Captain Phoenix Audio-tråd

Vis os dit grej

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Tube mania » tors 14. mar 2013 09:12

Jeg synes også de er blevet rigtig flotte og der er jo mange steder man ikke lige behøver 'perfekt' lyd, men bare god lyd. Tror da mine Beovox 5000 skal have en omgang ' rubber conditioner'. De har været hængt op i loftet der hvor de har underholdt, men er omtrent fejlfrie.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf PerHej » tors 14. mar 2013 17:51

Hej Captain

Jeg har en original serviceanvisning fra B&O er det en du er interesseret i?
Den omhandler type B,V,M,S,K og mikrofoner type BM 3, 4, 6, 7, 5 Belcanto og MD8 samt Bevox 500, 2500 cube, 3000, 5000, 800, 2600, 2200, 1600, 3000, 1200, 2400, 5000, der er også tilføjelser til nogle Beovox modeller.
Jeg vil gerne sende den til dig - men så skal du også dele den med os alle :p

Mvh Per
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Hackenberg » tors 14. mar 2013 21:22

Det gik hurtigt!
Glæder mig du har glæde af dem. :thumbsup:
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Captain Phoenix » tors 14. mar 2013 21:58

PerHej skrev:Jeg vil gerne sende den til dig - men så skal du også dele den med os alle :p
Per - har sendt en PB
Hackenberg skrev:Det gik hurtigt!
Glæder mig du har glæde af dem. :thumbsup:
YES - good things run fast!
Mange tak til Hackenberg der donerede Beovoxerne for et eller andet vi endnu ikke ved hvad er :cool1:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Audiofile Caps - på en anden måde... (lettere OT)

Indlægaf Captain Phoenix » søn 26. maj 2013 21:28

De der var med ved Vintagehifi-træf 2013 kan nok bekræfte, at vores fælles interesse går godt i spænd med ølsmagning.

Så for nu at forlænge dén del, fik jeg lokket Xray med til Ølfestival på Carlsberg her i weekend'en.
Det var rigtig hyggeligt - og minsanten om der ikke midt i al øl-udskænkningen var en stand, hvor de maskin-broderede kundernes udvalgte logoer på caps.

De fleste fik sikkert øl-logoer på deres kasketter - men det kunne vi naturligvis ikke have.
Så lidt netsurfing måtte til - og vi endte med disse flotte, audiofile caps.

IMG_0411.JPG

Tak til Xray for godt selskab.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Fredmarantz » søn 26. maj 2013 21:46

Hvor fedt - :coool:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Audiofile Caps - på en anden måde... (lettere OT)

Indlægaf pqrannes » søn 26. maj 2013 22:07

Captain Phoenix skrev:De der var med ved Vintagehifi-træf 2013 kan nok bekræfte, at vores fælles interesse går godt i spænd med ølsmagning.

Så for nu at forlænge dén del, fik jeg lokket Xray med til Ølfestival på Carlsberg her i weekend'en.
Det var rigtig hyggeligt - og minsanten om der ikke midt i al øl-udskænkningen var en stand, hvor de maskin-broderede kundernes udvalgte logoer på caps.

De fleste fik sikkert øl-logoer på deres kasketter - men det kunne vi naturligvis ikke have.
Så lidt netsurfing måtte til - og vi endte med disse flotte, audiofile caps.

IMG_0411.JPG

Tak til Xray for godt selskab.


Super flot.

Sådan en vil jeg også ha'. Der skal stå "OB" på. Men mon ikke jeg så vil blive slået i hartkorn med nogle fodboldfans fra Fyns land?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Chakaranda » tors 18. jul 2013 13:20

Vedr. Beovox S45-2
Tusind tak for tippet og den udførlige beskrivelse af fremgangsmetoden: Jeg er netop i færd med at udføre samme opgradering, eneste forskel(le) er at jeg ikke har skiftet modstande og har brugt de grønne Vishay MKT1813 kondensatorer, hvilke jeg fik for i alt godt 100 kr (og de er endda 1% matchede!), plus jeg har proppet noget mere fyld i kabinetterne i form af noget "trevlet pakke-fyld-pap" (el. hvad det nu hedder).

Den ene højttaler er nu klar og der er blevet lyttet på forskellen mellem den opgraderede og den anden
Hold Da Op ! det er jo nærmest en HELT anden højttaler :) Langt mere afbalanceret i lyden, blødere og renere lydbillede.

Så endnu engang tak for tippet og en anbefaling herfra til alle Beovox S45-2 ejere om at gøre det samme
Chakaranda
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 mar 2011

4 x C/Klaus i Beoland

Indlægaf Captain Phoenix » søn 25. aug 2013 20:32

Det hele startede med at Hackenberg havde fået fingere i et sæt Beovox M70 – en af B&O’s top-modeller fra slutningen af 1970’erne – og i en anden tråd herinde opfordrede til at sammenligne en række af de store Beovox’er.

Da der her på matriklen bor et par Beovox M75 (afløseren for M70) og et par Beovox S75 (top-reol-modellen fra dengang – S = shelf) – ja så var der ligesom basis for en tur i Beoland.

