tip til malingstyper til restaurering

Alt om GDS

tip til malingstyper til restaurering

Indlægaf r-l-b » ons 5. maj 2010 14:14

her er en fyr der har brugt Merceds farve code 414 maling til sin Garrard 401 - det ser umiddelbart ganske godt ud

http://picasaweb.google.co.uk/his047/Garrard401#
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: tip til malingstyper til restaurering

Indlægaf his067 » man 9. aug 2010 19:43

Hej Ruben,

Joh, det er en dansker i Skotland som holdt ved og endelig fik den rigtige maling: Garrarden er nu ude i mit skur og går nok snart op på E-bay (med mindre der er nogen der vil bytte med en Mørch GS6a med flydende ophæng).

Billederne af undersiden viser original malingen mens oversiden er den nye Mercedes maling. Man *kan* se at det er ny maling, for der er tre lag maling på oversiden i modsætning til den originale Garrard maling som er et lag.

Garrarden har været helt skilt ad og er renset og smurt . Den lyder (næsten) lige så godt som min SOTA Star Sapphire IV, som den erstattede i to år mens jeg fik SOTAen repareret.

PS "gelate"? jeg har ikke kunnet finde det ord i Collins Gem Latin Dictionary:jeg can se "All oilcakes of the bakery taste bad *gelate* (*cold*?)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: tip til malingstyper til restaurering

Indlægaf r-l-b » man 9. aug 2010 20:21

det er en pop-plat-sjov "undersættelse" - meningen er "al dybfrossen pizza smager skidt"

verden er godt nok lille med sådan en Garrard - jeg tror grunden til at man kunne nøjes med et lag lak i gamle dage var brugen af cellulose fortynder som nu er ulovligt
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 125 gæster