Ny hule, gammelt grej, igen.

Vis os dit grej

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf cdp » man 21. sep 2020 19:50

Dejlig stor stue, med masser af luft - hvad er i øvrigt dit indtryk af riaa-delen på den 750'er ? Er der nok effekt til de sultne IMF ? ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf K_50 » man 21. sep 2020 20:43

cdp skrev:Dejlig stor stue, med masser af luft - hvad er i øvrigt dit indtryk af riaa-delen på den 750'er ? Er der nok effekt til de sultne IMF ? ;)


Det er et fedt rum. Halvdelen bag billederne er seng og garderobe. Og min søster synes, det er pjat, at jeg prioriterer at have så meget gulvplads i stedet for at lave "master bedroom". Men hun har også et helt hus for sig selv (og niecen) - i bofællesskab, som ikke er kolle, er det vigtigere for mig at have lækker egoplads.
Mht. dit spørgsmål har jeg ikke den store referenceramme, da jeg ikke er nogen ægte hifi-nørd. Men mit indtryk er nogenlunde det samme som med mine CM2 og de mindre forstærkere, jeg har haft; Den tager ikke helt ved, når jeg spiller lavt. Men jo længere østpå volumenen kommer, desto bedre lyder det.
Og så er der særdeles forskel på phono- og line-indgangene. Lige nu er volumenknappen på phono omkring kl. 12, og det spiller omkring 85db ved stolen. På AUX tager den bedre fat ved lavere lydstyrker og spiller væsentligt højere med volumenknappen samme sted.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf K_50 » man 21. sep 2020 22:30

Nu er jeg halvvejs inde i Svanesøen med Michael Schønwandt og det Kongelige Kapel. Og der virker det sgu ret godt med et temmelig levende rum og gulv, som synger med. Det giver noget fylde på strygerne, især basserne, som man også kan mærke i gulvet i det Kongelige.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf K_50 » fre 25. sep 2020 18:34

Jeg legede lidt rundt i aftes og endte på CM2, liggende ned. Oven på de store er de i den helt perfekte højde og bedre afkoblet fra gulvet end hvad, Arla-standeren kunne præstere.
Jeg er i gang med Motley Crües selftitled - den, hvor de havde en ordentlig sanger og spillede i drop C#. Og det er sgu imponerende hvor god bas, der er i sådan et par små kasser. Det er selvfølgelig ikke så væggene ryster. Men de spiller rent og stramt hele vejen ned. De kan virkelig også noget med stereoperspektiv!

Billede
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf K_50 » man 5. okt 2020 18:31

Jeg hader i grunden at justere gear og bremser. Men med lidt vin i glasset og gode plader blev det en helt i orden lørdag aften alligevel.
Jeg skamhører Made in Japan for tiden, og er helt ekset over, hvor naturtro trommerne lyder over de små højttalere. Som trommeslager, der ellers hader trommesoli, er The Mule blevet ca. 60 gange mere awesome :D.

Billede
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf cdp » man 5. okt 2020 19:08

Imponerende du har lagt så mange billeder op - hvad du laver til dagligt er der ikke tvivl om. Autodidakt kok, og halv proff musiker, der cykler til og fra arbejde.. :p Fritid, - ja der var jo tit 2 tallerkener på bordet.. ;)
Eneste lille anke kunne være en hylde til grammofonen, hvis gulvet spiller for meget med.
Dejligt at se folk, som " går op " i tingene til perfektion.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf K_50 » man 5. okt 2020 19:30

cdp skrev:Imponerende du har lagt så mange billeder op - hvad du laver til dagligt er der ikke tvivl om. Autodidakt kok, og halv proff musiker, der cykler til og fra arbejde.. :p Fritid, - ja der var jo tit 2 tallerkener på bordet.. ;)
Eneste lille anke kunne være en hylde til grammofonen, hvis gulvet spiller for meget med.
Dejligt at se folk, som " går op " i tingene til perfektion.


