DIY Inertia fra 1980erne

Alt om GDS

DIY Inertia fra 1980erne

Indlægaf renesemann » ons 27. apr 2011 20:05

Hej igen
dette er klippet fra nedenstående DIY grammafon da det nok er bedst at lave min egen tråd
Ja hvorfor jeg egentlig skrev mit inlæg i går var også fordi jeg havde min egen Inertia bygge fra 82 i tankerne desvære er den solgt videre, for mange år siden, men den var bygget lidt som en blanding af Micro 1000 og så en canadisk spille som jeg ikke lige husker navnet på, min havde ligesom Microen 4 ben der ligesomom stak ud inde fra centrum af pladetallerkenen det var udført i2x28mm bøgetræsstavlimet træ, hvert lag havde 5 mm blygummi pålimet det venstre forben havde motoren nedfræset venstre bagben havde en lille påbygning til Lustrearmen, højre bagben havde en volumeknap som var skruet fast på benets fod så den passede til Micros armbaser, hvor jeg havde flere forskellige arme og leje med. Begge landingsstel/kroppe var næsten ens udført men med en lille fjeder i hver fod som var lydisoleret med skumgummi inde i fjederen, helle landingsstelet var desuden afkoplet med føder fra Audio Teknika den så ret cool ud, havde også på et tidspunkt et pleksiglasmontre som egentlig var fra Micro 1000 tilbehørsprogram, ved egentlig ikke hvad der er blevet af den, men den blev solgt for en slik på hifi4all
hilsen Renesemann :Skor:
Brugeravatar
renesemann
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 07 apr 2011
Lokalitet: Helsingør

Re: DIY Inertia fra 1980erne

Indlægaf renesemann » ons 27. apr 2011 20:08

Hej igen
fant lige i gemmerne, nogle gamle fotos, som jeg lige scanede http://s777.photobucket.com/albums/yy54 ... DIY001.jpg på det øverste billede er Lustre GST1 armen monteret bagpå og en MICRO 707 arm længst til højre ka se at motoren ikke er monteret da låget på brønden ikke er der (2mm Mesingplade) desuden mangler armen til afbryderen
Det midterste billede er Den lille brønd/tilbygning på den venstre bagben er skåret af og en knap er monteret med en MICRO 1000 armbase og en 12"SME arm sansynligvis er der monteret en Ortofon OM 30 eller 40 men kan ikke lige huske, den anden arm er en Audio Tecknica uni pivot hvor jeg både havde et lige og s formet armrør monteret med enten Ortofon MC20 eller 30MKII desuden var der monteret en automatik der gjorde at når pladen var færdig så blev armen løftet, kan i øvrigt også se at jeg havde vacum sug på fra Audio Tecknica
både arm til afbryder og til libelle er monteret
Sjove ting man finder frem
Hygge hilsen Renesemann :Skor:
Senest rettet af renesemann ons 27. apr 2011 20:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
renesemann
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 07 apr 2011
Lokalitet: Helsingør

Re: DIY Inertia fra 1980erne

Indlægaf MDA » ons 27. apr 2011 20:16

dit link virker deværre ikke
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3369
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: DIY Inertia fra 1980erne

Indlægaf renesemann » ons 27. apr 2011 20:45

Brugeravatar
renesemann
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 07 apr 2011
Lokalitet: Helsingør

Re: DIY Inertia fra 1980erne

Indlægaf Tonni » ons 27. apr 2011 21:05

Hold fast den er dejlig! - Håber den stadig gør køberen glad!!!
Den canadier hed i øvrigt orackle. gjorde den ikke?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: DIY Inertia fra 1980erne

Indlægaf renesemann » ons 27. apr 2011 21:36

Jo du har ret Orackel, eller noget i den stil, men det var kun værket som blev solgt uden arme eller noget, og så for en slik, suk :oops: hilsen Renésemann :Skor:
Brugeravatar
renesemann
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 07 apr 2011
Lokalitet: Helsingør

Re: DIY Inertia fra 1980erne

Indlægaf Tonni » ons 27. apr 2011 21:55

ja har ondt af dig! - Hvad er det nu definitionen på erfaring er? - Nååh jo, summen af alle de fejltagelser, man HAR gjort!
Mon ikke det gælder os alle at vi har været der... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: DIY Inertia fra 1980erne

Indlægaf renesemann » tors 28. apr 2011 19:20

Ja Ja men man kan også blive ved og samle, må altså ryde ud en gang i mellem, og værket havde altså nok stået i kælderen i 5 år og var nok begndt at tage lidt skade, og prøv bare og spørge Ruben hvor meget plads der er i mit lille værksted
hilsen Renesamann :Skor:
Brugeravatar
renesemann
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 07 apr 2011
Lokalitet: Helsingør


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 128 gæster