Tandberg vender hjem

Vis os dit grej

Tandberg vender hjem

Indlægaf D.Duck » tors 5. okt 2017 00:27

I 1976 eller 77 købte jeg hos Ingemann’s Radio i Tarp ved Esbjerg, denne flotte Tandberg TR 1055. Jeg havde den kun et år eller to, hvorefter den blev solgt igen til kammerat. Som årene gik og der kom børn mistede vi kontakten, men her forleden skrev han og spurgte om jeg ville ha’ min radio igen. Jeg havde ærlig talt glemt alt om denne radio, men sagde selvfølgelig ja tak. Det kunne da være sjovt at se hvordan den har klaret årene. Som i kan se har kammeraten passet godt på den og den spiller som stadig rigtig fint. Eneste fejl jeg har fundet, er højttaler relæet som hænger, så den lyder voldsom når man tænder.
Ingemann’s Radio var en lille radiobutik hvor der blev solgt rigtig meget Tandberg og Sony, på et tidspunkt var Setton også på programmet. Jeg arbejdede som radiomekaniker der i nogle år hvor vi var 2 svende og en lærling på værkstedet. I butikken var “den gamle Ingemann”, dennes søn og en medejer mere

C9920844-63C0-4C65-B059-F2622EAA1423.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Revox D36, G36, B77, Sony EL7, TC-229 , TC-K770ES , TC-755 , TC-645 ,Philips Pro 12
Luxmann 55a, Sony TA-5650 V-fet, St-3950,
Hjemmebygget rør- forstærker, Beolab 5000, B&o Hi-Fi 608,
Brugeravatar
D.Duck
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 18 maj 2010
Lokalitet: Vestjylland

Re: Tandberg vender hjem

Indlægaf Fredmarantz » tors 5. okt 2017 00:30

Dejlig historie, D.Duck. Det er bl.a. sådan noget, som i mine øjne er med til at gøre vintagehifi ekstra spændende .... historien :p .

Godt, at den kom "hjem" igen. Den ser jo yderst velholdt ud - det må være dejligt at se. Det relæ får du nok has på, kender jeg dig ret :-)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Tandberg vender hjem

Indlægaf dfms » fre 6. okt 2017 18:56

Ja god historie, specielt at det er den forstærker du har haft før. :p

Jeg havde engang en sølvfarvet Pioneer forstærker med blå display, den kunne jeg godt tænke mig at find igen.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Tandberg vender hjem

Indlægaf ST-lab » lør 7. okt 2017 01:00

:Gammel: Jeg har en tilsvarende historie: Havde en Scandyna 2400 + a?? højttalere, hvormed jeg opstartede mobil diskotek i ungdomsklubber og skolefester i 70'erne (host host :Skor: ). Jeg opgraderede bl.a. til noget Dynacord og solgte Scandyna tingene til en skolekammerat. Mange år senere reparerer jeg hans TV som en vennetjeneste og får til gengæld Scandyna 2400 + ht tilbage + en Akai GX-C 46D kassette spiller med næsten uopslidelige glas/ferrit hoveder.

2400'en er nu lettere restaureret med nye lytter og et par dioder i strømforsyningen og jeg bliver flux 40 år yngre når jeg betjener den igen...

Jeg skiller mig aldrig fra det igen!
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: Tandberg vender hjem

Indlægaf cdp » lør 7. okt 2017 09:35

Tror mange herinde møder fortidens minder på vej gennem livet - og passionerne vokser...
I ungdomsårene havde jeg en Nikko 1415, et par halvstore Cervin Vega, og en del signalkilder dertil. Det blev brugt til fester og ' herre hygge ' , men solgte det hele til en kammerat efter nogle år. Vi havde kendt hinanden siden 1. klasse og holdt kontakten løbende, men skæbnen ville desværre noget andet, da han først i 90"erne blev ramt af en spritbilist i en stjålet bil. Det er en begravelse, man aldrig glemmer. Hans kæreste solgte huset og mange fælles ting fra hjemmet, blev givet bort til genbrug. Jeg er sikker på, det var min gl. 1415, der efterfølgende kom til salg i den lokale genbrug. Den fik hyldestatus her i nogle år, men er for længst kommet videre, og fungerer sikkert stadig uden problemer i dag.
Ak ja - den blå skala og de kæmpestore lytter.. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: JesperXT og 23 gæster