Luxman PD-131 strobo-scope

Alt om GDS

Luxman PD-131 strobo-scope

Indlægaf desejner » tors 8. nov 2018 10:37

Jeg bakser med en Luxman PD-131 pladespiller, hvor stroboskopet ikke virker. Jeg har ledt efter en ny "Cold Cathode Ultra Violet" light tube - men kan ikke helt opdrive den.

Nogen her, som har erfaring med samme pladespiller, måske ved hvor jeg kan købe ovenstående tube eller om der er en alternativ løsning ?
ejner.dk
musiker, dj, Hi-Fixer, vintage-elsker, desejner.dk
HK Citation 11+16, Dynacord A-45, Leak Trough Line ll FM Tube, by desejner mk1 turntable, by desejner mk1 Riaa.
Brugeravatar
desejner
Branchemedlem
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24 mar 2015
Geografisk sted: Århus
Lokalitet: Århus

Re: Luxman PD-131 strobo-scope

Indlægaf vinyl » tors 8. nov 2018 11:01

Det er snart mange år siden det var muligt at finde denne reservedel, jeg har på et tidspunkt fundet et tysk firma som lavede et udskiftningskit med LED, desværre kan jeg ikke lige huske linket, jeg leder og vender tilbage hvis jeg finder adressen.
vinyl
Fritids Branchemedlem
 
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08 mar 2011
Geografisk sted: Sydøstjylland
Lokalitet: Egtved

Re: Luxman PD-131 strobo-scope

Indlægaf ralphandersen » tors 8. nov 2018 11:14

Prøv dgwojo.com . Jeg havde fat i ham for at få fat i en neonlampe til min DDX 1000 (men jeg endte med at sende den på værksted fordi der også var noget andet der skulle ordnes. Der blev neonlampen udskiftet med en lysdiode og lidt elektronik).

Jeg har indtryk af at han har det meste eller noget der kan bruges i stedet.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Luxman PD-131 strobo-scope

Indlægaf Helikon » fre 9. nov 2018 01:45

Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Hug og 27 gæster