Lenco L75 byggeprojekt

Alt om GDS

Re: Lenco L75 byggeprojekt

Indlægaf hess » lør 12. jan 2019 23:36

Det har irriteret mig, at jeg ikke kunne få den korrekte overhang indstilling af pickuppen med det headshell jeg gerne ville bruge. Så det måtte jeg jo gøre noget ved. Jeg prøvede først at forhøre mig lidt på Lencoheaven. Men uden held. Derfor endte jeg med at finde på noget selv. Og det er lykkedes mig at komme frem til en løsning ved hjælp af et gammelt headshell som dette:

Billede

Jeg brugte det til at lave en lille adapter og fandt nogle passende skruer og bolte, som også lige skulle slibes lidt hist og pist.

Billede
Billede

Dernæst tilpassede jeg den lille fingerlift og limede den fast med en smule Loctite.

Billede
Billede

Og så blev adapteren ellers fastgjort. Igen med Loctite.

Billede

Pickuppen monteret og alt passer som det skal.

Billede
Billede

Voila! Pickuppen kan nu justeres helt korrekt, og jeg kan sove godt om natten.

Billede
Billede

Det giver mig selvfølgelig noget mere vægt, og samtidig nødvendiggør det, at jeg skal hæve armen en smule mere. Men hellere det end en pickup der ikke er justeret helt ordentligt ind. En lille ekstra bonus er, at fingerliften med de lange gevindstænger passer meget bedre på letvægtsudgaven, fordi jeg undgår ekstra skruer/møtrikker, når en pickup skal mønteres.

Billede
hess

Lokalitet: Østerbro

Indlægaf hificlassic » søn 13. jan 2019 08:02

dælme godt tænkt - og udført
JBL 4560 og Altec 290E "Giant Voice" på store cellehorn, Tannoy RHR, Ortofon GK602, Sony 557ESD, Bofa V15, Marantz 3300, Luxman PD300 og EMT 938 med Rega RB900
Brugeravatar
hificlassic
Fritids Branchemedlem

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf mantelteo » man 14. jan 2019 18:31

Og så mangler der lige et stemningsbillede af hele setup, please!
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco og resten der snurrer rundt
mantelteo

Lokalitet: København

Indlægaf hess » man 14. jan 2019 20:02

Yes, det skal nok komme :)

Jeg venter på nogle dimser i posten og mangler stadig at fikse nogle kedelige småting som jeg ikke kan tage mig sammen til at få gjort. Blandt andet skal låget poleres op.
hess

Indlægaf hess » tirs 5. mar 2019 22:55

Jeg bøvler med brum, og det irriterer mig helt vildt! Jeg har dog stadigvæk et par ting, jeg lige skal have afprøvet, før jeg må bede om hjælp her på siden eller måske Lencoheaven. Det var bare det, jeg ville sige. Carry on...
hess

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage