Captain Phoenix Audio-tråd

Vis os dit grej

Re: Captain Phoenix Audio-tråd

Indlægaf highfive » ons 24. jan 2018 20:00

Hej! Pladespilleren ligner en Connoisseur BD1:

Billede
Brugeravatar
highfive

Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Indlægaf spuncut » ons 24. jan 2018 21:02

SME-armen er vidst en "Improved" med armrør i letmetal. Den egner sig glimragende til højkompliante pu's som Concorder og OM'er. Tillykke med de fine ting :thumbsup:
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna:
A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf Fredmarantz » tors 25. jan 2018 00:05

Captain Phoenix skrev: "SME-armen står også helt perfekt - inkl. det lille olie-bad, der skulle/skal dæmpe vibrationer.
Er ikke verdensmester i SME - hvilken type/model er det egentlig
?"

Det er den tidlige udgave af SME 3009 S2 improved - med aftageligt pickup-hus. Det med den tidlige udgave ses på lejets overgang til armrøret og den tværdrager, fastgjort til armrøret, som liftmekanismen presser op på. Armen er en god standard SME-arm. I manges øjne er det en fordel, at den er med aftageligt pickup-hus, da det er noget lettere at skifte pickup på den måde.

Det er gode sager, du fik dér. højttalerne er nok det efter min mening sjoveste. Kanterne er skidte - og det er vel det? - og så måske lige et kig til delefiltrene, den almindelige overhaling af kabinetterne med evt. finslibning (ikke sikkert) samt olie.

Tillykke med det!

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Sennheiser HD 424 vender tilbage

Indlægaf Captain Phoenix » man 5. feb 2018 23:40

Jeg er da seriøst på vej ned af Memory Lane for tiden...

For et par uger siden vendte mine JBL L-166'erne "hjem" igen - efter små 40 år hos ex-kæresten Inger (se længere oppe i tråden). Og nu har jeg sgu' også genanskaffet et eksemplar af mine hovedtelefoner fra dengang - Sennheiser HD 424.

De kom forleden fra Tyskland i den orginale kasse - forsynet med DIN-højtalerstik (og en medfølgende adapter t. 6,3 mm jack). De gule skumpuder var væk - men Thomann leverede dem på 4 dage for en god 100-kroneseddel inkl. porto.

HD424-1.jpg

Skumpuderne er helt perfekte (posen de var i, sagde "Sennheiser - Made in Germany") og lette at montere, så det tog ikke mange minutter at zoome tilbage til sen-70'erne, hvor mine (dengang) HD 424'ere var flittigt i brug.

HD424-2.jpg

Har blot haft tid til en kort lytning.
De spiller faktisk fint og er dejligt lette at have på, så det er ikke kun nostalgi - de skal nok blive brugt.
Mine non-vintage Sennheiser HD 650 har sikkert bedre lyd (ellers er det jo helt i skoven) - men den fede, selvsikre 70'er udstråling har de altså overhovedet ikke.
Og så er jeg vild med at den originale kasse er med.
Alt-i-alt et herligt "Blast From The Past" 8)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Foto fra 2018-træffet: viewtopic.php?f=685&t=11005&p=98276#p98276
Var på besøg i P1 "Hjernekassen" om Vintage Hifi: http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/hjer ... 2015-11-30
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Fredmarantz » man 5. feb 2018 23:48

May we call you "William"? :lol:

Hvor 70'ersk...skønt! :thumbsup:

Jeg husker de Sennheiser - med netop de skumpuder fra en tid i Lokalradio Herning, hvor jeg kom en del og redigerede et par programmer (på en Revox PR99) - Den radiostation brugte konsekvent disse Sennheisere. Lette at have på - billige - og lød fint. Samtidig kunne folk godt kalde på én - og man kunne høre det.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf KlausM » tirs 6. feb 2018 04:49

Jeg har mine 424 endnu, har skiftet puder sådan hvert 10. år. Jeg synes stadig de lyder godt, og pga det åbne design er de rare at have på. Fantastisk at man stadig kan købe skumgummi puder til dem, der må alligevel være nogle stykker i brug stadigvæk.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-90
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Kolonihave-stereo til sønnen

Indlægaf Captain Phoenix » lør 24. mar 2018 18:45

Min ene musikalske og musikglade søn flytter med kæreste (i 8.ende måned) ud af Århus-kollektivet.
De har købt et kolonihave-hus til den lille familie, hvor pladsen ikke er til hans JBL-L166'er og separate Rotel for-/effektforstærkere mm.

Altså måtte jeg afsted til Århus med noget mindre grej, så der kan være musik når vinter bliver til forår og de to bliver til tre: En hyggelig Nikko-receiver og - surprise (not) - et par Beovox S45-2 er nu på plads sammen med Thorens 280 mk.II/Sony CD.

Kolonihaveanlæg1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Var på besøg i P1 "Hjernekassen" om Vintage Hifi: http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/hjer ... 2015-11-30
Brugeravatar
Captain Phoenix

Re: Kolonihave-stereo til sønnen

Indlægaf Louis » søn 25. mar 2018 07:40

Captain Phoenix skrev:Min ene musikalske og musikglade søn flytter med kæreste (i 8.ende måned) ud af Århus-kollektivet.
De har købt et kolonihave-hus til den lille familie, hvor pladsen ikke er til hans JBL-L166'er og separate Rotel for-/effektforstærkere mm.

Altså måtte jeg afsted til Århus med noget mindre grej, så der kan være musik når vinter bliver til forår og de to bliver til tre: En hyggelig Nikko-receiver og - surprise (not) - et par Beovox S45-2 er nu på plads sammen med Thorens 280 mk.II/Sony CD.

Kolonihaveanlæg1.jpg

Man kan da ikke køre rundt i Århus uden at ringe og inviterer sig selvoppustede kaffe ;)
Det ser sgu hyggeligt ud og tillykke med Barnebarnet:)

Fornemme jeg lidt misundelse over Oprhans boksen?
Venligst Louis
Tannoy Lockwood Major, Jbl l212, Marantz 3300 & 240, Technics sp-10 MkII, SME 309, Ortofon Sl-15e MKII, Audio Technica at-650, Revox Pr99, Revox b215
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Århus

Indlægaf Captain Phoenix » søn 25. mar 2018 11:12

Louis skrev:Man kan da ikke køre rundt i Århus uden at ringe og inviterer sig selvoppustede kaffe ;)

Tak, Louis - vi må tage en kop kaffe (og se hvordan det store 212-projekt har det) næste gang :p
Korrekt med "Orphans-misundelse". Han fik den af mig da den udkom i '09.
Jeg glemte helt at købe en til mig selv - og nu koster de over 3.000,- på nettet.
_s_
Claus
Brugeravatar
Captain Phoenix

Indlægaf Sorenki » søn 25. mar 2018 11:25

Captain Phoenix skrev:Tak, Louis - vi må tage en kop kaffe (og se hvordan det store 212-projekt har det) næste gang :p

Du er velkommen til kaffe hos mig, hvis du vil se 212-projektet inden Louis går igang :lol:
Captain Phoenix skrev:Korrekt med "Orphans-misundelse". Han fik den af mig da den udkom i '09.
Jeg glemte helt at købe en til mig selv - og nu koster de over 3.000,- på nettet.
_s_

Jeg glemte også at købe et sæt... nu håber jeg bare på at nogen finder et lager et sted og priserne falder til noget spiseligt ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...
http://auditur.dk
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf Louis » søn 25. mar 2018 14:03

Sorenki skrev:
Captain Phoenix skrev:Tak, Louis - vi må tage en kop kaffe (og se hvordan det store 212-projekt har det) næste gang :p

Du er velkommen til kaffe hos mig, hvis du vil se 212-projektet inden Louis går igang :lol:
Captain Phoenix skrev:Korrekt med "Orphans-misundelse". Han fik den af mig da den udkom i '09.
_s_

Jeg glemte også at købe et sæt... nu håber jeg bare på at nogen finder et lager et sted og priserne falder til noget spiseligt ;)

Captain Phoenix skrev:
Louis skrev:Man kan da ikke køre rundt i Århus uden at ringe og inviterer sig selvoppustede kaffe ;)

Tak, Louis - vi må tage en kop kaffe (og se hvordan det store 212-projekt har det) næste gang :p
Korrekt med "Orphans-misundelse". Han fik den af mig da den udkom i '09.
_s_

Den kan heldigvis også misundes hos mig, den orphans box. Jeg har ikke engang selv set det L212 projekt endnu :'(
Venligst Louis
Tannoy Lockwood Major, Jbl l212, Marantz 3300 & 240, Technics sp-10 MkII, SME 309, Ortofon Sl-15e MKII, Audio Technica at-650, Revox Pr99, Revox b215
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Århus

Vintage-lopper i det franske

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 24. jul 2018 07:49

Ferien har (bl.a. og igen) bragt os til Provence.
Og dermed naturligvis på forskellige loppemarkeder efter... tja... ikke noget bestemt eller uundværligt...

Men jeg fandt en sjov Philips pladespiller i en skøn 70'er-orange, som jeg slet ikke kunne stå for.
Sælgeren forlangte € 20, men da den havde (har) startproblemer bød jeg 10 - og fik den for 12.
Kører både batteri og lysnet - og (krystal)-pick-up'en ser ud til at være i fin stand.

Pladespiller.jpg

Højttalerne i låget har magneten placeret inde i/foran membranen for at spare plads. Den spiller sikkert ikke ret godt - men måske er den så kompakt, at jeg kan få "smuglet" den med på fremtidige bil-ferier.

Jeg læser iøvrigt netop her på ferien en Leonard Cohen-biografi (Sylvie Simmons fremragende: "I'm Your Man - The Life Of Leonard Cohen", 2012) - når jeg ellers kan koncentrere mig for udsigten fra poolen/terrassen.

Bog ved poolen.jpg

Derfor var det også passende, at jeg fandt nogle Cohen-LP'er - det blev til en lille stak.
Der er også en Johnny Hallyday-LP imellem (han døde for nylig - har intet med ham...).
I Frankrig var han lige så stor som Elvis i US/resten af verden - og jeg fik en lang snak & fortælling med sælgerens næsten tandløse far om Hallyday's begravelse (med optog og 1 million deltagende på Champs Elysée). Hyggeligt.

LPerVedPool.jpg

Jeg ønsker jer alle en god sommer - og slutter lige med et billede af den nærliggende by - Montauroux - hvor jeg skal på morgenmad-café netop nu (efter morgen-dukkerten i poolen).
Livet er godt!

Udsigt mod Montauroux.jpg
Senest rettet af Captain Phoenix tirs 24. jul 2018 10:59, rettet i alt 1 gang.
Claus
Brugeravatar
Captain Phoenix

Indlægaf pqrannes » tirs 24. jul 2018 08:19

Skøn grammofon, Claus. Til lykke med den. Der er ikke noget som udendørsmusik, det har Helmer vist os på flere træf, og så er det bare sjovt at kunne spille plader i alle mulige (og umulige) situationer. Fortsat god ferie!

PQR
"Mono is the ultimate... because it's deep. Stereo is distractingly wide..." Neil Young.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintage-lopper i det franske

Indlægaf bjerager » tirs 24. jul 2018 09:55

Captain Phoenix skrev:Ferien har (bl.a. og igen) bragt os til Provence.
Og dermed naturligvis på forskellige loppemarkeder efter... tja... ikke noget bestemt eller uundværligt...

Men jeg fandt en sjov Philips pladespiller i en skøn 70'er-orange, som jeg slet ikke kunne stå for.
Sælgeren forlangte € 20, men da den havde (har) startproblemer bød jeg 10 - og fik den for 12.
Kører både batteri og lysnet - og (krystal)-pick-up'en ser ud til at være i fin stand.

Pladespiller.jpg

Højttalerne i låget har magneten placeret inde i/foran membranen for at spare plads. Den spiller sikkert ikke ret godt - men måske er den så kompakt, at jeg kan få "smuglet" den med på fremtidige bil-ferier.

Jeg læser iøvrigt netop her på ferien en Leonard Cohen-biografi (Sylvie Simmons fremragende: "I'm Your Man - The Life Of Leonard Cohen", 2012) - når jeg ellers kan koncentrere mig for udsigten fra poolen/terrassen.

Bog ved poolen.jpg

Derfor var det også passende, at jeg fandt nogle Cohen-LP'er - det blev til en lille stak.
Der er også en Johnny Hallyday-LP imellem (han døde for nylig - har intet med ham...).
I Frankrig var han lige så stor som Elvis i US/resten af verden - og jeg fik en lang snak & fortælling med sælgerens næsten tandløse far om Hallyday's begravelse (med optog og 1 million deltagende på Champs Elysée). Hyggeligt.

LPerVedPool.jpg

Jeg ønsker jer alle en god sommer - og slutter lige med at billede af den nærliggende by - Montauroux - hvor jeg skal på morgenmad-café netop nu (efter morgen-dukkerten i poolen).
Livet er godt!

Udsigt mod Montauroux.jpg

Fantastisk fortælling! God sommer!
Mørch UP-4, Mørch GS6a, Onkyo P-303, Onkyo M-505, AR-10PI, Denon DP-57L, Yamaha C-45, The End MIllenium XP, Carlsson OA50.3, AR-10pi, FR MC201, AT33PTG, MMC-1, MC-30 Super, MC-200, M20FL, AKG P25
bjerager

Geografisk sted: Hillerød

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri