Anbefal en loddestation

Alt om GDS

Anbefal en loddestation

Indlægaf hess » lør 10. dec 2016 14:08

Hej alle

Jeg er i gang med at renovere et par Lenco L75'ere. Jeg har været så heldig at få fingrene i to stk., så den ene bruger jeg til at øve mig på. Det er første gang jeg giver mig i kast med en sådan større renovering, så der opstår selvfølgelig nogle udfordringer og fejl hen ad vejen, som jeg må tage ved lære af:

For eksempel har jeg været lidt for smart-i-en-fart, da jeg skilte pladespilleren ad. Jeg har simpelthen bare cuttet kablerne i den tro at jeg kunne samle dem i muffer. Men det er gået op for mig, at man jo nok skal lodde kablerne af ved junktion-boksen (ved ikke hvad den kaldes på dansk), hvor de bliver samlet :oops:

Billede

Jeg har med andre ord fundet ud af at jeg må lære at lodde. Derfor vil jeg høre om nogen kan anbefale en god og billig loddestation. Ny eller brugt - begge dele duer. Har selv haft kig på nedenstående, men er bange for det er noget bras.

https://www.batterinet.dk/shop/loddekol ... AoQT8P8HAQ
hess
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 13 feb 2012
Lokalitet: Hvidovre

Re: Anbefal en loddestation

Indlægaf Strandvaskeren » lør 10. dec 2016 15:42

Må jeg have lov at anbefale en brugt Weller, jeg købte en magen til http://www.dba.dk/loddestation-weller-wecp/id-1029682359/ for nogle år siden og det virker bare. Bundsolid og rig mulighed for at få reservedele og nye spidser og alt den slags, så selv om 600 er 4 gange så meget som den du linkede til, så holder den med garanti 20 gange så lang tid OG er en fornøjelse at bruge undervejs.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Anbefal en loddestation

Indlægaf spuncut » lør 10. dec 2016 16:27

Hej hess
Her er radiomekanikerens foretrukne våben, Weller's WTCP-S Magnestat -kolber:
http://ham.brugtgrej.dk/annonce/116836
Samme sælger har også spidser og andre reservedele.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Anbefal en loddestation

Indlægaf sorenb » lør 10. dec 2016 18:01

WTCP-S er en udemærket arbejdshest, som nævnt af flere i tråden og andre steder her på forum'et.
Købte en som 13-årig, og idag, 40 år senere, kører den stadigvæk. Har skiftet spidser et par gange.
Vænner du dig til, at rense spidser, når du tager kolben, og IKKE når du stiller den fra dig, vil spidserne holde længere.
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Anbefal en loddestation

Indlægaf hess » søn 11. dec 2016 14:28

Tusind tak for anbefalingerne. Nu har jeg noget at gå videre med.
hess
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 13 feb 2012
Lokalitet: Hvidovre


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster