Lidt inspiration til restaurering.

Alt om GDS

Lidt inspiration til restaurering.

Indlægaf dfms » søn 8. jan 2023 22:18

Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Lidt inspiration til restaurering.

Indlægaf Fredmarantz » man 9. jan 2023 01:10

Hold da helt op, hvor er han grundig. Det kan jeg lide at se, men man skal godt nok have noget finmekanisk selvtillid/evne og nok også have adgang til reservedele, i det tilfælde, at man skulle komme til at beskadige en dims eller to. Jeg kan få kuldegysninger af at se mig selv skulle adskille et stort ALPS-potentiometer, som det blå han lige skiller ad v. 19:00 :shock: :shock: :shock: .

Jeg har nogle gange været på lignende eventyr med kontakter og potentiometre på Marantz-udstyr, hvor total adskillelse er sidste (og bedste) udvej, men det hører til sjældenhederne.

Heldigvis kan man øve sig på "junk-udstyr". Øvelse skal der til.

Det bekymrer mig dog lidt, at han bruger dremel på mange af de flader, som han vil rense. Jeg kan ikke undgå at få den tanke, at han måske slider noget af den beskyttende overfladebehandling af...med galopperende korrosion til følge.....i årene der kommer.

Som slutbemærkning vil jeg da nok tro, at det er noget, som man foretager på eget gear idet en evt. regning vil blive astronomisk, hvis den laves på professionel timebasis. ;)

Flot og grundigt arbejde er det. Men er det nødvendigt at gå så langt?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Lidt inspiration til restaurering.

Indlægaf Elway » tirs 10. jan 2023 17:20

Wauv. Det er da lidt vildt. Bortset fra elevator-muzakken, var det en lækker video.

Som Freddy hentyder til, så er det både tvivlsomt om det er nødvendigt og/eller betalbart. Men hvis man har evnerne og/eller pengene, så.... Det må være en stor tilfredsstillelse at bagefter vide at apparatet er i exceptionel vedligeholdelsestilstand.... man kommer vel ikke dybere ned i kaninhullet end det...
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Lidt inspiration til restaurering.

Indlægaf dfms » tirs 10. jan 2023 19:28

Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 133 gæster