Captain Phoenix Audio-tråd

Vis os dit grej

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf B&O Vintage » man 20. jul 2015 17:36

Ser udemærket ud Kaptajn Haddock
haddock.jpg

Ja, jeg kunne godt bruge en tur til dejlige St.Paul (de Vance St.Paul ?) og en tur og se lyset i Aix du Provence...men loppeturer til Nykøbing, Klint også med flot lys, Lumsås på dejlige danske sommerdage får hårene til at rejse sig og det er ikke de 12-15 grader og en kuling men det er fund til en 5ér og en 10ér afhængig af " tosse " som sælger...min første polske plade er en skøn sag : JAZZ warsaw jamboree '66. Pladeselskab: Polskie Nagrania Muza
polski.jpg
pat.jpg
erroll.jpg
weather.jpg

og en Mr.Gone med Weather Report, to Dire Straits nr 1 + Love Over Gold :cool1:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Captain Phoenix » man 20. jul 2015 19:18

B&O Vintage skrev:Ja, jeg kunne godt bruge en tur til dejlige St.Paul (de Vance St.Paul ?) og en tur og se lyset i Aix du Provence

St. Paul de Vence er også dejlig - men vildt turist-hypet, så dér finder man med sikerhed ikke noget til fornuftige priser... "Mit" marked var i St. Paul-en-Forêt - en lille by ikke langt fra Fayence.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Sony SS-G1 - det var kattens...

Indlægaf Captain Phoenix » lør 5. sep 2015 23:03

For et par uger siden var der loppemarked i et helt villakvartér på Amager.
Meget hyggeligt - og jeg kom hjem med både en AKAI AA-1030'er, lidt LP'er (bl.a. en Direct-to-Disc) - og så dette par højttalere:

SS-G1 Front.jpg

Sælgeren havde sat en pris, så de nærmest var sikre på at komme med hjem :p - også selv om fronterne bar tydeligt præg af, at en kat (!) på et tidspunkt var en del af husstanden...
Men efter lidt håndarbejde med shaveren (Gillette March III), kom de til at se helt fornuftige ud (den til højre er "før").

SS-G1 fronter.jpg

Alle enheder er i fin form

SS-G1 Diskant Mellemtone 2.jpg

Og efter en behandling med mirakel-midlet blev basenhedens kanter også dejligt bløde og flot sorte.

SS-G1 Bas før behandling.jpg

SS-G1 Bas efter behandling.jpg

Det er godt nok den mindste i Sony's SS-serie fra slut-70'erne (hvor Sony efter min mening toppede) - men de er fa'me ikke ueffen!!!
Lige nu spiller den i selskab/konkurrence med JBL L16 og B&W DM-4 (der vandt 2014-mesterskabet for 3-vejs reolhøjttalere i Hald). Og det gør Sony'en virkelig godt - med mere bund end B&W'erne, samtidig med at der er godt styr på nuancerne i mellemtone og diskant.

SS-G1 B&W DM4 JBL L16.jpg

Alt-i-alt et par super dejlige højttalere, der med selvtilliden i orden gerne stiller op i et (måske) kommende 3-vejs-mesterskab anno 2016.

SS-G1 med fronter monteret.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Hellere Sony end søvnig...

Indlægaf Captain Phoenix » fre 9. okt 2015 17:50

Her på kanten af weekend må jeg lige "flashe" det p.t. regerende set-up i musik-/arbejdsværelset.
Og der er dømt Sony over hele linjen (på nær pick-up'er).

SonyAllOver1.jpg

Højttalerne og receiveren er set før her i tråden (se evt. de forrige sider) - og faktisk også PS-X7'erne til højre.

Sony PS-X7-1.jpg

Den var dels uforskammet billig - og mega stabil & velspillende.
Og så var den det tætteste, jeg lige dér kunne komme på min gamle kærlighed*), som fulgte mig ind i moving-coil-land: Sony PS-6750.

Men det er der nu blevet rådet bod på, for sådan en 6750'er havde forummedlem Sommer til salg.
Og da den både var meget velholdt og velfungerende kunne det jo kun ende på én måde... Godt selvfølgelig!

Sony PS-6750-1.jpg

Så nu står de to sen-70'er Sony'er her med deres kulfiber-belagte tonearme, klippe-stabile drivlinje og lækre industrial look.
Det gør de nok et godt stykke tid :p


*)
Apropos "gammel kærlighed": Da jeg i 1978 skilte mig af med min PS-6750 (for en Micro DQX-500) gik den til min dengang-kæreste - som iøvrigt også købte mine JBL L-166 (jeg købte L-300) og Luxman L-85 (jeg købte Harman Kardon Citation 17s og 19).
For 4-5 år siden ville jeg prøve at have et par L-166'ere igen og støvede hende op efter godt 30 år. Det kunne jo være at de bare stod redskabsskuret/kælderen.
Men nej: Højttalerne - eller det øvrige grej - var ikke til salg, for det spillede hun og manden fortsat på. Godt gået, Inger :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Jarle » tors 21. jan 2016 13:22

Fine høyttalere fra Sony der. Elementene tror jeg er fra SEAS.
Billede
TD124, "3012" og SPU
Brugeravatar
Jarle
 
Indlæg: 131
Tilmeldt: 13 maj 2013
Geografisk sted: Norge
Lokalitet: Averøy

Captain's Revenge - indretning del II

Indlægaf Captain Phoenix » søn 25. sep 2016 11:28

For nogen tid siden havde vi en indretningsarkitekt på besøg.
Det var en kvinde.
Hun skulle indrette vores hus... Mit hjem...
For at få luft måtte jeg dele oplevelsen med mine forum-venner herinde - viewtopic.php?f=569&t=2150&start=105#p51681

Hun er nu blevet ekskommunikeret (men hilser forunderligt nok pænt når jeg møder hende til receptioner på fruens job...). Indretnings-planerne er kørt lige så stille videre - og aktuelt er en tømrer og en maler igang over det hele herhjemme.
Det er to mænd.
Det er meget bedre. *)

Et af fruens ønsker var en sofa (rettere: bænk) på den østvendte veranda og et par hængeborde til kaffekopperne mv. Så kunne vi drikke morgenkaffe dér - og det har vi så gjort.
Fire-fem gange tror jeg.
Det svarer nok til at hver kop kaffe har kostet omkring kr. 450,- (og det er uden kaffebønner) - men prisen falder jo efterhånden og hyggeligt er det bestemt!

