La2a diy Compressor

Alt om GDS

La2a diy Compressor

Indlægaf Erik » fre 22. jul 2022 18:09

Hej

Tog lige et par billeder min diy. la2a Compressor, da jeg havde låget af den for at justerer den inden årets sommerspil i Varde.
Jeg har bygget den for 5-6 år siden, og jeg har den næsten altid med når jeg er ude og lave lyd.
Den er bygget som dobbelt mono i samme kasse og kan linkes til stereo brug.
Rigtig god til vokal ja stort set god til alt hvad der har med musik og lyd at gøre.

Erik
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Erik fre 22. jul 2022 20:23, rettet i alt 1 gang.
Erik
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 21 dec 2014
Lokalitet: Janderup

Re: La2a diy Compressor

Indlægaf dfms » fre 22. jul 2022 18:52

Ser godt ud :-)
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: La2a diy Compressor

Indlægaf Fredmarantz » fre 22. jul 2022 23:02

Imponerende flot bygget - og lækker maskine :thumbsup: Har garanteret en fløjlsblød og "naturlig" compression.. Har du skelet til Fairchild ...?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: La2a diy Compressor

Indlægaf Erik » lør 23. jul 2022 10:25

Nej det er ikke en Fairchild
Det er kopi af en Teletronix La2a fra først i 60’erne som er en mono Compressor, jeg har puttet 2 i samme kasse.
Min version er bygget med de originale rør men med Lundahl ind og udgangs trafoer . I den originale model er der brugt UNC trafoer, som er udgået for mange år siden. Kan måske findes brugt men så koster de en formue.Lundahl trafoer er dyre nok endda.
Det er en opto comp. hvor en LDR modstand bliver belyst af en lille plade der minder om et lysstofrør,mere lys = mere reduktion af lyden.

Erik
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Erik
 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 21 dec 2014
Lokalitet: Janderup

Re: La2a diy Compressor

Indlægaf lillebror » lør 23. jul 2022 11:35

Rigtig flot arbejde, men hvad bruger man sådan en dims til?
PA, studie eller hifi?
Og hvad gør den?
Søren
Pink Triangle, RB300, SPU royal N, Roksan Xerxes+Artemiz, Denon dl103, Technics sl110, ML26, Australian monitor am 1600, Gainclone, Dynaco mk3, Amcron 150, JBL 101 Lancer, Snell K, KEF Bailey, Altec Lansing 604
lillebror
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Ålborg
Lokalitet: aalborg


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 144 gæster