Jeg er ærligt talt lidt i tvivl, om det er optur eller sarkasme, der ligger i den første sætning. Men jeg forudsætter optur.
Jeg har fået en svaghed for at dokumentere de ting og øjeblikke, som gør mig glad. Det er langt billigere end terapi, og kan forhåbentlig også en gang imellem bibringe andre noget bedre end mild irritation ;)
Tilføj pædagog og fjern halv prof (det der musik er bare endnu en pengeslugende hobby), og så har du en ok rammende beskrivelse. Bortset fra, at der for ofte kun er én tallerken på bordet.
Jeg har et ophæng til pladespilleren liggende et eller andet sted i en flyttekasse og tænker også, det skal i brug. Jeg skal bare lige være helt sikker på placeringen før, jeg begynder at bore huller i væggen.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf Klausen » man 5. okt 2020 21:59

K_50 skrev:Jeg hader i grunden at justere gear og bremser. Men med lidt vin i glasset og gode plader blev det en helt i orden lørdag aften alligevel.
Jeg skamhører Made in Japan for tiden, og er helt ekset over, hvor naturtro trommerne lyder over de små højttalere. Som trommeslager, der ellers hader trommesoli, er The Mule blevet ca. 60 gange mere awesome :D.

Billede


Det er da rart at se nogle der selv laver deres cykel men midt i stuen, så må du være single, for prøvede jeg det her hjemme var det skilsmissegrundlag.

Derailleur gear er nok det bedste at køre med,men en fandens vedligeholdelse især når man køre meget på grusveje, så derfor er den fortrukne en 8 gears Shimano indvendig gear.

Ellers et fedt opsæt
Brugeravatar
Klausen
 
Indlæg: 922
Tilmeldt: 14 nov 2012
Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf K_50 » tirs 6. okt 2020 17:49

Klausen skrev:
Det er da rart at se nogle der selv laver deres cykel men midt i stuen, så må du være single, for prøvede jeg det her hjemme var det skilsmissegrundlag.

Derailleur gear er nok det bedste at køre med,men en fandens vedligeholdelse især når man køre meget på grusveje, så derfor er den fortrukne en 8 gears Shimano indvendig gear.

Ellers et fedt opsæt


En klar fordel ved at være single er, at man kan holde værksted hvor og når man vil.
Og ja, derailleur-gear er fedt at køre med. Men det er noget snot at arbejde på, når man bare er en glad amatør, som ikke kan de ægte cowboy-tricks. Jeg er efterhånden nået så langt, at jeg kan få det til at spille udmærket. Men det tager stadig en halv aften, helst med vin og plader til at styre trangen til at smide skidtet ud af vinduet undervejs...
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf Dan63 » ons 7. okt 2020 10:25

Hej K_50.

Det med at repererer cykel i stuen, så du slipper for at blive våd i eventuel regnvejr o.lign. synes jeg er ganske fornuftigt. Og jeg håber da ikke at din udsmidningstrang ikke plager dig for meget!
Jeg besøgte for en del år siden en fyr, som havde indrettet hans soveværelse med en dobbeltseng på forhøjede ben og derunder motorcykelværksted.
Men da skulle han så heller ikke slæbe den op ad trapperne. :-)

Men ellers er de der IMF'ere ganske gode, jeg har selv haft et sæt ALS40'ere og har nu et sæt RSPM mk4'ere.

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf K_50 » ons 7. okt 2020 17:40

På denne årstid slår stueværkstedet klart gårdværkstedet. Det var til ellers ikke ilde, da jeg byggede cyklen i foråret:

Billede


Når udsmidningstrangen melder sig (og den kan være ganske alvorlig, når det er bagskifteren, jeg har gang i), er det desuden en fordel lige at kunne sætte sig hen i vinduet, få en smøg og en tår vin og lytte til fed rock.

Jeg har det lidt ambivalent med ALS 40'erne. De har super lækker mellemtone. Men de er langt fra lige så nøgterne som CM2'erne, samtidig med, at der ikke er nok sjov i dem til, at de lyder af stor, sjov højttaler.
CM2 er jeg til gengæld super tilfreds med. De leverer som nævnt rigtig god (og stram) bas, størrelsen taget i betragtning. Og så kan de virkelig noget med stereoperspektiv, vokal og akustiske instrumenter. På mine bedre klassiske indspilninger kan man nærmest placere instrumenterne i graven, når man sidder i det gode sted.
Jeg tror, det ender med, at jeg sælger ALS 40 for at finansiere et par ordentlige standere til CM2 og så på sigt skaffer et sæt "store og sjove" højttalere, HPM-100 eller i den dur, til når den står på høj rock eller hip-hop.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf Fredmarantz » ons 7. okt 2020 17:43

Lyt evt. til “Disraeli gears” m. Cream, mens du servicerer dette gear : :lol:

https://blog.centurycycles.com/2009/07/ ... raeli.html

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Ny hule, gammelt grej, igen.

Indlægaf K_50 » ons 7. okt 2020 17:56

Grineren! Jeg har altid syntes, den titel lød som noget med gear, der var i uorden. Den må jeg sætte på næste gang, det er tid.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster