Arven

Vis os dit grej

Arven

Indlægaf felsby » søn 22. apr 2012 14:20

- fra en ven:
Pioneer SX-890 i flot stand, men desværre komplet og aldeles tavs:

SX-890.jpg


Jeg må tjekke sikringer til en start.
Prisskilt fra min lokale Radio Loft 1979 (still in business): 5495.-!

Plus et par flotte JBL L40 - basserne er på vej til Basrep i Viuf. Jeg er ret sikker på at de aldrig har været skiftet, derfor undrer det mig at centerdomerne ikke vender ens, selvom jeg ved at JBL eksperimenterede med at vende dem begge veje. Det er samme dome, bare monteret baglæns.

JBL 127A bag.jpg
JBL 127A front.jpg


fra Google ser det ud til at centerdomerne er konvekse, og jeg mistænker at den konkave bas i virkeligheden stammer fra en L26. Mon de er ens i øvrigt?
L40:
Billede

L26:
Billede

- og til sidst: En Pioneer PL-520 med Ortofon FF15XE. Den kan spille, og alt virker!

Billede

Tips til receivergenoplivning modtages med kyshånd.

Er det uklogt at restaurere de to uens basser?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
felsby
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 05 apr 2011
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Brabrand

Re: Arven

Indlægaf Nillerviborg » søn 22. apr 2012 22:26

Aaaaerh... - Sådan en gammel Pioneer kan det slet ikke svare sig at rode med - Smid du den hellere ud, og køb noget nyt...
Ved anden tanke - jeg kan sikkert bruge ledningen fra den, skal jeg ikke miljøbehandle den for dig???

Spøg til side - Erfaring og dygtighed i reparation er sgu' ikke så nemt og dele ud af, men skal du ha hjælp til at kigge på den lækre receiver, så siger du bare til, så ser vi på det...

De der basser ligner 8H... - Der findes altså et komplet reconing-kit til dem, synd at skifte kanter ud med noget sandsynligvis uoriginalt...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 599
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Arven

Indlægaf MDA » man 23. apr 2012 00:40

Du skal vel regne med omkring 1250kr per conekit, per enhed + atbejdsløn

Den med konveks dome, ser ud som om, at membranen kommer fra en 125a enhed, eller også er det en 125a enhed hvor de har taget klistermærket fra den gamle 127a enhed, for klister mærket sidder mistænkeligt skævt :Tanke:

Er enhederne allerede sent afsted til basrep?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3370
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Arven

Indlægaf r-l-b » man 23. apr 2012 00:45

kan han ikke bare bokse conen på den anden enhed ind så de begge buler indad :Skor:
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Arven

Indlægaf MDA » man 23. apr 2012 00:48

r-l-b skrev:kan han ikke bare bokse conen på den anden enhed ind så de begge buler indad :Skor:


hahaha :lol:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3370
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Arven

Indlægaf Sorenki » man 23. apr 2012 01:55

MDA skrev:Den med konveks dome, ser ud som om, at membranen kommer fra en 125a enhed, eller også er det en 125a enhed hvor de har taget klistermærket fra den gamle 127a enhed, for klister mærket sidder mistænkeligt skævt :Tanke:

Er enhederne allerede sent afsted til basrep?

jeg tror det er to forskellige conekits der er kommet i dem - det er set flere gange før, jeg ved JBL havde 4 forskellige udseende conekits til 2245H også.
hvis du kigger på bagsiden af enhederne er de også forskellige i limen, jeg mistænker den ene for at være behandlet bagpå med aquaplas :?:

var det mig havde jeg 2 muligheder:
1. ordne kanterne og nyde dem som de er eller sælge dem til en der ville nyde dem som de var...
2. finde og indkøbe originale recone kits til dem og sætte dette I samtidig så der er lige gamle med samme stivhed osv...

der kan stadigvæk købes 127A kits(http://reconingspeakers.com/products-pa ... econe-kit/) men de bliver anbefalet som erstatning til de udfasede 125A... det kan være der er en der på et tidspunkt har smidt en 125A i, nu når de skulle lyde ens? - ligesom mads siger...
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Arven

Indlægaf felsby » søn 29. apr 2012 22:29

r-l-b skrev:kan han ikke bare bokse conen på den anden enhed ind så de begge buler indad :Skor:


Vil det også hjælpe på kantophængene? :LOoL:
felsby
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 05 apr 2011
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Brabrand

Re: Arven

Indlægaf felsby » man 1. jul 2013 10:55

Tavs Pioneer receiver kan afhentes. Muligvis bare en sikring?
felsby
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 05 apr 2011
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Brabrand

Re: Arven

Indlægaf X-ray » man 1. jul 2013 11:03

Receiveren er jeg interesseret i....!

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Arven

Indlægaf csso » man 1. jul 2013 11:05

felsby skrev:Tavs Pioneer receiver kan afhentes. Muligvis bare en sikring?


Hvis vi finder ud af noget med JBL'erne (fra den anden tråd) hjælper jeg dig gerne af med denne også ;)
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Arven

Indlægaf Nillerviborg » man 1. jul 2013 20:47

felsby skrev:Tavs Pioneer receiver kan afhentes. Muligvis bare en sikring?


Aaaerh... - Afhentes ?? - Sæ let slipper du ikke - starter med at byde ne femhunner'lap....!!

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 599
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Arven

Indlægaf felsby » man 1. jul 2013 21:53

beklager, Niller - jeg fik den gratis og sådan ryger den videre. Hvis førstemanden ikke dukker op, kommer du til :-)
felsby
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 05 apr 2011
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Brabrand

Re: Arven

Indlægaf Nillerviborg » man 1. jul 2013 21:59

Iorden... - Stik mig hans adresse, så kører jeg ud og smider en skruetrækker ( Vintage, selvfølgelig ) i hvert dæk, og måske et par afbrændte Vintage Metalhus - transistorer, fx. Krell AA eller MJ15001 eller Motorola 2N3055 i forruden - Så han ikke kan komme af sted ;-)) ??

- Tillykke til XRAY med Pioneer'n - Må den fejle noget rigtig fælt, så der er mange timers underholdning i den, indtil den blot er færdig-renoveret og stilles på en hylde til lejlighedsvis benyttelse.
Jeg har en org. i sin tid indkøbt service-manual til sådan en bandit, hvis du kommer til at mangle et SCAN - ellers ligger der en sjematik her..: http://elektrotanya.com/?q=showresult&w ... =&kat2=all
/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 599
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Arven

Indlægaf X-ray » ons 8. jan 2014 01:35

felsby skrev:- fra en ven:
Pioneer SX-890 i flot stand....

Ja - det er ved at være noget tid siden, at jeg for næsen af "Nillerviborg" nuppede denne fine sag - ganske gratis...!
Felsby - den glade giver - havde en idé om, at den skulle gøre godt et sted...! Men sagen trak ud på min hylde - og noget andet måtte ske med den!
Nillerviborg blev kontaktet... - og han ville stadig gerne byde ind med sin 500-lap. Så den har sikkert fået et helt nyt liv... på Facebook...;).
De 500 kommer til at gøre godt. De er indsat på Træf-konto'en som donation til afvikling af Vintage-træffet...!
Tak til "Felsby"... :thumbsup:

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Arven

Indlægaf Nillerviborg » ons 8. jan 2014 22:30

- Den har fået glans-plassen i hjørnet af butikken og fremvises minimum dagligt - til skræk og advarsel for dem som kommer ind af døren og tror man kan få et velspillende anlæg i en papkasse, med moderne internet-dingeling, CD og højttalere - til under 2500,- . Der står den så med et par fine renoverede JBL L110'er og spiller røven ud af bukserne på meget af aaalt det der nye skrammel man ser. ...
Og fejlretning / "renovering" af banditten kan ganske rigtigt ses på firma'ets facebook-side...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 599
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster