Kontakt spray, tips og tricks

Alt om GDS

Re: Kontakt spray, tips og tricks

Indlægaf Tube mania » tirs 1. mar 2011 12:29

Nej og jeg tror på at den var flot og ikke mindst efter et diesel bad. Jeg synes det var frisk gjort og kunne sagtens finde på at gøre det samme. Jeg købte for mange år siden et for tiden moderne Sony TV hos Nelleman &thomsen i århus. Konstaterede at det ret enkelt at få igang, men det så altså ud som om nogen havde brækket sig ned i det.

Ud med chassiet og afmontere tuner og HS...så en gang motor-rens og senere afskylning med rent vand. Derefter 3 dages tørring på fyret og samlet...det blev som nyt og fungerede i 10 år.
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Kontakt spray, tips og tricks

Indlægaf mcs_5 » fre 4. mar 2011 17:14

WD-40 kunne tilsyneladende ikke klare dette tilfælde - den rokker sig stadig ikke ud af stedet.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Kontakt spray, tips og tricks

Indlægaf Tube mania » fre 4. mar 2011 18:39

Så tag den ud og gi den et diesel bad...så tror jeg den må bøje sig
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Kontakt spray, tips og tricks

Indlægaf knv » lør 23. jul 2011 01:22

Nu er det måske lidt for sent at kommentere på selve emnet, men mon ikke der sidder andre "nybegyndere" derude, som måske stadig føler sig svar skyldig? Om ikke andet var jeg selv en af dem, indtil min kære radiomekaniker (Far), lokkede mig ud af vildreden.

WD-40 har rigtig mange gode egenskaber, men efterlader desværre en masse snask, som der kan sætte sig snavs i. Det renser heller ikke lige så grundigt, som de produkter der er beregnet til det. Det kan derfor kun anbefales hvis man, som så mange respektable brugere herinde, har gode erfaringer med det. Hvis man ikke er den vilde entsuiast og blot skal have ordnet lidt hist og her, så er det dumt at smide penge efter specielle produkter, hvis man har WD-40 stående på hylden.

Rigtig mange har gode erfaringer med Kontakt 60 og Kontakt 61, når der skal renses og/eller smøres. Disse produkter er blevet brugt siden transistoren blev allemands eje, så noget tyder på, at det virker?

En anden ting er, at rigtig mange bruger symaskineolie, når noget rigtig skal smøres - er er der ikke noget med, at det hærder med tiden?
Brugeravatar
knv
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 29 apr 2011

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 149 gæster