Gæt en højtaler (rep.)

Alt om GDS

Gæt en højtaler (rep.)

Indlægaf cdp » tors 7. jan 2021 09:27

Godt Nytår til alle herinde - mit fortsæt burde være : " slut med at hente unødvendige effekter til huse ".
I dette tilfælde ligger der dog lidt historie bag, da samme model i mange år stod hos mine forældre, og fordi jeg allerede har en anden klon, der minder lidt derom. Så egentlig bare lidt nysgerrighed på 2 forskellige opbygninger lydmæssigt. Stof fronterne kunne ikke reddes, så der skal laves nye, og de originale emblemer mangler jeg også, måske er der en herinde som kan hjælpe?? - kabinetterne var fineret på bagsiden, men da der var flere store skader på sider mv., brugte jeg bagside finer, til disse udbedringer - terminalerne er de originale messing skruer. Lak og evt. finer skaffer den lokale møbelfabrik, men der kan være stor forskel på teak finer, derfor genbrugte jeg dette. Det er ikke noget stort/dyrt projekt, men samlet ved de fleste vist, at der bruges mere tid en påregnet. Jeg lægger ud med bagsiden og det indre kabinet, der er brugt 2 lag 10mm hårde batts på alle flader og 100mm blød knauf efterfølgende. Jeg forventer ikke renovering af filter pt. - alle enheder foreløbig ohmet og ligger sjovt nok meget tæt. Ophæng skal ikke renoveres.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Gæt en højtaler (rep.)

Indlægaf hificlassic » tors 7. jan 2021 10:43

uden mål er det meget svært at gætte om det er en lille højttaler som LS3/5A eller en stor Scandyna med 10" bas(ser)
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Gæt en højtaler (rep.)

Indlægaf cdp » tors 7. jan 2021 11:24

hificlassic skrev:uden mål er det meget svært at gætte om det er en lille højttaler som LS3/5A eller en stor Scandyna med 10" bas(ser)

Nemlig.. :lol: - men det skarpe øje har sikkert spottet forholdet ml. forkantliste og kabinet, så lad os bare lande omkring de 20 Liter. Bafflen er lavet i 15mm krydsfiner, med undersænkning til bas/ml.tone og alle skruer til enhederne er M4, som passer til messing islags-møtrikkerne, som ses på filtersiden. Filter indeholder både polare/bipolare caps.. Næste foto er med enhederne monteret og kommer i morgen. :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Gæt en højtaler (rep.)

Indlægaf JGreen » tors 7. jan 2021 14:59

hej
Jeg har et bud på Heco. De er de eneste jeg har set så gennemført både med træ og terminaler arbejde. Jeg kan kun se bipolare caps i det filter på billedet.
MVH J Green
JGreen
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 04 nov 2010
Lokalitet: Randers

Re: Gæt en højtaler (rep.)

Indlægaf cdp » tors 7. jan 2021 15:24

JGreen skrev:hej
.. Jeg kan kun se bipolare caps i det filter på billedet.

Du har ret - vurderede blot de 2 med db. ring - godt set. :thumbsup:
Ps. ikke Heco.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Gæt en højtaler (rep.)

Indlægaf Rolf Zetterberg » tors 7. jan 2021 16:30

Peerless kit 20-3 .I alla fall element och filter.
Rolf Zetterberg
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 21 jun 2010

Re: Gæt en højtaler (rep.)

Indlægaf cdp » tors 7. jan 2021 19:07

Rolf Zetterberg skrev:Peerless kit 20-3 .I alla fall element och filter.

Bingo - du har helt ret Rolf. Jeg tror kittet kunne købes med færdig baffel, for det ligner ikke selvbyg på disse.
Jeg fik lov til at redde dem fra vores lokale containerplads, hvor stoframmer var ødelagte og emblemer manglede.
De findes både som 4 & 8 ohms sæt, alle enheder målte omkring 3 ohm dc, så det passer vist meget godt. I en tidligere tråd, er der tvivl om ml.tone er fasevendt eller ej - det har jeg ikke undersøgt endnu. Som tidligere nævnt, har jeg test-lyttet dem mod et par ditto , hvor kabinettet er ventileret - forskellen er ikke så stor, blot lyder 20-3 mere punchy/dynamisk imho, men smag og behag. Mellem/højtone er self. ikke ens grundet bestykning, men en god cone-tweeter behøver ikke lyde dårligt, og der er et godt samspil i 20-3, selvom D3804 har bedre spredning.
Ps. hvis nogen ligger inde med et par emblemer de kan undvære/vil sælge, så sig til. Rammer og stof er ikke det store problem.
hygge :thumbsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 118 gæster