OutdoorStereo1.jpg

Og så i dag da jeg gik og rodede - så faldt 10-øren pludselig:
De der kaffeborde...
Hvis man nu vender dem om, så de hænger ud mod haven...
Og sætter dem ned på nederste vange...
Så kan de sgu' da lige bære et par højttalere!

OutdoorStereo2.jpg

Se dét er der sgu' perspektiv i - og hvad der startede som et indretnings-projekt er nu (også) basis for let at kunne lytte til musik under åben himmel hjemme i villahaven.
Jeg skal lige have fundet en måde at passivere naboerne på, men det skal nok lykkes!

OutdoorStereo3.jpg


*) Misforstå mig ikke - jeg elsker kvinder. Det er bare det, at (i dette tilfælde ihvertfald), så er mændende bare meget mere med på at indretningen og tingene også skal fungere - ikke kun se dameblads-pæne ud...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Captain Phoenix søn 25. sep 2016 15:14, rettet i alt 1 gang.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf No1 » søn 25. sep 2016 11:50

:lol: Sejt, Claus :cool1:
Jeg skal lige have fundet en måde at passivere naboerne på, men det skal nok lykkes!

Du kunne måske starte med at byde dem på kaffe - der er stadig plads til kopperne på hylderne kan jeg se ;)
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf bjerager » søn 25. sep 2016 14:05

Spil noget Mezzoforte - "Garden Party" og inviterer dem over
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Gottschalck » søn 25. sep 2016 18:02

Det er da dejligt at bordene kan bruges til flere formål. Pas nu på ikke at trække højtalerne hen over bordene så de bliver ridset.
Så bliver hun tosset
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Genbrug - en mod-strømmen-erfaring

Indlægaf Captain Phoenix » ons 4. jan 2017 21:53

Det har flere gange været diskuteret og kritiseret herinde, at en masse godt vintagehifi-grej bare kasseres på genbrugs-stationerne uden mulighed for at man kan redde det (samt at der måske er nogle af de ansatte, der har en lille "forretning" kørende med at sende det videre mod en eller anden modydelse - spekulationer måske).

Som en - lille - modvægt vil jeg da lige dele, at det lykkedes mig at "fiske" disse tre retro-LP-reoler med hjem (LP'erne var ikke med).

Pladeholdere.jpg

De lå i "Hård Plast"-containeren, hvor jeg læssede noget af. Fik i første omgang listet den ene ned i min medbragte pose og ind i bilen. Kunne dog ikke dy mig - og kørte forbi næste dag, hvor jeg forklarede en meget venlig medarbejder, at jeg var "kommet til" at smide et par af min søns LP-reoler ud og at han var sur over det, så for husfreden...

Den gik sgu' - den flinke mand hentede endda en have-kultivator, som han fiskede de to sidste op med.
En gang vask og grundig rensning - og så er de klar til at være både praktiske og et godt stilelement i mange år endnu.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf HrAndersen » ons 4. jan 2017 22:32

Med lidt snilde og list ... :cool1: Godt reddet.
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 860
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf B&O Vintage » ons 4. jan 2017 22:49

Til den slags redninger er alle kneb tilladt.
Fine sager, tillykke.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf NikonSP » ons 4. jan 2017 23:06

Tillykke med 'fangsten' Claus.

Jeg kender også godt de plastickasser fra for lang tid siden. Da jeg så dit billede, kom jeg i tanke om et billede, som jeg tog i vores 2. lejlighed i Randers for mange år siden.

På bagsiden af billedet har jeg skrevet datoen: 11.09.1975 :QQS:

Nedenfor et billede af billedet med de orange pladekasser:

P1040310 (Custom) 2.jpg


Og det var: Pioneer SA/TX 9100, Pioneer PL 61 og en hovedtelefon Pioneer SE 20. Udenfor billedet stod der 2 stk. JBL L100, med brune fronter. Det rykkede sgu' i 1975 :lol:

Vh/
Harvey
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 834
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf sorenb » ons 4. jan 2017 23:24

Sjov historie :o)
...meeennnn, hvad er det lige, der gør disse afblegede plastik tingester attraktive? De synes ikke umiddelbart praktiske, ej heller særligt velegnede iforhold til at opbevare plader ... omend Verner Panton nok aldrig rigtigt har fænget her, måske en del af forklaringen?
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Sorenki » ons 4. jan 2017 23:41

sorenb skrev:Sjov historie :o)
...meeennnn, hvad er det lige, der gør disse afblegede plastik tingester attraktive? De synes ikke umiddelbart praktiske, ej heller særligt velegnede iforhold til at opbevare plader ... omend Verner Panton nok aldrig rigtigt har fænget her, måske en del af forklaringen?

De er vel tidstypiske? Og derfor en del af "oplevelsen" om man vil - vi har jo alle forskellige perspektiver på denne fælles hobby. Jeg synes de er monster fede, og de indbyggede slidser modarbejder jo at pladerne læner op af hinanden, hvis man har mere end en plade ude af reolen.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster