Transistorer og Rør (B&O og Radford)

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Transistorer og Rør (B&O og Radford)

Indlægaf his067 » lør 6. jul 2013 21:03

For 25 år siden fortalte Colin fra University Audio i Cambridge, at det bedste anlæg de nogensinde havde installeret var B&O Ouverture, Beard P35 og et sæt Sonus Faber. Jeg har altid syntes, at det lød som en interessant kombination.

Fornyligt fandt jeg en Ouverture på eBay for £190. Jeg sidder nu og lytter til til den som front-end til mine Radford MA50 og Audio Energy AE1. Jeg har kun lyttet i ti-tyve minutter og Radforderne har ikke været i brug i de sidste to måneder og er nok ikke rigtigt varmet op endnu. MEN.....Det er godt, temmeligt godt, faktisk noget af det bedste jeg har hørt (ihvertfald på CD. Jeg har ikke prøvet de andre inputs endnu).

Nu skal jeg så have fundet ud af at sætte min Thorens/NLE Riaa på den og få sluttet subwooferen til. Men altså--det lyder sgu godt.

Er der nogen af jer andre der har prøvet sådan nogle "skæve" kombinationer?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Transistorer og Rør (B&O og Radford)

Indlægaf spuncut » lør 6. jul 2013 22:16

Hej His067
Hvis B&O'en er en pænt clean afspiller uden nævneværdige skavanker, så går den vel godt til det meste.
Umiddelbart er jeg mere foruroliget over din rørforstærker/subwoofer -kombination. Det kan dog sagtens
være fordi jeg ikke har fattet hvad du mener med "skæve kombinationer".
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Transistorer og Rør (B&O og Radford)

Indlægaf his067 » lør 6. jul 2013 22:25

Nej, jeg tænker godt nok på B&O og Radford.

Subwooferen er en Audiovector M3 sig, som kører med linie-signal---altså direkte fra forforstærker. Når den er justeret ordentligt ind giver den et ekstra rum og tredimensionalitet. Thomas, som jo spiller en del, har fået mig til at skrue den så langt ned, at man kun lægger mærke til den, når den bliver slukket.
Den passede også fantastisk sammen med mine Quad ESL63 Elektrostater.

Det lyder stadig temmeligt godt efter en time eller to!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Transistorer og Rør (B&O og Radford)

Indlægaf spuncut » lør 6. jul 2013 23:07

Det afhænger selvfølgelig af hvor "røret" Radforden er i lyden, men jeg ku' forestille mig at det ville gå ud over sammenhængen i lydbilledet hvis subben fik lov til at buldre for meget igennem.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Transistorer og Rør (B&O og Radford)

Indlægaf his067 » søn 7. jul 2013 07:56

Tværtimod, men kunsten er at sørge for at subwooferen næsten ikke høres, m.a.o. at den er skruet næsten helt ned og har en lav afskæringsfrekens. For tiden står den tæt på en væg og helt skret ned (som ikke er desamme som slukket på denneher model) og med en delefrekvens omkring 40 hz.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster