Helikons

Vis os dit grej

Helikons

Indlægaf Helikon » søn 12. feb 2023 20:02

Jeg har været med med i det her forum siden marts 2010 så det må være på sin plads at vise mit lille set up som det er lige nu.
Philips 209 S Electronic + GA 412 pickup, Radford MA 25, Leak sandwich 600, Marantz SC 500. Viserinstrumentet er til at måle bias med.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Helikons

Indlægaf Louis » man 13. feb 2023 05:55

De der Radford Ma25 - de er altså lidt lækre!

Det ser godt ud Niels!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Helikons

Indlægaf hmt » man 13. feb 2023 10:45

Har haft fornøjelsen af at lytte til det, og det lyder godt. Radforderne er magiske, det vidste jeg godt, men jeg var overrasket over hvor godt Leak-højttalerne spiller.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Helikons

Indlægaf HrAndersen » man 13. feb 2023 14:59

Flot anlæg.
Jeg er specielt ret vild med den der super funky pladespiller, Philips 209 S Electronic. Jeg har selv 212 og 312 som er små visuelle mesterværker og samtidig spiller mere end fremragende.
Men den 209-S har jeg aldrig lagt mærke til før. Har læst mig til at den kan starte automatisk når der anbringes en plade på tallerkenen . . . Supercool . . :thumbsup:
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 861
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Helikons

Indlægaf Elway » man 13. feb 2023 15:07

de Radfords og Leaks har begge været med på Hald for nogle år siden. En af de setups jeg husker!

EDIT:
bla spillede Niels noget dansk mands-kor og Muddy Waters "Hello, Little Schoolgirl" på det setup, såvidt jeg husker. Tror også der var noget Jennifer Warnes på ved den lejlighed.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 761
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Helikons

Indlægaf Helikon » man 13. feb 2023 23:22

Elway skrev:de Radfords og Leaks har begge været med på Hald for nogle år siden. En af de setups jeg husker!

EDIT:
bla spillede Niels noget dansk mands-kor og Muddy Waters "Hello, Little Schoolgirl" på det setup, såvidt jeg husker. Tror også der var noget Jennifer Warnes på ved den lejlighed.


Det setup var i 2012, tiden flyver afsted, og forstærkeren var Radford STA 100.
Jeg kan godt huske jeg spillede Jennifer Warnes og Yello og også jeg spillede noget kor men husker ikke Muddy Waters men det lyder rigtigt.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Helikons

Indlægaf Helikon » tirs 14. feb 2023 00:25

hmt skrev:Har haft fornøjelsen af at lytte til det, og det lyder godt. Radforderne er magiske, det vidste jeg godt, men jeg var overrasket over hvor godt Leak-højttalerne spiller.

Vh
Henrik


Der var noget knas/fejl med 412 pu, så prøvede vi med en 400 pu også og det virkede til at fungere bedre, men 412 spiller klasser bedre, det lyder virkelig godt på trods af at pladespilleren er sådan lidt "Philips" agtig i kvaliteten.
Det har siden vist sig at det er forstærkeren der skal have en omskifter rens.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 118 gæster