Sansui AU-9500 - hjælp til reparering

Alt om GDS

Sansui AU-9500 - hjælp til reparering

Indlægaf Sherl8ck » tirs 2. mar 2021 10:57

Kære forum

Jeg har arvet denne fine Sansui AU 9500 af en meget venlig mand, som jeg mødte på et loppemarked engang.
Sansui AU 9500.jpg

I nogle år kunne jeg holde støj fra døren ved at give knapperne en god omgang motion, men så kom der støj på højre udgang, så jeg i nogen tid nøjedes med mono-lyd ved kun at bruge venstre udgang, men så fik venstre også støj og musikken kunne kun lige anes svagt, når man skruede højt op.
Jeg fulgte derfor Spuncuts anbefaling til rensning i tråden “Den store trick go fif tråd” (viewtopic.php?f=565&t=7723&p=68311&hilit=Den+store+trick+og+fif+tr%C3%A5d#p68771), i håb om at det kunne hjælpe, men det ændrede desværre ingenting.
Støjen på højre udgang har varieret, så jeg har brugt den videre et par uger, men da jeg tændte for den i går, kom der hverken lyd ud af højre eller venstre udgang!

Jeg vil meget gerne beholde den, men jeg er desværre nok ikke selv kyndig til at reparere den, så jeg håber, jeg kan finde en måde at få den repareret på, uden at det koster en formue. Jeg vil derfor spørge jer, om I kan anbefale nogen i Københavnsområdet (jeg bor på Frederiksberg), som kan hjælpe mig med forhåbentlig at få mange flere års glæde af min forstærker.
Og hvis I har et bud på, hvilket prisleje en sådan reparation kan koste mig, hører jeg det også gerne.

Vh Anders
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sherl8ck
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17 apr 2017
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Sansui AU-9500 - hjælp til reparering

Indlægaf Tonni » tirs 2. mar 2021 12:01

Jeg ville snakke med enten Tophøj, eller AnalogBo, der begge er brugere her inde.
De kan deres kram...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Sansui AU-9500 - hjælp til reparering

Indlægaf Tophøj » ons 3. mar 2021 07:54

Hej Anders.

Du er velkommen til at skrive en PB til mig.

Mvh Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Sansui AU-9500 - hjælp til reparering

Indlægaf Sherl8ck » ons 3. mar 2021 12:06

Tak for anbefalingen Tonni, og tak til dig også Per. Jeg har fået en henvendelse fra en anden bruger på PB, som tilbød mig sin hjælp. Så jeg krydser fingre for, at han kan hjælpe mig med det. Ellers kan det være jeg skriver til dig Per.

Vh Anders
Sherl8ck
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17 apr 2017
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Sansui AU-9500 - hjælp til reparering

Indlægaf Tonni » ons 3. mar 2021 13:09

Glæder mig til at høre mere! Og håber alt går godt... :)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster