Støj fra British fidelity efter den slukkes?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Støj fra British fidelity efter den slukkes?

Indlægaf moruller » ons 9. dec 2020 13:21

Hej.
Jeg har lige byttet mig til en British fidelity P-170 effektforstærker. Den er født uden udgangsrelæ. "Dual mono med 2 kæmpe ringkerne trafoer. 80 watt og 10 watt i klasse A.

Problemet er at ca 5 sek. efter den er slukket udsender den en ret høj mærkelig lyd fra ca 1Khz som stiger i ca 2 sek.
Den kan også spille i 20 sek. efter den er slukket, med mindre indgangssignalet Pre-amp slukkes først. Har læst at flere har samme problem og svarene er mange rundt omkring. Lytterne aflades...m.m.

Firmaet/producenten har ingen kontaktinfo så der er der ingen hælp at hente og den danske forhandler eksisterer ikke mere.

Problemet er meget usædvanligt og meget irriterende. Udover det, så buldrer den i højttalerne når den tændes.

Jeg kan ikke forestille mig at en forstærker skal larme så meget og så højt hver gang den slukkes. I mine øjne vil det skræmme enhver mulig køber væk med den tro at de er ved at blive snydt. Nogen siger at sådan skal den være, mens andre mener noget andet. Nogen der har erfaring med disse modeller? :oops:
moruller
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 05 maj 2017
Lokalitet: Næstved

Re: Støj fra British fidelity efter den slukkes?

Indlægaf KlausM » ons 9. dec 2020 13:28

Prøv at montere en 6,8 kOhm/2-3 watt modstand over hver af de 4 store ladelytter, hvis det ikke er gjort, og se om ikke det kunne hjælpe på hyleriet. Bulderet ved startop, er der nok ikke så meget at gøre ved, bortset fra et forsinkelseskredsløb med et relæ.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Støj fra British fidelity efter den slukkes?

Indlægaf moruller » ons 9. dec 2020 13:32

;) Tak for inputtet
moruller
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 05 maj 2017
Lokalitet: Næstved

Re: Støj fra British fidelity efter den slukkes?

Indlægaf PerHej » ons 9. dec 2020 14:24

Hvis du kan makke lidt elektronik kan dette modul afjælpe problemet
https://www.banggood.com/UPC1237-Dual-C ... rehouse=CN

Hilsen PerHej
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Støj fra British fidelity efter den slukkes?

Indlægaf Hanzi » ons 9. dec 2020 14:39

Jeg har en Musical Fidelity P270 og kender godt til den omstændighed, at der kommer lyd ud af højtalerne, efter effektforstærkeren er slukket. Jeg tror dog ikke, det kan undgås, at der kommer en “duk”-lyd fra basenhederne.

Ift. min forstærker, så har jeg fået at vide, at jeg altid skal tænde effektforstærkeren, når forforstærkeren er tændt og altid slukke effektforstærkeren, imens forforstærkeren er tændt. Jeg vil gætte på, det er ift. at den er uden udgangsrelæ.
NLE 1000., DIY rørpre med NLE att. samt passiv pre med Seiden switch, Denon Dcd 3560.,
Denon DVD-5000, Luxman Pd 441 med Rega RB300-arm med Denon dl103, NLE 17 med DIY-strømforsyning, Magnepan IIIa med NAD 8200 som subs
Hanzi
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: 05 maj 2012
Lokalitet: København

Re: Støj fra British fidelity efter den slukkes?

Indlægaf bjerager » ons 9. dec 2020 15:55

jeg har også haft sådan en P-170, og den hylede også et stykke tid efter man slukkede den, men kun i den ene kanal. Dunk-lyden når man tændte den kender jeg også godt. I en lejlighed jeg boede i, tog den sikringerne, når man tændte for den.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster