Axels ting og sager

Vis os dit grej

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Fredmarantz » fre 5. jan 2018 00:54

En god historie, som mange af os vel kan nikke genkendende til - disse "raids" i spændende miljøer og så at slæbe nogle interessante ting med sig.

Revox-sættet her (ganske vist fra to perioder) er et rigtig fint sæt, forudsat at det er i god stand. Jeg synes især, at forstærker/tunerdelene er saftige - båndoptageren er også fin, hvis hovederne er gode. Den er til at skaffe dele til og er rigtig flot og selvfølgelig vellydende, som nærmest kun en god spolemaskine er det. En rigtig klassisk Revox.

Det er en rigtig god ide at sætte penge af til nødvendig service af det hele - og hvis det er velserviceret, så er det et meget fint anlæg.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Tonni » fre 5. jan 2018 09:51

Hold dog maule et fund! TILLYKKE!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Louis » fre 5. jan 2018 10:08

Tillykke med fundet Axel.

Hvis du kan finde et tomt bånd, lige meget hvilken størrelse så kan du jo prøve at indspille det med et nummer du kender godt, fra cd, lp eller telefonen og derefter gennemlytte og høre hvordan det lyder. Du behøver jo ikke gå ud og finde bånd på flotte metalspoler.

Håber du får det hele op at køre. Det er jo et kønt sæt.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Axels ting og sager

Indlægaf MaxJ » fre 5. jan 2018 10:37

Louis skrev:Tillykke med fundet Axel.

Hvis du kan finde et tomt bånd, lige meget hvilken størrelse så kan du jo prøve at indspille det med et nummer du kender godt, fra cd, lp eller telefonen og derefter gennemlytte og høre hvordan det lyder. Du behøver jo ikke gå ud og finde bånd på flotte metalspoler.

Håber du får det hele op at køre. Det er jo et kønt sæt.


Telefon, der hoppede kæden så lige af. En telefon har intet med hifi at gøre og er nærmest nedværdigende for den fine spolemaskine.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Louis » fre 5. jan 2018 12:23

MaxJ skrev:
Louis skrev:Tillykke med fundet Axel.

Hvis du kan finde et tomt bånd, lige meget hvilken størrelse så kan du jo prøve at indspille det med et nummer du kender godt, fra cd, lp eller telefonen og derefter gennemlytte og høre hvordan det lyder. Du behøver jo ikke gå ud og finde bånd på flotte metalspoler.

Håber du får det hele op at køre. Det er jo et kønt sæt.


Telefon, der hoppede kæden så lige af. En telefon har intet med hifi at gøre og er nærmest nedværdigende for den fine spolemaskine.


Ja Rolig nu. Det var bare til en test, nu virkede grammofonen jo ikke, og jeg ved ikke om axel har en cd-afspiller.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Axels ting og sager

Indlægaf MaxJ » fre 5. jan 2018 12:26

Louis skrev:
MaxJ skrev:
Louis skrev:Tillykke med fundet Axel.

Hvis du kan finde et tomt bånd, lige meget hvilken størrelse så kan du jo prøve at indspille det med et nummer du kender godt, fra cd, lp eller telefonen og derefter gennemlytte og høre hvordan det lyder. Du behøver jo ikke gå ud og finde bånd på flotte metalspoler.

Håber du får det hele op at køre. Det er jo et kønt sæt.


Telefon, der hoppede kæden så lige af. En telefon har intet med hifi at gøre og er nærmest nedværdigende for den fine spolemaskine.


Ja Rolig nu. Det var bare til en test, nu virkede grammofonen jo ikke, og jeg ved ikke om axel har en cd-afspiller.


:OLO:
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Mere Revox - Revox pr99

Indlægaf Axeljespersen » ons 24. jan 2018 11:17

Radio Hernings gamle PR99 sneg sig ind ad døren.

Den manglede trykhjulet og et "hum shield" - begge ting er købt og bestilt.

Trykhjulet kom i går og der var vellyd. Dog larmer båndløbs lejerne helt umådeligt meget! Men de skal bare skiftes.

Potentiometrene trænger også til lidt kontaktspray :ide:

Og så har jeg fået købt nogen reolkasser! Hylden er dog ret skæv... Så jeg tør ikke stille min td124 på den... Men skal lige have købt en hyldeknægt mere og så kommer den op at stå der.

