Russer-rør er de ok ?

Alt om GDS

Russer-rør er de ok ?

Indlægaf dfms » søn 10. jun 2018 08:13

Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Russer-rør er de ok ?

Indlægaf tctla » søn 10. jun 2018 19:46

Jeg har mange NOS russer-rør på lager, men ikke de 2 typer, du mangler.
Jeg har købt mine i Kiev, Ukraine når, jeg har besøgt min familie, som bor der.
Priserne på markederne der, er rimelige nok, så jeg har købt et par spandfulde i håbet om, at de ER gode nok.
På en rørtester er de, men det siger jo ikke noget om driftsikkerhed og driftstimer.
Hvis det stod helt skidt til, er jeg sikker på, at brugerne på div. fora vil ha' råbt vagt i gevær for længe siden.

Jeg husker en sjov (for mig) situation, der opstod engang jeg havde 6 NOS 6C33C dobbelt-trioder i originale papkasser med hjem i en kuffert. Kufferten var aflåst med en hængelås bare fordi. Da vi nåede Kastrup og fik kufferten udleveret, var hængelåsen klippet af. Der manglede ingenting i kufferten, men ville MEGET GERNE ha' set ansigtsudtrykket på den stakkels gut, der sad ved gennemlysnings-maskinen, da min kuffert rullede forbi. Et 6C33C er et godt kraftigt rør, med størrelse og facon som en gennemsnitlig håndgranat +/-. Det må ha' gibbet noget i fyren :thumbsup:
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Russer-rør er de ok ?

Indlægaf Fredmarantz » søn 10. jun 2018 20:38

Jeg kan heller ikke sige noget om specifikt de to rørtyper, som du har afbildet, men jeg kan fortælle om nogle andre, nemlig den russiske pendant til EL84 E84L - typerne.

Det er, som mange allerede ved, et såkaldt 6P14P - XX . xx'erne symboliserer evt. suffixer på 6P14P. Mit foretruknie er 6P14P-EV (EB kyrillisk)
Dette rør er særdeles robust og kraftigt bygget (typisk russisk) - og er meget holdbart. -EV -typen er vibrationsresistent til et temmelig ekstremt niveau. Disse rør lyder i mine ører endda rigtig godt. 6P14P-xx rør skulle efter sigende have gjort tjeneste i bl.a. T34-kampvogne samt MIG-jagere. Røret testes på AVO som et alm. EL84. Kan tåle op til 500V på anoden :QQS: .

Altså et eksempel på gode rør fra 70'erne og 80'ernes Sovjetunion.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Russer-rør er de ok ?

Indlægaf dfms » søn 10. jun 2018 20:48

Tak for svarene :thumbsup: , jeg bestiller løs :p
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: RetroBoy, spuncut og 32 gæster