PPAB1 forstærker med United EL38/6CN6/807

Alt om GDS

Re: PPAB1 forstærker med United EL38/6CN6/807

Indlægaf spuncut » man 21. dec 2020 01:12

Mange tak Torben :cool1: '

Angående fasesplitteren:
Som udgangspunkt tænker jeg et langhalet par bestående af ECC81/12AT7 og med CCS i halen. Hvilket jeg anser for et relativt konservativt valg, hvad tænker I?
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: PPAB1 forstærker med United EL38/6CN6/807

Indlægaf tctla » tirs 22. dec 2020 23:08

Det er lidt hektisk her for tiden, for jeg har forgæves forsøgt, at fortrænge julen.
Selv med de bedste intentioner om, at springe direkte fra d.23/12 til d.2/1, kommer den alligevel luskende med al dens festivitas & gaveræs. Nå, ja som et lille plaster på såret, er der jo børnebørnenes forventningsfulde ansigter, når der uddeles gaver og knas'es lystigt oven på anden. Jeg klarer det vel endnu en gang og ved nærmere eftertanke, er der jo også en pakke eller to mig mig :OLO:
Hov, den undskyldning for kun, at give et kort svar til Spuncut, kørte vist lidt af sporet.
Altså,
Imho er en LTP med CCS i halen nok den bedste løsning for en fasevender overhovedet, så du får ikke megen kritik fra mig. Især fordi, du har husket potentiometeret for balancering af output'ene. Nu er der måske ikke den store brug for udbalancering, for med en CCS i ligningen, opnår man en rigtig stor hale-impedans, der så vidt jeg ved, garanterer optimal balance og god frekvensgang.

For de, som vil vide mere, prøv Google + nedenstående.
Long Tailed Pair (LTP)
og
Constant Current Sink (CCS)

Omtalte "hale" refererer til "tail'en" i LTP fasevenderen. Halen er hvor, de to katoder er koblet sammen.

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1360
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 99 gæster