Men so far, meget glad. Det er sgu ret hyggeligt at se på spolerne dreje rundt :OLO:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Glad ejer af TD 124/3009r arm
Axeljespersen
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 05 aug 2017
Lokalitet: Aarhus

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Tophøj » ons 24. jan 2018 11:22

Det lille skjold foran tonehovedet bliver afsendt i dag :-) Fint setup!

/Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Axeljespersen » ons 24. jan 2018 11:26

Tophøj skrev:Det lille skjold foran tonehovedet bliver afsendt i dag :-) Fint setup!

/Per


Fedt! Ser frem til at få det! :thumbsup:
Glad ejer af TD 124/3009r arm
Axeljespersen
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 05 aug 2017
Lokalitet: Aarhus

Re: Axels ting og sager

Indlægaf High Sky » ons 24. jan 2018 12:11

Wowww tillykke med sådan et fund. Sjældent at finde Revox også ovenikøbet et samlet sæt. Det bliver spændende at lytte til det.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Axeljespersen » tirs 30. jan 2018 20:26

I går havde jeg en træls oplevelse med en sælger, som jeg vist kom til at dele lidt for meget i "set til salg"-tråden. Upsi. Men jeg var godt nok en smule forarget... mildt sagt! Men men men, det hele var skam ikke dårligt i går. Min mor sad og kørte igennem sit Facebook feed, hvor hun så i en "storskraldsgruppe", at der var nogen der havde set et anlæg stå på et gadehjørne tæt på mig. Der var endda et billede og der kunne jeg spotte en ERA. Jeg løb så hurtigt jeg kunne derover og se hvad jeg fandt! Bare rolig, det var ikke en der skulle flytte... det var skrald. Eller det var det egentlig ikke - for os i hvert fald.

Den skal monteres på en Lenco L75, jeg købte for et par uger siden - men skal lige være færdig med plinten først!

Og et lille ønske:

Kunne brugergaleriet ikke gøres til en del af den "hemmelige del" af forummet - altså den man kun kan se hvis man er logget ind... tænker på at nogen af os (inkl. mig selv) har postet billeder af hifi for nogen kroner... det ville jeg i hvert fald være mere tryg med
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Glad ejer af TD 124/3009r arm
Axeljespersen
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 05 aug 2017
Lokalitet: Aarhus

Re: Axels ting og sager

Indlægaf HrAndersen » tirs 30. jan 2018 20:37

Super fund, tillykke :cool1:
Det er den fede sme arm der sidder på der.
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 860
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Sorenki » tirs 30. jan 2018 20:40

Axeljespersen skrev:Og et lille ønske:

Kunne brugergaleriet ikke gøres til en del af den "hemmelige del" af forummet - altså den man kun kan se hvis man er logget ind... tænker på at nogen af os (inkl. mig selv) har postet billeder af hifi for nogen kroner... det ville jeg i hvert fald være mere tryg med


Jeg tænker - (min egen holdning) at man ikke bør lægge billeder op af noget der ikke må "komme ud" på nettet.
Der er dels det at en bruger relativt nemt kan oprettes, og med 3000 medlemmer er der ikke rigtigt noget "hemmeligt" - dernæst så er vintagehifi jo et mindre site der af en eller flere dygtige hackere nok kunne trænges ind i.
Det simple ville være at sortere i det man lægger op.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Axels ting og sager

Indlægaf mcs_5 » tirs 30. jan 2018 20:46

Sorenki skrev:Jeg tænker - (min egen holdning) at man ikke bør lægge billeder op af noget der ikke må "komme ud" på nettet.
Der er dels det at en bruger relativt nemt kan oprettes, og med 3000 medlemmer er der ikke rigtigt noget "hemmeligt" - dernæst så er vintagehifi jo et mindre site der af en eller flere dygtige hackere nok kunne trænges ind i.
Det simple ville være at sortere i det man lægger op.

Og et af de registrerede medlemmer kan sagtens dele billeder et andet sted...

Men hvor meget af vores "gamle lort" er der overhovedet nogen der gider stjæle? Et nyt anlæg i millionklassen er vel lidt mere spændende...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Axels ting og sager

Indlægaf Sorenki » tirs 30. jan 2018 21:11

Tja, jeg er ikke bange for at få stjålet for tyveriets skyld - der er sku ingen der kan sælge noget af det jeg har, uden jeg finder ud af det ;) jeg frygter mere de skader mine ting kunne få, ved et indbrud.
Men jeg tænker jeg ville hellere være på den sikre side, hvis jeg var utryg ved at dele ting på nettet, ville jeg holde det af nettet i første omgang :)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster