Accuphase et al

Vis os dit grej

Accuphase et al

Indlægaf TruthSpinner » man 7. maj 2012 21:59

Lidt skør med Accuphase er man vel ...
Senest rettet af TruthSpinner ons 10. jul 2013 11:25, rettet i alt 2 gange.
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Accuphase et al

Indlægaf hificlassic » man 7. maj 2012 22:51

det ligner E-202, P300, C200, C220, C280 og PXXXX ?
Lækker samling
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Accuphase et al

Indlægaf TruthSpinner » tirs 8. maj 2012 06:43

Det er en p-102, som midlertidigt har smidt træsiderne. Det er L versionen af C-280.

Det lille anlæg ...
Senest rettet af TruthSpinner ons 10. jul 2013 11:26, rettet i alt 1 gang.
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Accuphase et al

Indlægaf LektorBlomme » tirs 8. maj 2012 12:35

Mmm det ser lækkert ud.
Jeg har kun den lille E202 og en T101, og der går nok noget tid, før jeg har sparet sammen til en C280 og P102, som er drømmesættet.
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Accuphase et al

Indlægaf TruthSpinner » tirs 8. maj 2012 17:21

Jeg kan godt forstå at c280 og p102 er i dit sigtekorn - det er et dejligt sæt. Jeg får dog ikke brugt det så meget for tiden :(
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Accuphase et al

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 8. maj 2012 18:55

Sikke en samling, garanteret i top notch stand. Nu bliver jeg ret nysgerrig på hvad det mon spiller sammen med?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Accuphase et al

Indlægaf TruthSpinner » tirs 8. maj 2012 21:03

Boptilyoudrop skrev:Sikke en samling, garanteret i top notch stand. Nu bliver jeg ret nysgerrig på hvad det mon spiller sammen med?


bösendorfer
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Accuphase et al

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 8. maj 2012 21:17

Sejt. Jeg må nøjes med et vintage Hindsberg - opretstående...
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Accuphase et al

Indlægaf TruthSpinner » tirs 8. maj 2012 22:48

lol - bösendorfer lavede på et tidspunkt en højttalerserie der hed Vienna Classic. Min er en vc1.
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Accuphase et al

Indlægaf JanB » ons 16. maj 2012 03:19

Flott samling :)
Brugeravatar
JanB
 
Indlæg: 54
Tilmeldt: 17 aug 2011
Lokalitet: Sør-Trøndelag, Norge

Re: Accuphase et al

Indlægaf TruthSpinner » ons 16. maj 2012 18:17

Tak, jeg har haft svært ved at holde mig i skindet i en periode - dyr last
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Accuphase et al

Indlægaf TruthSpinner » søn 27. maj 2012 21:03

Nu har jeg endelig fået jaget den sidste tekniske fejl ud af min E-202. Et par 2sc1451 i beskyttelseskredsløbet der sikrer mod lavfrekvent dc på udgangen var gået sure og måtte skiftes med et par 2sc2229 - det hjalp. Nu lyder den super omend den ikke er en kosmetisk stjerne.

Det sure opstød er at jeg fik lave en lillebitte ding på de metalsøjler der indrammer fronten på min C-280L i processen, da jeg kom for tæt på under afmontering af toppen på min E-202. Skaden er absolut minimal, men alligevel pissesurt - øv bøv..
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Accuphase et al

Indlægaf TruthSpinner » fre 14. sep 2012 23:24

Nå, nu er jeg endelig blevet færdig med en fuldstændig renovation af både min p-102 og min p-300.

Førstnævnte er nem, da alt er let tilgængeligt og alle stumper nem kan erstattes med nye i samme størrelse og god kvalitet. Her er valget faldet på BHC components ladelytter, panasonic FR, FC, og FM i strømforsyning, og nichicon MUSE på driver printene (FR hvor der ikke var plad til Nichicon). Bassen er nu klart bedre - langt mere fast.

P-300 er straks værre. Særligt de store ladelytter er nærmest uopdrivelige i den rigtige størrelse. Originalerne er 40000uF 63V ELNA i et format der ligner 76mm x 100mm, hvor standard idag lader til at være 105mm i højden. Jeg missede et gruppeindkøb af Nippon Chemicon 47000uF 80V i 76,2mmx92mm på Audiokarma med et mulehår, men var så heldig at finde et sæt på ebay i Tyskland. Isætning var lidt tricky, idet de gamle ladelytter var forbundet med en solid kobberplade. Jeg måtte simpelt hen skære lytterne fri med en dremel, hvorefter det selvfølgelig ikke var nemmere at få de nye lytter forbundet. Nu spiller forstærkeren heldigvis som en drøm - endnu bedre end jeg havde regnet med, wauv.

Jeg har i øvrigt spændt et sæt Snell type D for og med de nye lytter lyder de faktisk supergodt. De var et lidt mærkeligt indkøb. Jeg responderede oprindeligt på en annonce i den blå om et sæt Snell D7 som solgtes billigt efter lidt lang tid i butiksudstilling. Det viste sig at være en afdeling af en kendt landsdækkende kæde som udbød til salg. Det var noget af en skuffelse at bliver konfronteret med de 20år gamle type D i stedet for den 4 år gamle D7. De lød dog godt og prisen var rigtig, så jeg tog dem - men sælgers fremgangsmåde brød jeg mig ikke om :roll:
Senest rettet af TruthSpinner tirs 18. jun 2013 22:52, rettet i alt 1 gang.
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Accuphase et al

Indlægaf TruthSpinner » ons 22. maj 2013 22:27

Nå, det er gået op for mig at sammensætningen af udgangstranser i min P-20 nok ikke er helt efter bogen, idet hver side har fire forskellige typer installeret - altså to forskellige pnp og to forskellige npn, hvor jeg nok forventede at der kun var en slags af hver.

Service manualen er ikke til at opdrive, men gode gamle George Mann holder på at bestykningen burde være den samme som i E-202.

Som beskrevet i linket ovenfor er de originale transer ikke til at skaffe, men On Semiconductor MJ21193g/MJ21194g er passende erstatninger, som faktisk nok er lidt bedre end originalerne. Mouser har leveret varen på rekordtid - 2 dage - og uden forsendelsesomkostninger ved køb over 65 Euro (tror jeg nok det var).

Så nu ved jeg godt hvad jeg skal lave i weekenden :-)
TruthSpinner
Branchemedlem
 
Indlæg: 250
Tilmeldt: 29 jun 2011
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Re: Accuphase et al

Indlægaf Fredmarantz » ons 22. maj 2013 23:46

TruthSpinner skrev:
Som beskrevet i linket ovenfor er de originale transer ikke til at skaffe, men On Semiconductor MJ21193g/MJ21194g er passende erstatninger, som faktisk nok er lidt bedre end originalerne. Mouser har leveret varen på rekordtid - 2 dage - og uden forsendelsesomkostninger ved køb over 65 Euro (tror jeg nok det var).



Jeg ville også være ganske tryg ved indkøb af ON-SEMI's transistorer - vigtigt selvfølgelig (og som du også selv har praktiseret) at de indkøbes via aut. forhandler, som kan stå inde for originaliteten.
Jeg købte for en tid siden netop et større parti (samlet 60 stk hhv. 21195G/21196G) til restaurering af to slutforstærkere. De originale sidder der stadig, men de er lidt kendte for ikke at være de mest stabile. Derfor er det meningen, at de skal skiftes ud forebyggende. De gamle transistorer gemmes naturligvis og deres oprindelige monteringsposition noteres. Desuden kan man ved indkøb aut. bedre komme til at købe fra samme batch, hvis dette måtte have betydning - og det tror jeg, at det har. Grunden er selvsagt ikke selve batchet, men mere en bedre chance for, at de matcher hinanden elektrisk (Hfe). De "moderne" on-semi's er i hvert fald i min verden kendte for at være noget mere stabile og pålidelige - samt formentlig produceret under snævrere tolerancer end de gamle. Jeg må sige, at lige netop dette er det eneste sted, hvor jeg tror, at nyt er bedre end gammelt :lol:

Jeg mangler i øvrigt en P-300 i flot og fuldt duelig stand, så du må sige til, hvis........ :p.
Jeg har selv en E-202 - E-203 - P-400 - T-100 - C-200 - det skriger jo på en P-300 8)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 122 gæster