Musical Fidelity A1-X

Alt om GDS

Musical Fidelity A1-X

Indlægaf Anderscastle » ons 23. dec 2015 23:20

Nu har jeg fået klørne under sådan en. Den spiller mægtigt fint og den er jeg glad for. Den kører pt i mit primære setup.

Nu begynder den dog at gå ud i den ene højtaler når jeg er på Phono og det er kun der, og det kan afhjælpes ved at trykke, uden lyd på mm/MC knappen ind og ud et par gange og derefter er alt normalt.

Jeg tænker selv her at den blot skal have lidt kontakt spray og det problem skulle være afhjulpet. normalt er det nemt, men nu er det her jo ikke hvilke som helst forstærker. ;)

jeg er klar over at låget fungere som heatsink, og det gamle køle pasta skal renses af og nyt skal påføres inden låget kommer på igen, sådan som jeg forstår det, er der ellers andet jeg skal være opmærksom på når låget tages af?

På forhånd tak. :thumbsup:
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd

Re: Musical Fidelity A1-X

Indlægaf Helikon » fre 25. dec 2015 18:39

Aller først glædelig jul,

Den bliver meget varm som jeg husker og som du selv skriver, nyt kølepasta på transistorene, hvis du er nødt til at afmontere dem så mærk dem op først så du ved hvor de hører til bagefter.
Varmen ældes specielt elektrolytterne af, der kan også være lodninger der trænger til at blive gået efter (en kraftig lup er god her hvis man ved hvad man skal se efter) hvis de er grå og matte og fluxen er mørkebrun så sug det gamle tin af og lod på ny. Isolering på ledninger bliver hård af varmen, skift dem hvis de er hårde eller ved at blive det - en af gangen.
Tag mange billeder af hvordan det var - det gør det nemmere at være dig senere ;)
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Musical Fidelity A1-X

Indlægaf Anderscastle » man 28. dec 2015 14:04

Hej Niels

Tak og lige over.
Jeg tjekker alle lodninger med en lup, den havde jeg ikke lige tænkt over, mere om der var nogle lytter som var trætte. Hvad jeg læser mig frem til bliver den imellem 55-60 grader varm ovenpå. Så der må være en lyt eller to som er træt, hvem ved :p men jeg giver også lodninger en tur.

Tak for tippet, den skal jeg huske, har siddet en par gange og bandet og svovlet over der ikke var billeder :thumbsup:
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt
Anderscastle
 
Indlæg: 187
Tilmeldt: 31 mar 2014
Geografisk sted: Københavnsområdet.
Lokalitet: Bagsværd


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster