Onkyo cp 1055f, hjælp

Alt om GDS

Onkyo cp 1055f, hjælp

Indlægaf cdp » fre 22. dec 2017 18:01

Hejsa
Jeg har længe ønsket en pladespiller med fuldautomatik, - kravet var rimelig kvalitet/ydelse, kompabilitet med alm. pu'er, direkte drev og vibrationsafkobling.
Det mener jeg indfriet med en Onkyo CP1055 F2, som er nyligt erhvervet. ( sælger var for resten ansat i audioscan/lydkilden dengang ) ;)
Der er dog lidt som halter..
1: det lille tandhjul, ml. motorsnekke og videre transmission, er slidt op.
2: den ene hængsel er knækket. ( anes sikkert på foto)
Ellers virker motor, solenoide og trykrulle fint - det samme med DD-drevet.
Er der nogen, der kender til en dansk reservedels forhandler eller et medlem, der kan hjælpe/vil sælge. ( på Ebay forhandles hjulet)
På forhånd tak
Billede

Billede
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Onkyo cp 1055f, hjælp

Indlægaf cdp » tirs 26. dec 2017 23:01

Så blev der bestilt nyt hjul til Onkyo'en - kunne forstå på sælger, at samme del går igen på de mindre modeller i serien. Når den kommer i gang igen, skal det ophæng ( en kraftig plade ), hvor arm og dd-drev sidder, justeres og måske nogle støddæmpende skum klodser skiftes. Er det en god ide at smøre tandhjul med lidt vaselinefedt eller lignende, efter grundig rens ? Er det originalt, at topplade og tallerken er coated forneden på disse modeller ?
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Onkyo cp 1055f, hjælp

Indlægaf cdp » søn 4. feb 2018 12:13

Hej igen herinde
Det nedslidte mellemhjul er skiftet og armen kører fint igen - men liften driller lidt. Jeg kan ikke se hvordan den aktiverer fra neden, uden hele armbasen afmonteres, men der lyder en stille summen under start, som kunne indikere en nr. 2 motor evt. med en rem der slider. Det samme problem er beskrevet på nettet, hvor rådet blot er
'rens lift grundigt for gl. fedt og forny med nyt '
,
Her beskriver de det som en soleniode, der fejler pga. indtørret fedt. Inden jeg 'sjasker' det hele ind, vil jeg dog høre her først. Vintagehifi.dk er jo den bedste garanti for hjælp.. :p
På forhånd tak
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Onkyo cp 1055f, hjælp

Indlægaf cdp » tors 8. feb 2018 21:20

cdp skrev:Hej igen herinde
Det nedslidte mellemhjul er skiftet og armen kører fint igen - men liften driller lidt. Jeg kan ikke se hvordan den aktiverer fra neden, uden hele armbasen afmonteres, men der lyder en stille summen under start, som kunne indikere en nr. 2 motor evt. med en rem der slider. Det samme problem er beskrevet på nettet, hvor rådet blot er
'rens lift grundigt for gl. fedt og forny med nyt '
,
Her beskriver de det som en soleniode, der fejler pga. indtørret fedt. Inden jeg 'sjasker' det hele ind, vil jeg dog høre her først. Vintagehifi.dk er jo den bedste garanti for hjælp.. :p
På forhånd tak


Problemet er samspil mellem knasthjul no.1 og mikroswitchen, der styrer liftens bevægelse. Lift-aksel, det kalder jeg den gennemgående del der hæver armen, har direkte kontakt med undersiden af hjul no.1, som via en buet bund, hæver og sænker liften, når den drejes hhv. med/mod uret når stepmotor kører. Fejlen ligger i switch'n, som på anlægssiden har en plast sko, der kører ind på hjulet. Denne er desværre gået i stykker.
1: Kan jeg købe en lignende switch herinde ? ( har forespurgt 'Donor parts' , USA - som ikke kan hjælpe )
2: Har kig på noget ala denne: https://www.conrad.com/ce/en/product/16 ... D?ref=list , men den kræver ko lidt større armbevægelser for at kunne fungere.
Billede
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Onkyo cp 1055f, hjælp

Indlægaf cdp » søn 11. feb 2018 20:57

Update - så kom min Onkyo i gang igen. Hjul 3 er skiftet og den lille switch, der påvirkes af hjul 1 er genskabt med ny plastik-sko og rengøring af kontaktfladerne. Samme problem optræder i øvrigt på de mindre modeller, men dele kan købes hos Nabeel Sayegh, via info@thespeakerport.com , hvis andre herinde får brug.
Jeg var ellers tæt på at montere en rulle-switch, men tror der er for lille bevægelse i 'knasthjulet' til at det vil fungere præcist. Forskel på åbne/lukke er under 1,5 mm. Resterende opgaver er nu rep af hængsel og et nærmere kig på det flydende ophæng, som ikke er helt intakt. :Briller:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster