Mod eller ikke mod

Alt om GDS

Re: Mod eller ikke mod

Indlægaf Tube mania » fre 18. okt 2013 17:40

De er jo heller ikke 'ødelagte'...ingen skævbider massakre...så deet er vist OK :thumbsup: Jeg har nu og da fået besøg af en 'fætter' som var gået amok med skævbideren fordi han havde hørt at en forstærker/receiver lyder bedre uden tonekontroller. Så han havde hæmningsløst klippet komponenter ud som han kom med i en pose og ville have mig til reetablere den for den var jo tavs. Det ville jeg ikke, men jeg kunne forbinde effektdelen med forforstærkere og det var jo egenlig det der var formålet. Det havde været let at gøre uden klippe apparatet i stykker.
Senest rettet af Tube mania fre 18. okt 2013 17:46, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mod eller ikke mod

Indlægaf Fredmarantz » fre 18. okt 2013 17:44

Ehapa skrev:Jeg har lavet "overgreb" på disse.Pye HF10 Mozart SE
Billede

Ikke for at provokere :? .

Jeg skulle beslutte om de skulle stå på den øverste hylde eller om de skulle spille hver dag som de gør nu.

Originalt havde de ikke engang en sikring(1957), forforstærkere+riaa var ifølge tekniker meget lidt god, hvorimod
effektdelens konstruktion er ret godt lavet, nu er de effekt med volumekontrol, det skal siges at forforstærkerdelen
og riaa stadig sidder i, og kan tilsluttes, der er skiftet kondensatorere+modstande+selen ensretter, tonekontroller og
omskiftere er afkoblet.

Jeg kan godt følge dem der synes det er en skam især da de er meget sjældne, jeg overvejede også at sælge dem, og
købe nyt, men jeg er vild med deres lyd, og nyt i samme lydkvalitet ville blive ret dyrt.

Sorry :oops:



Ehapa for hulen!

Ingen grund til skam eller "sorry" o. lign. Dine amps er flotte og sjældne og sikkert vellydende - og jeg er sikker på, at du passer godt på dem.

Jeg kan virke som det, som sædvanligt kaldes "vintagepoliti" og andre nedsættende betegnelser. Det er åbenbart den type, som jeg repræsenterer. Det eneste, jeg i denne tråd gør, er at fremstå med min egen tilgang til tingene, hvilket jeg ved er ok. Alle, som kender mig, ved, at jeg holder af originalitet og hader "nemme uoriginale løsninger" - eller modifikationer (som ofte viser sig at kunne blive fejlskud).

Der er ofte negative sidegevinster ved at fremstå, som jeg har valgt at gøre - enten får folk, som læser det, dårlig samvittighed overfor deres egen moddergerninger/tilgang til det, hvis de repræsenterer modder-folket - eller også risikerer jeg (og mine lidelsesfæller) at blive betragtet som psykiske afvigere - repræsenterende en art "ordensmagt"- eller museumsforvaltere uden fornemmelse for vellyd og musik. I begge tilfælde kan det efter min mening ikke være mere forkert.

I enhver social sammenhæng/fællesskab eksisterer der poler - og jeg står så åbenbart i den ene side - nogen står i den modsatte side og en masse befinder sig "henover midten", når emnet falder på "Mod eller ikke mod".

Edit: vær venligst opmærksomme på, at jeg altså ikke vil holde tingene originale, hvis det på nogen måde går ud over apparatets sundhed/sikkerhed - så recapping o. lign. er jo en vanlig forteelse selv i "politikredse" :Thumpsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mod eller ikke mod

Indlægaf spuncut » fre 18. okt 2013 19:11

Hej Freddy
Du kan højest risikere en smule venlig mobning herfra og det håber jeg da er i orden.
Jeg har faktisk planlagt en "Freddy restaurering" af min Pioneer SA-6500II :thumbsup:
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Mod eller ikke mod

Indlægaf Captain Phoenix » fre 18. okt 2013 21:30

spuncut skrev:Jeg har faktisk planlagt en "Freddy restaurering" af min Pioneer SA-6500II

Henning - det må vel betyde at den skal bygges om til en Marantz?

Undskyld - jeg kunne altså ikke lade være :oops:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Mod eller ikke mod

Indlægaf spuncut » fre 18. okt 2013 21:49

Hahahaha... :lol: :OLO: :Thumpsup:
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Mod eller ikke mod

Indlægaf Fredmarantz » fre 18. okt 2013 22:09

Byg den om til 2 stk model 9 - og sælg til mig.... :-) så... gi'r jeg en tur til Legoland incl. frokost, is og 100% originale turbånd. :OLO:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mod eller ikke mod

Indlægaf spuncut » fre 18. okt 2013 22:24

Fedter*v, du ka' køve det her sæt ka' du :
http://www.ebay.com/itm/Marantz-Tube-Sy ... 58a631e378
:QQS: :QQS:
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Mod eller ikke mod

Indlægaf luc » lør 19. okt 2013 16:43

jeg er ved at modde en era mk 6 med sme 3009:

skilt den ad
blygummi i hele "dåsen"
fjernet 33/45 skifter - sat era skiltet på over hullet (sidder normalt på fronten (siden))
sort hammerlak (er ved at tørre!!)
ny kabling

foreløbeigt ser det godt ud

/luc
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 130 gæster