...tak for indlæg...som I skriver, at en katodefølger vil få vanskeligt ved at gå i selvsving med en gain under 1?
Det skulle udelukke at lede efter selvsving ved bufferen, når jeg engang kommer til målinger....som "The Valve Wizard" skrev:
"udgangen kan tages fra Out 1 i diagrammet, eller fra forbindelsen mellem R6 (Rb) og R7 (Rk) Out 2. "Valve Wizard" foretrækker Out 2, fordi dette tillader modstanden R6 at isolere røret fra belastningskapacitansen, hvilket har en tendens til at forbedre stabiliteten. En katodefølger kan oscillere ved meget høje frekvenser, hvis man ikke er forsigtig, overfor kapacitive belastninger som kabler. I nogle designs er Rb set parallel med en kondensator, som gør indgangsimpedansen maksimal. Dette ødelægger enhver stabiliserende effekt af R6 (Rb)...undlad denne kondensator."
Selve koblingen med en "ekstra" modstand med udgang ved "Out 2" er set før...så jeg tænker at beholde 470R modstanden ved ECC82's bufferens katode, da egne forsøg ikke gav mere "støjgræs" med den modstand...
Hvad angår Marantz C7 eller M7 linje forstærker.... denne DIY klon har mange navne.. og hvorfor det kredsløb skulle være bedre end så mange andre?.....det har jeg søgt at få en rimelig forklaring på, ved at oversætte nogle sider fundet på nettet.....
Hvorvidt de skrevne forklaringer i forhold til Marantz M7 kredsløbet er valide, må der mere kompetente elektronik folk til at vurdere....forfatteren ser ud til at have kontrol over tingene, og vi starter nede på laveste trin....
...bær over med oversættelsen ....I part 6 er der bl.a. info om to RC- netværk som bevis for at Saul B. Marantz' forstod at sammensætte rørkredsløb...
Det første foto er Saul B. Marantz og den stereo FM tuner "Marantz 10B" som næsten drev det berømte firma " Marantz" i konkurs...Marantz gik derefter i samarbejde med et japansk firma ved navn "Standard" , hvor Marantz med denne hjælp fik fremgang og dermed kunne fortsætte produktionen.
Ref. Jean Hiraga og rørbogen: "Rörförstärkere" 1986 , TESSEKART Media Förlag AB.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.