løfter lidt af sløret for det her: viewtopic.php?f=559&t=12201

indtil videre synes jeg, at det er ok at placere den slags emner og indlæg i "andet vintageudstyr" - selvom jeg egentlig godt kan forstå din tanke om "vintageelektronik generelt"

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mekanisk trafobrum.

Indlægaf spuncut » tirs 12. mar 2019 13:56

Fredmarantz skrev:dfms løfter lidt af sløret for det her: viewtopic.php?f=559&t=12201

indtil videre synes jeg, at det er ok at placere den slags emner og indlæg i "andet vintageudstyr" - selvom jeg egentlig godt kan forstå din tanke om "vintageelektronik generelt"

Vh
Freddy

Tak for linket Freddy, den tråd havde jeg helt svedt ud. Desuden ser videoen her ud til at være indlejret, selvom jeg ikke har gjort noget særligt for det.
Som sagt, kun et forslag. :thumbsup: Desuden anerkender jeg modviljen i forbindelse med at oprette emner, idet mange emner jo ikke ligefrem gør jobbet som moderator nemmere.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Mekanisk trafobrum.

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 12. mar 2019 17:03

Tak for videoen, Spuncut - ganske interessant.

Det med at indlejre Youtube-videoer véd jeg altså ikke hvor meget jeg giver for:
På min MacBook m. Safari kan jeg ihvertfald kun se den i frimærke-størrelse, når den er indlejret :?
Og linket fremgår ikke længere af posten...

Hvis man "fisker" linket frem (via Citér-funktionen) og skriver adressen i browserfeltet, kan man se den direkte på Youtube - og i fin full screen-kvalitet. Bedre.

Er det en teknisk ting som admin kan gøre noget ved?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster