Min kone solgte noget porcelæn på dba for nyligt til en herre lidt ældre end mig. I den forbindelse kom hun til at vise ham mit hifi rum, og han var fyr og flamme og skulle lytte. Han fortalte han havde noget gammel Tandberg kassette som stod og fyldte sammen med noget andet. For at gøre en lang, besøgte vi ham og fruen i dag for at se på en sofa (konen) og noget hifi (mig
). Det endte med at jeg kørte hjem med følgende:
To stk Tandberg TCD 310 Mk II. Den ene spiller, men mangler lys i metre. Den anden kan kun spole, men ikke spille.
70039603-E089-4821-B8B1-32CCEC8448FD.jpeg
Desuden stod der en Luxman L-120A, der skulle være defekt i forforstærker på grund af lynnedslag engang. Som forforstærker havde han brugt en Tandberg 3002 A Comtrol Amplifier. Ingen af delene har dog været brugt i lang tid, men er i pæn kosmetisk stand.
AC2B4B91-B472-4AEF-B0C7-7901E9F9CF7C.jpeg
Jeg havde lige Luxman’en tændt og hørte at højttaler relæet klikke ind efter 5 sekunder, så det tegner godt.
Tandberg preamp’en kørte jeg lige signal igennem og checkede med scopet. Her ligner det lidt rens af potmetre og omskiftere.
Jeg havde lige låget af Luxman’en og så en lidt kreativ udskiftning af de problematiske lytter jeg har læst om. En plastpose trukket ned over den ene lyt skal angiveligt isolere den fra den anden lyt. Det skal vist fikses
Ellers er den bare møg støvet indvending og jeg kan ikke se andre reparationer, heldigvis.
7B48DB76-8640-4834-A863-633C82ACE67A.jpeg
5C10A27C-FD72-4819-B74E-46449C242857.jpeg
Hvad er forummets dom over disse enheder?
Det er jo ikke femstjernede udtalelser man kan læse om Luxman’en og de andre kender jeg ikke. Kassette spillen der virker, lyder dog ret godt. Den krøllede desværre et bånd efter jeg havde spillet en hel side og vendte det.
Jeg har ikke købt dem endnu og det er ikke sikkert han vil have noget for dem overhovedet. Forløbig er de hjemme til evaluering.
Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.