Og da vi nu var to Claus’er besluttede vi at finde to andre Klaus’er at invitere – nemlig Klaus og Klaus (kendt som X-ray og KlausM).
Det gav en del sjove situationer i løbet af dagen….
4 x CKlaus.jpg

Claus (altså Hackenberg) medbragte M70’erne og sin Beogram 4004 med den daværende top-of-the-line pick-up – MMC 20CL – som desværre havde fået et knæk, så den var afgået ved døden.
0 x CKlaus.jpg

Claus (altså mig) havde heldigvis et par MMC 20EN’er liggende – og en Beomaster 4000 (top-receiveren fra samme periode) kom også frem fra lageret.
Endelig ankom et par – noget ramponerede, men fungerende Beovox S60 (forgængeren for S75’erne) samtidig med C/Klaus’erne – og vi kunne gå i gang med at lytte.

3 x CKlaus.jpg

Der blev spillet musik fra forskellig genre – bl.a. en del direct-to-disc – og lyttet og snakket (og drukket øl og grillet pølser osv.).

Det samlede indtryk var, at Beovox’erne er OK og rimelig musikalske højttalere. De lukker ikke op for åbenbaringer i form af ”krystal-klar diskant” eller ”afgrundsdyb bas” (eller andre floskler) – men spiller musik fint og nydeligt.

To af sættene (M70 og S75) var med udskiftede, audio-venlige kondensatorer – og det gjorde den (kendte) forskel at lukke væsentligt op for lydbilledet. De ikke-modificerede M75 og S60 kom til kort og lød noget kompakte og lukkede i mellemtone/diskant ved sammenligning. Så der er ingen tvivl: Nye, gode kondensatorer er et must.

M70’erne gik desuden noget dybere i bassen (og havde mere af den), men S75 var mere kontrolleret og punchy.
4 x Beovox.jpg

Og så kunne vi enes om, at hverken Beogram’en eller Beomaster’en var de bedste lydkilder. Trods sine 2 x 60 DIN-watt (på papiret) mistede Beomaster’en pusten inden det blev højt at høre på – den har nok kun ydet det halve under realistiske forhold.

Senere på dagen gik vi lidt væk fra det ”rene” Beo-koncept og satte bl.a. Pioneer PL-12D m. Ortofon MC3 Turbo og Nikko STA 8080 til at trække ’vox’erne. Det hjalp meget.
Og endnu senere kom også et par Tandberg 3520 med i legen – det var Klaus (altså X-ray) der på mystisk vis havde fået den smuglet ind… (mener ellers han kom på cykel – men det er måske nogen han altid har med?). Og Klaus (altså KlausM) flashede sin 19 kg (nitten!) tunge Braun pladespiller - står i baggrunden på foto 3 - dog uden at vi spillede på den.
1 x Klaus.jpg

Og så var det pludselig næsten aften – og en hyggelig vintage-komsammen var ved at være slut.
På vejen ud af døren hørte jeg Klaus (altså KlausM) mumle noget om hvad hans Hafler- og AR-udstyr kunne trylle frem. Vintage-hifi er et godt samlingspunkt - tak til Klaus og Claus og Klaus for en hyggelig eftermiddag!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Hackenberg » søn 25. aug 2013 20:43

Tusinde tak for en hyggelig og lærerig dag. Næste gang bliver det måske med mine, idag, erhvervede Beovox M100-2.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf KlausM » søn 25. aug 2013 21:41

Meget hyggelig dag, spændende med B&O, som jeg ellers ikke har lyttet særlig meget til. M70'erne var bestemt ikke uden evner, og den der M100-2 kunne jeg også godt tænke mig at lytte til.

MH Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Fredmarantz » søn 25. aug 2013 22:53

Hvor er det dejligt at se, hvad I har bedrevet . Sådan noget skulle vi alle gøre noget mere - det kan man simpelthen ikke få nok af. Tema-dag -ja! :thumbsup:

Det får mig til at ønske, at jeg havde lejlighed til - uden at skulle køre jorden rundt, at være med i sådan et slæng - forudsat selvfølgelig, at jeg var ønsket. Nu hedder jeg godtnok ikke Klaus, men jeg kunne da lige daffe forbi en numerolog eller sår'n. :Skor:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf kbekke » man 26. aug 2013 16:40

Godt at se, at I holder fanen højt derovre!

Og en imponerende "Beowall" :p mangler bare lige et par af de helt store... :ide:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: 4 x C/Klaus i Beoland

Indlægaf Strandvaskeren » man 26. aug 2013 17:46

Captain Phoenix skrev:Og da vi nu var to Claus’er besluttede vi at finde to andre Klaus’er at invitere – nemlig Klaus og Klaus (kendt som X-ray og KlausM).
Det gav en del sjove situationer i løbet af dagen….

Hold kæft hvor er det vidunderligt nørdet og skægt!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9Lge2_H_8IQ[/youtube]

Edit: Hmm, det der youtube embedded virkede vist ikke, her er den som alm. link: https://www.youtube.com/watch?v=9Lge2_H_8IQ
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Gottschalck » man 26. aug 2013 18:00

Det ser rigitig hyggeligt ud, men det er sådan noget vintage tam-tam jo altid. Er det den MMC 20 CL der kommer her ude fra Claus? - eller er det klaus???

Og godt at høre at B&O højtalerne stadig kan noget. Hvad er det i øvrigt for nogen kondensatorer i har brugt? Jantzen?

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster