Forstærkere jeg kan huske...

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf r-l-b » tirs 27. dec 2011 23:31

hvad med de sorte indkapslede moduler der sidder i audio research som koster spidsen af en jetjager at skifte ud - er de nogensinde blevet skilt ad og forsøgt repareret?
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 27. dec 2011 23:44

Helt banalt: Fed tråd! max vintage undeholdning :cool1:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf Tube mania » ons 28. dec 2011 00:20

Takker...jeg har et par sande historier om Krell KSA250...går det an at bringe dem her...

@r-l-b...jeg har set de pågældende moduler, men jeg har vist ikke haft anledning til at undersøge dem nærmere.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf eggers » ons 28. dec 2011 03:20

Tube mania skrev:Takker...jeg har et par sande historier om Krell KSA250...går det an at bringe dem her..


Bring it on!

Tube mania skrev:@r-l-b...jeg har set de pågældende moduler, men jeg har vist ikke haft anledning til at undersøge dem nærmere.


Hvor sidder de moduler? Jeg har vist ingen i min SP-10.
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf Tube mania » ons 28. dec 2011 10:46

De sidder i ARC D-52B og ser sådan ud...
Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf Tube mania » ons 28. dec 2011 11:02

Krell KSA250

Man har en Krell KSA250, tilhørende forforstærker og nogle fine Dynaudio højtalere...vistnok med 4 mindre basser. Man kan godt lide at spille HØJT, men...det kan ikke blive højt nok. EN forforstærker har EN volumen-knap...2 forforstærkere har 2 volumen-knapper...altså..man kan skrue højere op.

SÅ kan der spilles HØJT...MEGET HØJT...lige indtil alle 8 basser (begge højtalere)... *sætter sig* ...som om de var limet med sekundlim i svingspole gabet.

Jeg får Krellen til rep...den spiller, men...det er som om der ikke længere er højtaler-relæer i den...når man tænder den lyder der kun et lille...*plop*...og så spiller den normalt. Jeg skiller den ad og kommer ind til 2 relæer pr kanal...hver med 4stk 16A kontakter...alt ialt 4 X 4 = 16stk X 16A = 256A. De er ALLE smeltet sammen....relæ-ankeret kan ikke røre sig en uM...men Krellen fejler intet...derud over. Det er sgu da sejt...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf Tonni » ons 28. dec 2011 11:13

Hold Kæ.. hvor må den måler da have lignet en rundsav!!! Men samtidig må man imponeres over at ejeren har kunnet være i den enorme SPL! :-D Mon han har kunnet nyde kvaliteterne i sit anlæg???
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf Tube mania » ons 28. dec 2011 14:02

Næppe...han skulle da bare have haft de største CV højtalere som kunne fås og noget PA...det var en ung mand som havde arvet...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf r-l-b » ons 28. dec 2011 14:19

Tube mania skrev:De sidder i ARC D-52B og ser sådan ud...
Billede


ja det var lige sådan to som var brændt sammen i min kamerats audio research - han fik at vide af ham han købte den af at der bare skulle skiftes to lytter - nu har han investeret i et helt sæt lytter til power amp,en - nye udgangs transer (ret mange) og så lytter til pre-ampem og så finder han ud af at de to sorte kasser er brændt af -- grrr...
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf Tonni » ons 28. dec 2011 14:35

Tube mania skrev:Næppe...han skulle da bare have haft de største CV højtalere som kunne fås og noget PA...det var en ung mand som havde arvet...

Ja, eller det på denne hjemmeside...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf eggers » ons 28. dec 2011 15:26

Tube mania skrev:Krell KSA250…

Meget imponerende :shock:
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf Nillerviborg » tors 29. dec 2011 00:29

r-l-b skrev:
Tube mania skrev:De sidder i ARC D-52B og ser sådan ud...
Billede


ja det var lige sådan to som var brændt sammen i min kamerats audio research - han fik at vide af ham han købte den af at der bare skulle skiftes to lytter - nu har han investeret i et helt sæt lytter til power amp,en - nye udgangs transer (ret mange) og så lytter til pre-ampem og så finder han ud af at de to sorte kasser er brændt af -- grrr...


MMmmmmmm.... - Det skal da være en fornøjelse at modtage de defekte, hvis de er skiftet, så skal vi sku' nok splitte dem ad...!!

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf knold » fre 30. dec 2011 13:01

Hej!
Igen en spændende tråd fra Tube Manias hånd!!!!
Er der også en god historie om Luxman L-550 og ikke mindst L-560?
Mvh
Steen
knold
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 mar 2011

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf Nillerviborg » lør 31. dec 2011 00:35

knold skrev:Hej!
Igen en spændende tråd fra Tube Manias hånd!!!!
Er der også en god historie om Luxman L-550 og ikke mindst L-560?
Mvh
Steen


Naaaarhj.... - De er venstrehåndsarbejde at fixe - omend det tager tid, men ikke noget man sådan skal lægge hjernen i blød for...

Feeeede forstærkere i øvrigt.
Standardfejl er..:

Defekte lytter overalt - Skal nok skiftes omkring 100 eller sådan hvis det skal spille maks.
Fejljusterede / skredet i justeringer i PSU og RIAA
Defekte transer i RIAA - Af en eller anden årsag er de ustabile
Defekt kølemateriale ( Over-ophedet / forældet / alderdom ) på udgangstranser
Udgangstranser kan med fordel skiftes til parrede Sanken Ring-Emitter ( 2SC3264 + kompl. eller nyere afløsere )
I få tilfælde defekte "Gas-kølerør"
Bemærk - BIAS skal justeres knap så agressivt som manualen forskriver, mener den officielle rettelse til DK hedder 117 mv. istedet for 160 mv. i målepunkterne...

- Og så har der desværre tit været udført amatør-reparationer / "akkord-arbejde" uden respekt for materiellet på dem...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Forstærkere jeg kan huske...

Indlægaf csso » ons 19. nov 2014 19:09

Tube mania skrev:Krell KSA250

Man har en Krell KSA250, tilhørende forforstærker og nogle fine Dynaudio højtalere...vistnok med 4 mindre basser. Man kan godt lide at spille HØJT, men...det kan ikke blive højt nok. EN forforstærker har EN volumen-knap...2 forforstærkere har 2 volumen-knapper...altså..man kan skrue højere op.

SÅ kan der spilles HØJT...MEGET HØJT...lige indtil alle 8 basser (begge højtalere)... *sætter sig* ...som om de var limet med sekundlim i svingspole gabet.

Jeg får Krellen til rep...den spiller, men...det er som om der ikke længere er højtaler-relæer i den...når man tænder den lyder der kun et lille...*plop*...og så spiller den normalt. Jeg skiller den ad og kommer ind til 2 relæer pr kanal...hver med 4stk 16A kontakter...alt ialt 4 X 4 = 16stk X 16A = 256A. De er ALLE smeltet sammen....relæ-ankeret kan ikke røre sig en uM...men Krellen fejler intet...derud over. Det er sgu da sejt...


Skulle der mon være nogen herinde der ved lidt mere om denne - den kræver angiveligt en dedikeret 20A strøm tilførsel...?
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster