Kopiering af knap

Alt om GDS

Kopiering af knap

Indlægaf skjold » man 5. nov 2018 11:42

Hej

Jeg har netop fået fremstillet en kopi af en knap til en Nikko ATD-1 for et andet medlem af forumet. Det blev faktisk ok - uden dog at være perfekt.

Den originale ses her øverst, sammen med kopien og bortset fra affasninger der står blanke har den originale en lidt grålig glat overflade. Er der nogen der har en ide til hvad det er for en overfladebehandling den originale knap har fået?


knap.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Kopiering af knap

Indlægaf PerHej » man 5. nov 2018 11:52

Jeg vil glasblæse den, bare søg på glasblæning i google

Hilsen PerHej
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Kopiering af knap

Indlægaf Max » man 5. nov 2018 11:59

Hvis du så heldig at der ikke er for meget bly i aluminumen, ja så kan en gang kausisk soda klar det. Er der bly i, ja så bliver den sort, men det kan måske fjernes med en gang saltsyre.
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: Kopiering af knap

Indlægaf Louis » man 5. nov 2018 12:40

skjold skrev:Hej

Jeg har netop fået fremstillet en kopi af en knap til en Nikko ATD-1 for et andet medlem af forumet. Det blev faktisk ok - uden dog at være perfekt.

Den originale ses her øverst, sammen med kopien og bortset fra affasninger der står blanke har den originale en lidt grålig glat overflade. Er der nogen der har en ide til hvad det er for en overfladebehandling den originale knap har fået?


knap.jpg


Du kan prøve at tage fat i Roberto Pedersen på Facebook. Han har glasblæst lidt for mig:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Kopiering af knap

Indlægaf Nillerviborg » man 5. nov 2018 23:08

- Den der overflade er for grovkornet til at være Glasblæst. Prøv med mellemstorkornet sandblæsning ??
Det kan osse være maling, ikke usædvanligt...
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster