Captain Phoenix Audio-tråd

Vis os dit grej

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Torben » søn 18. nov 2018 16:19

er den rå sandhed ikke at det "Hvide Album" var en del syret og måske kun indeholdt få musikalske højdepunkter`?
Jeg husker at vi der kunne komme i "Disc Club" i ugevis kun hørte det album til vi lavede så meget brok at de fandt anden musik frem igen!
Og at Carsten Grolin i Ekstra Bladet fandt nye musikalske højdepumkter i de to plader ved at afspille dem bagfra!
Personligt finder jeg en række af Beatles andre album langt mere musikalsk lytteværdige!
Med hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Pokemon » søn 18. nov 2018 19:17

Torben skrev:er den rå sandhed ikke at det "Hvide Album" var en del syret og måske kun indeholdt få musikalske højdepunkter`?
Jeg husker at vi der kunne komme i "Disc Club" i ugevis kun hørte det album til vi lavede så meget brok at de fandt anden musik frem igen!
Og at Carsten Grolin i Ekstra Bladet fandt nye musikalske højdepumkter i de to plader ved at afspille dem bagfra!
Personligt finder jeg en række af Beatles andre album langt mere musikalsk lytteværdige!
Med hilsen Torben

Du ramer hovedt på sømmen! andre af Beatles albums er langt mere lyttevældige end det Hvide Album.
Må dog giv Captain Phonixs ret i at der er rigtigt meget bas i den nye udgav.
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf KlausM » søn 18. nov 2018 22:01

Var der ikke noget med, at de lirede alt deres indspillede materiale af i det dobbeltalbum, for at opfylde, og dermed komme ud af kontrakten med deres daværende pladeselskab. Lyder som en god forklaring på den svingende musikalske kvalitet på det album.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Torben » man 19. nov 2018 02:02

Beatles kom ikke helt ud af kontrakten med EMI idet det fortsat var det store selskab der stod for alt andet end optagelserne som var i "Apple " regi!
Med hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf his067 » man 19. nov 2018 06:03

Jeg tror det er mere relevant at George Martin deltog meget mindre i hele projektet end han havde gjort med Sgt. Pepper og efter sigende hovedsageligt bare sad og læste avis hele dagen.

https://www.theguardian.com/music/2018/aug/18/george-martin-frozen-out-of-beatles-white-album
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Pokemon » man 19. nov 2018 16:30

his067 skrev:Jeg tror det er mere relevant at George Martin deltog meget mindre i hele projektet end han havde gjort med Sgt. Pepper og efter sigende hovedsageligt bare sad og læste avis hele dagen.

https://www.theguardian.com/music/2018/aug/18/george-martin-frozen-out-of-beatles-white-album

Viste ikke at George Michael var med i Beatles men der står da osse at han spiste sjokolade altså udover det med at læse avisen (og det er da fånuftigt nok) men det er da ikke kræftet af nogen det er da kun hans påstand
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Fredmarantz » man 19. nov 2018 16:44

hmmm - George Michael (popsanger) er vist noget helt andet end George Martin (producerlegenden) - og det er altså den sidste der skrives om.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Captain Phoenix » man 19. nov 2018 20:01

Takker for kommentarerne til min lille historie om/med “The Beatles” og omtalen af jubilæums-udgivelsen her i “min tråd”.
Jeg tænker at de nu har nået et punkt, hvor videre debat skal fortsætte andetsteds.
Tak.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Man skal være god ved sig selv...

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 2. apr 2019 11:27

Som flere af de gode forum-fæller herinde har måttet høre på/læse om, har jeg ærgret mig over, at jeg i 1989 solgte mine JBL L300 (barn på vej, småt med penge osv.). Nogle af jer var endda så venlige at gøre mig opmærksom på, at sådan et sæt kom til salg på "det andet" forum...
Tak for det.

De stod godtnok i Lemvig (resten af min signalkæde er i Valby), og sælgeren havde en lidt underlig auktions-lignende salgsproces i gang (man kunne ikke se hvilke andre bud han - sagde at han - havde modtaget). Men da jeg et sted inderst inde havde besluttet, at jeg ville have et sæt L300 igen - og i livet har ærgret mig mere over hvad jeg ikke har gjort end hvad jeg har gjort - så fandt vi ud af at lande en aftale.

Og højttalerne landede også her i mit nyindrettede (næsten færdige) lytte-rum, netop som jeg i dag kan feje rund fødselsdag :p

JBL L300.jpg

Standen er sådan set OK:
    Alle enheder spiller (men én bas skal recones - eller mindst have nye ophæng).
    Et par mindre finer-skader skal udbedres.
    Front-rammerne skal have gen-limet stoffet (blåt) - men jeg pønser på at bygge et par rammer til og have flere fronter/stof-farver at skifte med. Jeg havde både de sand-farvede og de brune fronter way back.
    Skum/pappet under glaspladen er væk og skal genfindes/genskabes.
    Terminalerne bagpå skal reetableres (der er lavet 2 x 2 til bi-wirering)
Her ud over kan det være at delefilteret skal have et eftersyn med friske kondensatorer - og evt. en lille modifikation, hvis mellemtone(hornet) viser sig at være for påtrængende.

Og endelig gør L300'erne mig særdeles opmærksom på, at efterklangen i lytterummet skal dæmpes grundigt (det vidste jeg nu godt - men med det lydtryk de let præsterer bliver det endnu mere påkrævet).

Alt-i-alt en dejlig fødselsdagegave - tusind tak Captain Phoenix ;)

Også tak til den forstående langhårede, hvis eneste betingelse var, at der skal lige så mange kubik-meter andre højttalere ud fra matriklen. Her bliver jeg jo hjulpet af at jeg har været god til at samle så meget... (må se at få lavet et salgsopslag herinde).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf bjerager » tirs 2. apr 2019 12:03

Synes godt om... Tillykke
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf hificlassic » tirs 2. apr 2019 12:05

Til lykke med dem. Godt at de landede et "sikkert sted"
Min handel med samme sælger om en særdeles slidt Luxman PD300 gik glimrende
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf rimmer » tirs 2. apr 2019 12:53

Tillykke med dagen og gaven!
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Louis » tirs 2. apr 2019 13:01

Stort Tillykke Claus

De ser jo ganske nydelige ud. Godt de endte hos en der virkelig gerne ville have et sæt - Og tillykke med dagen.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf Tophøj » tirs 2. apr 2019 13:20

Tillykke med begge dele Claus. Så kan du sætte flueben ved det ;-)

Mvh Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf ralphandersen » tirs 2. apr 2019 13:28

Jeg tænkte på at byde fordi Lemvig er i nærheden, men jeg afholdt mig fornuftigvis. Jeg er glad for at de blev i familien, så vi kan høre dem ved en anden lejlighed.
Til lykke.
For øvrigt kunne det være at vi skulle lave et auktionskartel, så vi ikke risikerer at byde hinanden op når der dukker noget lækkert op ;)
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster