Klistermærker :(

Alt om GDS

Klistermærker :(

Indlægaf Kelvinthomsen » tors 23. jan 2014 20:41

Haløjsa.

Har lige et par lidt mærkelige spørgsmål.

Har købt lidt brugte kassettebånd af den gamle gode slags til at optage på for sjovs skyld.

1.
Er der nogen der har noget erfaring med hvordan man skal fjerne det der klisterhinde der bliver når man fjerner den gamle label som har sat på selve kassetten. Jeg mener det der klistermærke som følger med båndet fra nyt, hvor man skriver titel. (Side A Bla musik Side B Bla Musik) Håber at i ved hvad jeg mener med det sludder jeg har skrevet.

2.
Nogle bånd er født med en label hvor der er plads til at skrive på. Hvis der nu er skrevet med kuglepen, er der så nogen mulighed for at slette det uden at label´en tager skade?

Begge dele er der selvfølgelig ingenting som skal tage skade af.

Hvorfor i alverden bruge tiden på det. ?
SVAR. Det er nu så hyggelig :)

Mvh
Kelvin
Kelvinthomsen
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29 dec 2013
Lokalitet: Snedsted

Re: Klistermærker :(

Indlægaf acj1980 » tors 23. jan 2014 21:40

Man kan med foredel bruge en hårtørre til lige at varme klistermærket op (inden man begynder at fjerner klistermærket).

men når det er fjernet kan man sagtens bruge hårtørren til lige at varme området op og skrabe forsigtigt dér hvor mærket har siddet, resten kan fjernes med rensebenzin duppet på en klud, ikke køkkenrulle.

Håber det kan bruges :-)

Mange hilsner

Alex
acj1980
 

Re: Klistermærker :(

Indlægaf Nillerviborg » tors 23. jan 2014 21:47

kuglepen kan opløses med benzen ( ikke benzin ) lissom når man "vasker" en check til forfalskning ( Set på TV )...
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Klistermærker :(

Indlægaf Kelvinthomsen » tors 23. jan 2014 22:01

Tak for de gode råd. Jeg brugte rensebenzin til at fjerne mærker på glasset på vinduer og døre da vi skiftede dem, men jeg vidste ikke om plastikken på kassetten kunne holde til det, men vi prøver det.

Også tak for råd med hårtørrer. Hvis en kassettebånd kunne holde til at ligge ude i bilen i solen, burde den også kunne klare denne her tur.

Tak for hjælp
Kelvinthomsen
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29 dec 2013
Lokalitet: Snedsted

Re: Klistermærker :(

Indlægaf Captain Phoenix » tors 23. jan 2014 22:20

Kelvinthomsen skrev:Hvis der nu er skrevet med kuglepen, er der så nogen mulighed for at slette det uden at label´en tager skade?

Min erfaring er, at sprit (alm. 93% denatureret sprit) er ganske effektivt mod kuglepen-skrift. Og hurtigt fordamper uden at skade plast/pap/papir.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Klistermærker :(

Indlægaf luc » tors 23. jan 2014 23:04

klistermærke rester fjernes enklest med en vatrundel med madolie.
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Klistermærker :(

Indlægaf Tube mania » tors 23. jan 2014 23:11

Lampeolie/tændvædske
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Klistermærker :(

Indlægaf Torben » fre 24. jan 2014 02:20

pas på med hårtørrer - for meget varme får skallen omkring båndet til at bøje, ofte indad, så klemmer skallen på båndet og så er den gal!
Med hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Klistermærker :(

Indlægaf acj1980 » fre 24. jan 2014 13:32

Torben skrev:pas på med hårtørrer - for meget varme får skallen omkring båndet til at bøje, ofte indad, så klemmer skallen på båndet og så er den gal!
Med hilsen Torben



Ja man skal have en god fornemmelse af hvad man laver, og så lige prøve at rive lidt i klistermærket hen af vejen, så snart det bliver medgørlig fjernes varmen og mærket kan hives langsomt af, jeg har gjort det et utal af gange, både på kassette, og videobånd og der er aldrig sket noget med selve båndet
acj1980
 


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 141 gæster