Udskiftning af lamper på Sansui 7070

Alt om GDS

Udskiftning af lamper på Sansui 7070

Indlægaf Bo R. » lør 12. apr 2014 14:17

Hej herinde.

Jeg har være så letsindig, at købe en godt brugt Sansui 7070. Den spiller sådan set godt nok, men mit problem er, at samtlige lamper skal skiftes. Ud over pinollamperne til tunig, signal-metre og skalabelysning, er det også de meget små lamper til power-metre og én funktionslampe (FM, AUX, osv.)
Pinollamperne er ikke så problematiske, selvom de kan være noget besværlige, at komme ind til, - nej, det er lamperne til power-metrene og funktionslampen der giver mig hovedbrud.
Hvordan kommer jeg ind til power-metrene? Forfra eller oppefra? De skal vel loddes på et print når man først kommer ind til dem? Eller ?
Funktionslampen ser ud til, at være ok, så jeg går ud fra, at det her drejer sig om en løs forbindelse. Men selve printet til lamper, - hvordan får jeg det fjernet fra den "store" plasticboks hvori pinollamperne er? Skal fastgørelsespunkterne for pinollamper fjernes før printet kan komme fri?

Håber I kan bære over med en totalt new-bee indenfor elektronik!

Mvh. Bo
Bo R.
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 03 feb 2014
Lokalitet: København N.

Re: Udskiftning af lamper på Sansui 7070

Indlægaf exlærer » lør 12. apr 2014 23:16

Hej Bo
Velkommen til et meget hjælpsomt forum. Brugerene herude er utroligt hjælpsomme og flinke. Er også selv forholdsvis ny.. men er sikker på, at du lettere ville kunne få hjælp ved at at sætte billeder ind af udfordringen:-) Alternativt kan du søge på din Sansui model på youtube. Pærerne kan tit findes hos bildele forhandlere. Held og lytning med din nye investering
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: Udskiftning af lamper på Sansui 7070

Indlægaf Bo R. » lør 12. apr 2014 23:52

Exlærer, - ja, måske skulle jeg alligevel have købt din fine Pioneer, men Sansuién fristede, og nu sidder jeg her uden lys i dyret!
Har bestilt pærer, og en ordentlig loddekolbe må der vel også til, men der er godt nok trangt inde i sådan en receiver, - skala og snore osv. Billeder følger, når jeg kommer hjem efter påske, men det bliver da noget af et projekt, - større end jeg troede, men sådan er det jo tit.
Mvh. Bo
Bo R.
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 03 feb 2014
Lokalitet: København N.

Re: Udskiftning af lamper på Sansui 7070

Indlægaf exlærer » søn 13. apr 2014 12:50

Hej Bo
Vi kan da bytte(-: Pioneeren er kedelig for mig nu da alt virker efter der lige er skiftet pærer i den. Omkring dit pære udskiftningsprojekt ville jeg se om man kan skifte ved at tage metalfronten af. Det gjorde jeg på min Nikko receiver. Håber alt går godt
Mvh
Johan -exlærer
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: Udskiftning af lamper på Sansui 7070

Indlægaf Bo R. » søn 13. apr 2014 21:21

Aaarrhh, den er jeg ikke rigtig med på. Vender tilbage efter påske med billeder. Pærer er bestilt, blot mangler jeg ordentlig loddekolbe og div. andet loddeudstyr.

Mvh. Bo
Bo R.
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 03 feb 2014
Lokalitet: København N.

Re: Udskiftning af lamper på Sansui 7070

Indlægaf exlærer » søn 13. apr 2014 21:42

:-)
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 144 gæster