Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » lør 12. aug 2017 10:27

"Spiller nu" - den nye: Sort Sol eller er det hvid sol?????
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf mick » man 14. aug 2017 10:58

Fantastisk materiale,musikken bare vokser hver gang jeg lytter...Dog har jeg den ikke på det viste medie,men kun på et 35 år gammelt...
mick
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 27 okt 2010
Lokalitet: Cph.

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf B&O Vintage » man 14. aug 2017 23:06

Fejl. Slet. Tak.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » fre 6. okt 2017 14:38

Lille bitte diskret og meget usynlig opdatering.
10 styk Philips 22RH532 med nye (Vishay,Panasonic, Frolyt) kondensatorer uber alles. De 2 sidste er hos teknikeren. Finish på kabinetter mangler, to diskanter samt tætneringe bag enhederne. Endelig justering af MFB systemet samt bias på de 24 forstærkere. Egentligt et PT yderst potent system.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Gottschalck fre 6. okt 2017 14:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Elektronik » fre 6. okt 2017 14:40

Gottschalck skrev:Lille bitte diskret og meget usynlig opdatering.
10 styk Philips 22RH532 med nye kondensatorer uber alles.

Perfekt lytte setup, men du må arbejde lidt mere med sidde-komforten :lol: ;)
Elektronik
 

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » fre 6. okt 2017 14:54

Skal jeg nok.
Fronterne af metal har nogle grimme pletter fra fugt. Kan det males eller har en eller anden venlig sjæl et godt forslag til finish.






Elektronik skrev:
Gottschalck skrev:Lille bitte diskret og meget usynlig opdatering.
10 styk Philips 22RH532 med nye kondensatorer uber alles.

Perfekt lytte setup, men du må arbejde lidt mere med sidde-komforten :lol: ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf cdp » fre 6. okt 2017 15:21

Det er sikkert alu - ellers ville de jo ruste ;) - noget alupoleringsmiddel, autosol el. lign. kan måske afhjælpe oxidering, men er de malet tidligere, bliver der alligevel forskel. Ellers spraymal med en lignende farve, uden (for meget) - glans. Men pas på vintagepolitiets skarpe øjne.. :lol:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Torben » lør 7. okt 2017 00:28

er det "sort sol" du kalder "seriøs musik?" Jesper
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » ons 6. dec 2017 18:04

Så kom der endelig en tuner ind i kontoret, der kunne klemmes ind i reolen. En Sansui TU-555.
Den lille stereolampe er brændt ud. Hvad mon den lyder på?

Den spiller sgu meget godt af en næsten 50 år gammel tuner at være.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » fre 14. feb 2020 21:52

Med fare for at blive spammet af en tidligere bruger vover jeg pelsen med et projekt.Det er længe siden jeg har været på og derfor. Mine JBL 75 Minuet kan ikke spille mere grundet de stive Lansaloy ophæng og tidligere brug af bremsevæske på kantophæng har kun fungeret et år eller to. Nu har jeg købt nye kantophæng og påregner at lime den på foran på enhederne, da de er blevet grimme af bremsevæsken. Jeg har prøvet at vise, hvordan enhederne kommer til at se ud med kantophæng limet på forfra eller bagfra. Kantophængene er bare lagt løst på for at illustrere, hvordan det kommer til at se ud.jeg synes selv det er pænest, hvis de limes på foran, selvom det ikke er “JBL style”. Skal det være flot en dag må jeg nok ofre helt nye membraner. I øvrigt er det en hæslig proces af fjerne de gamle ophæng.
Jesper
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Captain Phoenix » fre 14. feb 2020 22:13

Godt at have dig tilbage som aktiv bruger herinde igen, Jesper.
Hvis nogen spammer dig - eller andre - (eller på anden måde opfører sig uacceptabelt) har vi vel et redaktør-/administratorteam, der kan gribe ind.
Mht. pålimning af kanter: Det ser ud som om forsiden af membranen er ujævn - mon limen/kanten kan fæstne lige så godt dér, som på bagsiden (der vej er jævnere)?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf bjerager » fre 14. feb 2020 22:24

