Nyt teenageværelse #7

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Nyt teenageværelse #7

Indlægaf mickr » man 3. jun 2013 00:12

Ved statsforvaltningens mellemkomst har det maget sig således, at jeg nu står og skal ekvipere to nye teenagehuler med anlæg; nemlig mine egne børns.

Min datter har fødselsdag d. 15. og hun ønsker sig et anlæg i den anledning. Kravene er simple: Der skal kunne spilles vinyl, der skal være mulighed for tilslutning af telefon og computer, det skal lyde dejligt ved lavt lytteniveau, det skal være flot på den fede måde og så skal det være SMÅT! Jeg er villig til at ofre mellem 1000 og 1500,- afhængigt af om højttalere skal være inkluderet.

Hos moderen står "dogmeanlægget": Philips 212 Electronic, en Sansui 555A og et sæt mikroskopiske Dynaco M10. Ikke noget der fylder meget, men hos mig skal anlægget optage endnu mindre plads på det lille ungpigekammer. Hun har udtalt at hun er villig til at ofre stereo for størrelsens skyld, og så kunne man jo gå helt dogme, på måder som hun sikkert ville synes var ultracool, men der er jeg lidt på herrens mark, for det ved jeg ikke noget om - sådan noget med gamle monotrin fra 50'erne i industrielt design og alt sådan noget - men det kunne man vel godt, ikke?

Jeg har et sæt Scandyna A10, nogle Beovox 1600 og også et sæt meget små Rega Kyte, som hun kunne få, men hvis det skulle helt op at ringe, ville et sæt højttalere i stil med Tandbergs Fasett være perfekte. (Øv at de er så hulens dyre)!

Jeg kunne godt være fristet til at støve en ITT 606 op. Den er sgu bare så flot på Star wars-måden: http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=558&t=296

Jeg har imidlertid også overvejet en Beogram 1500, som jo er en relativt kompakt løsning, men hvordan lyder sådan en sag, med en SP10?

Hvad skal jeg på jagt efter?

Hvis I mener at ligge inde med noget der kunne bruges i sådan et setup, er jeg klar til en hurtig handel - undskyld hvis det burde høre hjemme i en separat tråd.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Nyt teenageværelse #7

Indlægaf kbekke » man 3. jun 2013 09:03

Hvis det har interesse, kan jeg godt svinge forbi og se om de her stadig står der:

viewtopic.php?f=561&t=140&p=31265&hilit=scandyna#p31265

-Men jeg gider ikke, hvis de bare ender nede i Finn's kælder sammen med alt det andet :lol:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Nyt teenageværelse #7

Indlægaf diamondduck » man 3. jun 2013 09:19

jeg er stadigvæk rystet at man bruger SP10 idag.Hvor tror i ordet "plov" stammer fra?
Jeg ville havde arvet en hel del Decca plader i super stand,hvis ikke det var for denne såkaldte "pick-up"
Brugeravatar
diamondduck
 
Indlæg: 35
Tilmeldt: 23 maj 2013
Lokalitet: københavn

Re: Nyt teenageværelse #7

Indlægaf mickr » man 3. jun 2013 13:44

kbekke skrev:Hvis det har interesse, kan jeg godt svinge forbi og se om de her stadig står der:

viewtopic.php?f=561&t=140&p=31265&hilit=scandyna#p31265

-Men jeg gider ikke, hvis de bare ender nede i Finn's kælder sammen med alt det andet :lol:


:oops: Tak for buddet men der står allerede et par A20 nede i Finns kælder, meget flot stand for øvrigt. Jeg regner med at de skal ind på det andet (og større) teenageværelse. Til dette setup er de alt for store.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Nyt teenageværelse #7

Indlægaf mickr » man 3. jun 2013 13:47

diamondduck skrev:jeg er stadigvæk rystet at man bruger SP10 idag.Hvor tror i ordet "plov" stammer fra?
Jeg ville havde arvet en hel del Decca plader i super stand,hvis ikke det var for denne såkaldte "pick-up"


Tænker du måske på de tidligere SP5/6. Jeg troede da ikke at SP10/12 var så slemme?
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Nyt teenageværelse #7

Indlægaf csso » man 3. jun 2013 14:44

Jeg ville nok skyde de første 500 af efter denne

http://www.dba.dk/pladespiller-denon-dp ... 001234799/
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Nyt teenageværelse #7

Indlægaf mcs_5 » man 3. jun 2013 14:54

mickr skrev:Jeg troede da ikke at SP10/12 var så slemme?

Det er de heller ikke. Men hvis du spiller med en nål der er slidt op, og stiller nåletrykket på 3-4g, er de nok lidt skadelige :)

En Beogram 1500 med en SP10/12 er fin til et teenageværelse.

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Nyt teenageværelse #7

Indlægaf P. M. Hedegaard » man 3. jun 2013 15:57

P. M. Hedegaard
 

Re: Nyt teenageværelse #7

Indlægaf Hackenberg » tirs 4. jun 2013 13:29

Der er lidt sci-fi-agtigt over designet. Flot!
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 97 gæster