Mine Oldies

Vis os dit grej

Mine Oldies

Indlægaf haflermicro » tors 29. dec 2011 18:27

Hej!

Lige et link til billeder af mit gamle grej...nåja..højttalerne er så godtnok spritny og knapt broken-in endnu,
men ellers er alt som det har været i mange mange år.
Det lyder hamrende godt og har tilmed et stilfuldt look ...... synes jeg!
Hvad synes i....?

For at køle Effektforstærkeren har jeg monteret 2 stk. 12vdc 120x120 blæsere inde i reolen bagved den.
Det er specielt støjsvage blæsere som hedder Nexus real silent case og de kører via en 12 volt DC adapter.
Når Hafleren skal levere, er det virkeligt effektivt at de 2 blæsere puster den varme luft fra køleribberne ud i
stuen.
Inden jeg fandt på denne løsning blev forstærkeren så varm at den slog fra på sine termosikringer.
IKEA Stockholm reolen er iøvrigt genial i den sammenhæng, idet der præcis er 120mm højde at gøre med i de 2
hyldesektioner....og det var IKKE noget jeg vidste eller planlagde noget efter...men det gør det jo supernemt at
sætte 120mm blæserne op derinde.
Blæserne aktiveres via en kontakt jeg har placeret på reolens underside...primitivt men funker absolut fint!

Desværre kan i ikke høre den plade som ruller på billederne....det er en fed live-plade
med New York bandet Del lords fra 1989....og dér er bare dynamik og rock og rul på drengen!

https://picasaweb.google.com/alfagiallo/MitLyttegrej#
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Hafler DH500 Power amp 1986
Micro Seiki DQX500 1982 m. Rega RB300
Ortofon MC20 Super MKII + Ortofon T20MKII Step-trafo
Musical Point - Point One Reference
Earthquake SleekWave CP8 subwoofer
Brugeravatar
haflermicro
 
Indlæg: 285
Tilmeldt: 24 dec 2011
Lokalitet: 5210 Odense NV

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 143 gæster