Mikes rør og fuldtoner

Vis os dit grej

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Bent Egholm » fre 3. aug 2012 13:53

Takker for den hurtige respons. Tegningerne ligger nu godt og lunt på min harddisc....
Så må vi se og fremtiden giver savsmuld og snedker lim i håret, samt splinter i thalodomid klumperne, er seriøst bange for det!
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » fre 3. aug 2012 14:03

Bent Egholm skrev:Takker for den hurtige respons. Tegningerne ligger nu godt og lunt på min harddisc....
Så må vi se og fremtiden giver savsmuld og snedker lim i håret, samt splinter i thalodomid klumperne, er seriøst bange for det!


Jeg er bare lynhurtig... det siger min kone i hvert fald... "tøhø"..

Jamen jeg ser frem til din step-by-step bygge-billede-tråd.. uden skader selvfølgelig:-)
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » fre 17. maj 2013 21:55

Jeg kan mærke at det er på tide, at jeg opdaterer lidt på dette post.. Burde ændre overskriften også, for fuldtonerne er ændret til et par snell e3, som jeg har renoveret (IKKE MODIFICERET!) Lykke er så glad for dem, så de har fået lov at blive, og lige så mine prototype standere trods de ikke er malet færdig endnu..

Jeg synes det er super sjovt at finde gammelt smadret grej, skille det ad og fikse det (helst grej som hifi-krejlerne ikke har fundet ud af at spinde guld på endnu)

Det ser ud således for nu...
Billede
BilledeBilledeBillede

OG lidt på den pre, som skulle være et lille pre vinter projekt, men nu har taget et halv års tid- og er stadig ikke helt færdig endnu

BilledeBilledeBillede
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf stiv » lør 18. maj 2013 10:07

Hej Mike, det ser sgu godt ud hele din opstilling, har du selv lavet de stativer til højtalerne !

Har selv E3', foretrækker at have dem stående uden stativer og så tiltet lidt.
Billede
Brugeravatar
stiv
 
Indlæg: 142
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Taastrup/-Vestegnen
Lokalitet: Taastrup

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf kbekke » lør 18. maj 2013 10:46

Den ser rigtigt fed ud den rør-pre, Mike.

:thumbsup:

Detaljer, please?
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » lør 18. maj 2013 12:02

Jeg har også spillet på dem uden mine hjemmegjorte standere, og jeg synes ikke jeg får samme perspektiv (måske pga afstanden til mig kontra gulv?) Det virker i hvert fald bedst for mig at have dem klodset op. Når der rigtig skal lyttes, så skal de også rykkes 2m30cm ud fra bagvæggen, for ikke at udcancelere 80-130Hz.. De lyder ret loudness agtig som de står nu- men kompromis med resten af familien, du ved:-)

Kbekke, kommer kommer- når den spiller igen.. Den blev pludselig meget tavs:-/
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf kbekke » lør 18. maj 2013 13:16

Mike Aarup skrev:Jeg har også spillet på dem uden mine hjemmegjorte standere, og jeg synes ikke jeg får samme perspektiv (måske pga afstanden til mig kontra gulv?) Det virker i hvert fald bedst for mig at have dem klodset op. Når der rigtig skal lyttes, så skal de også rykkes 2m30cm ud fra bagvæggen, for ikke at udcancelere 80-130Hz.. De lyder ret loudness agtig som de står nu- men kompromis med resten af familien, du ved:-)

Kbekke, kommer kommer- når den spiller igen.. Den blev pludselig meget tavs:-/


DET kender jeg godt :Bande:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » fre 7. mar 2014 21:13

Så er jeg kommet til at købe et sæt Tango CRD-5 udgangstrafoer, som skal erstatte et sæt Jørgen Schou trafoer (som senere vil komme til salg herinde)

Billeder skal nok komme.

Jeg kan også afsløre at der sker lidt på min KT88 stereoblok, blandt andet et snedigt selvregulerende bias, regulerede forsyninger og ikke mindst et nyt kabinet- får knopper af Cayins "british racing green" og champagnefarvede eloxering.

Og- så fifler jeg med en 4ch mixer, med pfl på hver kanal, hpf på hver kanal og global eq/isolator.
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 119 gæster