Thorens TD-125 MK2 restaurering

Alt om GDS

Re: Thorens TD-125 MK2 restaurering

Indlægaf hess » lør 12. dec 2020 23:03

Ok. Det er den i øverste venstre hjørne du mener, ik?
hess
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 13 feb 2012
Lokalitet: Hvidovre

Re: Thorens TD-125 MK2 restaurering

Indlægaf Mik112 » lør 12. dec 2020 23:19

Jo
Mik112
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 12 jul 2012
Lokalitet: Frederikssund

Re: Thorens TD-125 MK2 restaurering

Indlægaf hess » søn 13. dec 2020 12:29

Har fået nærstuderet diagrammet og lært lidt om de forskellige symboler (sjov og udfordrende læsning synes jeg):

Billede
Billede

Desuden har jeg fået læst en del om de gængse problemer. Det lader til, at det er et must at skifte de to store strømforsynings elektrolytter. Så det skal i hvert fald prøves. De resterende (Thorens?) lytter er vist af fin kvalitet og der opleves sjældent problemer med dem. Ligesom de forskellige modstande heller ikke skulle give problemer. Men mange har også problemer med brokoblingen og de fire transistorer samt de to ”opamps” (ved ikke hvad de kaldes på dansk). Og så skal jeg vist have fat i noget kontaktspray, da det er en god idé at få renset og motioneret de 9 ”trimpods” (igen: Ved ikke hvad de kaldes på dansk).

Derfor tænker jeg at en mulig plan kunne være at bestille følgende markeret med gul:

Billede

Hvor kan I anbefale at bestille?

Inden en evt bestilling vil jeg også prøve at få læst op på, hvordan jeg egentlig tjekker standen på de forskellige enheder med mit multimeter. Rent visuelt ser de jo fine ud. Altså der er ikke gået hul på noget og der er ikke noget der er svulmet op eller siver. det må blive i aften, nå børnene sover...
hess
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 13 feb 2012
Lokalitet: Hvidovre

Re: Thorens TD-125 MK2 restaurering

Indlægaf Helikon » søn 13. dec 2020 13:36

TRIMMEPOTS ER NIX PILLE!
Ellers får du den her følelse :YY: :Megetvred: når du opdager hvad du har lavet
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Thorens TD-125 MK2 restaurering

Indlægaf MaxJ » søn 13. dec 2020 18:06

Jeg vil give Jan Froerup ret. Du burde virkelig overlade det til en der ved hvad han laver.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 137 gæster