Gottschalck skrev:Med fare for at blive spammet af en tidligere bruger vover jeg pelsen med et projekt.Det er længe siden jeg har været på og derfor. Mine JBL 75 Minuet kan ikke spille mere grundet de stive Lansaloy ophæng og tidligere brug af bremsevæske på kantophæng har kun fungeret et år eller to. Nu har jeg købt nye kantophæng og påregner at lime den på foran på enhederne, da de er blevet grimme af bremsevæsken. Jeg har prøvet at vise, hvordan enhederne kommer til at se ud med kantophæng limet på forfra eller bagfra. Kantophængene er bare lagt løst på for at illustrere, hvordan det kommer til at se ud.jeg synes selv det er pænest, hvis de limes på foran, selvom det ikke er “JBL style”. Skal det være flot en dag må jeg nok ofre helt nye membraner. I øvrigt er det en hæslig proces af fjerne de gamle ophæng.
Jesper


Velkommen igen, og tillykke med det nye arbejde!
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » fre 14. feb 2020 22:35

Tror billedet og skygger snyder lidt. membranerne er pænt jævne. De er også en anelse ujævne på bagsiden.


Captain Phoenix skrev:Godt at have dig tilbage som aktiv bruger herinde igen, Jesper.
Hvis nogen spammer dig - eller andre - (eller på anden måde opfører sig uacceptabelt) har vi vel et redaktør-/administratorteam, der kan gribe ind.
Mht. pålimning af kanter: Det ser ud som om forsiden af membranen er ujævn - mon limen/kanten kan fæstne lige så godt dér, som på bagsiden (der vej er jævnere)?
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » fre 14. feb 2020 22:35

Tak Anders


bjerager skrev:
Gottschalck skrev:Med fare for at blive spammet af en tidligere bruger vover jeg pelsen med et projekt.Det er længe siden jeg har været på og derfor. Mine JBL 75 Minuet kan ikke spille mere grundet de stive Lansaloy ophæng og tidligere brug af bremsevæske på kantophæng har kun fungeret et år eller to. Nu har jeg købt nye kantophæng og påregner at lime den på foran på enhederne, da de er blevet grimme af bremsevæsken. Jeg har prøvet at vise, hvordan enhederne kommer til at se ud med kantophæng limet på forfra eller bagfra. Kantophængene er bare lagt løst på for at illustrere, hvordan det kommer til at se ud.jeg synes selv det er pænest, hvis de limes på foran, selvom det ikke er “JBL style”. Skal det være flot en dag må jeg nok ofre helt nye membraner. I øvrigt er det en hæslig proces af fjerne de gamle ophæng.
Jesper


Velkommen igen, og tillykke med det nye arbejde!
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Sorenki » fre 14. feb 2020 23:57

Gottschalck skrev:Med fare for at blive spammet af en tidligere bruger vover jeg pelsen med et projekt.Det er længe siden jeg har været på og derfor. Mine JBL 75 Minuet kan ikke spille mere grundet de stive Lansaloy ophæng og tidligere brug af bremsevæske på kantophæng har kun fungeret et år eller to. Nu har jeg købt nye kantophæng og påregner at lime den på foran på enhederne, da de er blevet grimme af bremsevæsken. Jeg har prøvet at vise, hvordan enhederne kommer til at se ud med kantophæng limet på forfra eller bagfra. Kantophængene er bare lagt løst på for at illustrere, hvordan det kommer til at se ud.jeg synes selv det er pænest, hvis de limes på foran, selvom det ikke er “JBL style”. Skal det være flot en dag må jeg nok ofre helt nye membraner. I øvrigt er det en hæslig proces af fjerne de gamle ophæng.
Jesper


Det er ikke kun et spørgsmål om æstetik, men ligeledes om positionen af spolen i gabet, ift ophænget. Hvis du limer på foran vil du ændre højtaler-enhedens karakteristika.
Derudover vil jeg mene det er mere besværlig at monterer og centrere ophænget foran end bagpå, og slutteligt, at du relativt nemt burde kunne udbedre overfladen kosmetisk :)

Jeg bistår selvfølgelig gerne med de erfaringer jeg har draget af mine L123a enheder igennem tiden ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster