Mikes rør og fuldtoner

Vis os dit grej

Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » søn 3. jun 2012 22:24

Jeg vil da lige vise lidt af mine horn/tl/tqwt og rør frem.

Jeg har haft et utal af setups bestående af alt muligt sjovt og dyrt- men aldrig fået "alt det sjove med".. Jeg har altid haft et eller andet med horn- faktisk lige siden jeg lyttede til en kammerats sæt Avantgard Acoustics Duo.. Jeg synes dog at eksponential tractrix- frontladet generelt var lige tough nok at lægge ud med, så....

Jeg købte Jens Martins Fe166 og jokkede som det første en skuestrækker gennem kantophænget (Jeg lagde feberramt derhjemme, så kunne da lige forsøge mig med at samle højtalere...) Da jeg alligevel var ved at skære- kom der en planet10 faseplug i..

således ser de ud (frontbaflen kan skiftes. Jeg har en frontbaffel med fe166EN, og en med en monacor spx 50 ah + en revelator diskant)


Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Hvordan spiller de?... Fantastisk!... De er sjove, der er masser af detaljer og dybde og tør dyb bas!

Så er der disse, som lige er kommet hjem fra autolakør ( og han kommer så lige forbi retter diverse løbere med mere...eller gør han?... lang og træls historie)

Billede
Billede

Hvordan spiller de så?... Knap så "crisp" som fe166EN i bib, og knap så dybt... Men der er godt med smæk og dynamik

Så er der disse Maze77'ere, som jeg har erhvervet mig billigt af en kollega, som han byggede i sine unge dage i 79/80... Jeg har skiftet kantophæng på dem, og leder stadig efter en pænere filtkant, end dem jeg selv har fået lavet.. Richard Allen NG8 har været monteret i bruce spawn hornene for bare lige at prøve- de er dog lige bassede nok i disse kab.

Billede

Jeg spiller på en spark 788 med en spark sc2 foran.. SC2'eren har fået ampohm tinfolie i woks som overførselskondensatorer og mullard goldpins. 788'eren har fået et sæt 2250 SILK udgangstrafoer- som kostede godt det dobbelte af hvad jeg gav for blokken i sig selv (dumt måske, men outcomet var fantastisk, synes især toppen blev mere luftig og knap så "rør-varm")... den er bestykket med brimar, mullard og EH

hulprintet og hotmelten er en midlertidig-nu-kan-jeg-altså-ikke-vente-mere løsning..
Billede
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf HpeA » man 4. jun 2012 00:02

Mike Aarup skrev:Jeg vil da lige vise lidt af mine horn/tl/tqwt og rør frem.

Så er der disse, som lige er kommet hjem fra autolakør ( og han kommer så lige forbi retter diverse løbere med mere...eller gør han?... lang og træls historie)
Billede


Hej Mike.

Ville det være ubehøvlet at spørge efter evt. tegninger eller selve opbygningen af dem ( Mål og sådan ) ?. For jeg synes de er flotte som de står, og kunne godt se noget der ligner ville klæde mit kontor/sovevær. Måske bare med den ændring at jeg kitter det om som et tre vejs system, for jeg har har snart et par 8" bas i overskud når jeg renovere mine B & W Dm2A. Og en fin Fona Reciver fra den gang ruder konge var knægt, jeg tror kan spille rigtigt fint med dem.
Mvh.
Hp
- Hvis det ikke er 42,5 cm bredt og knaser lidt, er det ikke noget jeg vil eje !.-
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -HwByfffoY - Anno 2013 -
http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 26&sk=wall
Brugeravatar
HpeA
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 08 maj 2012
Lokalitet: 4700 Næstved

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf j3n2 » man 4. jun 2012 10:51

Prøv med en 3-4ohms effektmodstand i serie med enhederne, det skulle få Q på fe206en til at passe bedre til spawn hornene. -Giver lidt mere varme, kom jeg vidst frem til.
-de er blevet super flotte! :)

Mvh Jens
j3n2
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 09 jun 2010
Geografisk sted: viborg

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » man 4. jun 2012 12:47

HpeA skrev:
Mike Aarup skrev:Jeg vil da lige vise lidt af mine horn/tl/tqwt og rør frem.

Så er der disse, som lige er kommet hjem fra autolakør ( og han kommer så lige forbi retter diverse løbere med mere...eller gør han?... lang og træls historie)



Hej Mike.

Ville det være ubehøvlet at spørge efter evt. tegninger eller selve opbygningen af dem ( Mål og sådan ) ?. For jeg synes de er flotte som de står, og kunne godt se noget der ligner ville klæde mit kontor/sovevær. Måske bare med den ændring at jeg kitter det om som et tre vejs system, for jeg har har snart et par 8" bas i overskud når jeg renovere mine B & W Dm2A. Og en fin Fona Reciver fra den gang ruder konge var knægt, jeg tror kan spille rigtigt fint med dem.



Jeg vil være ærlige at sige at det ikke er mig, som har tømret bruce spawn hornene sammen- men Jens Martin, manden som ligesom startede hele denne lavine:-)Jeg gav dem bare en masse plastic padding..

men falder tit og jævnligt over topics angående denne konstruktion og diverse enheder på http://www.diyaudio.com/forums/fullrange

Jeg har fakkertal også en 3020 til at stå- de er altså sjove nok:-)
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » man 4. jun 2012 12:53

j3n2 skrev:Prøv med en 3-4ohms effektmodstand i serie med enhederne, det skulle få Q på fe206en til at passe bedre til spawn hornene. -Giver lidt mere varme, kom jeg vidst frem til.
-de er blevet super flotte! :)

Mvh Jens


Jeg har smidt lidt fåreuld (monacors det bedste) i- det kunne jeg jo tage ud- men synes det lød lidt mere sammenhængigt ved at dæmpe hornet lidt...

De spiller bestemt ikke skidt- jeg synes de er hammer sjove.. og selvom at man smider lidt komplekst big band på dem- så hænger det alligevel sammen det hele og er stadig tørt og spræl-levende...

Jeg er sku glad for at du fik sat ild til lunten Jens- hold k... hvor har jeg haft det sjovt siden:-) Jeg skylder jo stadig en kold, hvis du ville kigge forbi!
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf j3n2 » man 4. jun 2012 22:51

Hehe.. Øl og hornmusik.. Det er lige mig ;) -det ser jeg frem til!
Jeg kan til gengæld ikke tage æren for at have snittet hornene, det har Richard a.k.a Http://alto-ht.dk
Opskriften kan man få her http://www.frugal-horn.com/spawn.html

Mvh Jens
j3n2
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 09 jun 2010
Geografisk sted: viborg

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » man 4. jun 2012 23:16

Det var lige nøjagtig den side jeg ledte efter, og ville linke til. Men diyaudio er også god, når man lige er kommet forbi deres slangs med mere..
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » tors 2. aug 2012 21:08

Glemte helt at sige at jeg har spillet på disse her i en rum tid

Det er New Golden Eight super i 15ohm

Billede
Billede
Billede

Bassen er blevet strammet med lidt mere dæmpning, samt et par hjemmelavede standere. der er en fænomenal krop i disse kasser, og et virkelig lækkert rum. Havde planlagt at lave dem to vejs, men tror de ryger til salg istedet til fordel for et helt 4. Projekt..

Fortsat god aften :Thumpsup:
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Bent Egholm » tors 2. aug 2012 22:21

Jeg byggede sådan et par Maze 77 tilbage i 70'erne. De blev udstyret med en 10" SEAS fuldtoneenhed. Faktisk en rigtig velspillene konstruktion. Desværre er tegningerne til kabinetterne forlængst røget ud....
Det kunne ellers være sjovt...er der nogen der har et sæt tegninger liggende er jeg interesseret...
Senest rettet af Bent Egholm fre 3. aug 2012 04:52, rettet i alt 1 gang.
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » tors 2. aug 2012 22:33

Today is your lucky day- jeg har tegningerne scannet ind:-) jeg uplader dem lige når jeg får startet den store datamat:-)
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Bent Egholm » tors 2. aug 2012 23:10

Super!!!
Det tyder jo at knægten her igen skal prøvet den ædle kunst at bygge kabinetter....godt man har et par Coral Flat-8 liggende....
Senest rettet af Bent Egholm fre 3. aug 2012 04:53, rettet i alt 2 gange.
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » tors 2. aug 2012 23:17

Bent Egholm skrev:Super!!!
Det tyder jo at knægten her igen skal prøvet den ædle kunst at bygge kabinetter....godt man har et par Coral Flat-8 liggende....


Uuh- lækkerier...!

Coral fuldtoner og vestax aktiers værdi følger åbenbart hinanden omvendt propertionelt... Synes godt nok de er smådyre uanset standen
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » fre 3. aug 2012 10:33

Så er der lagt tegninger op på maze kabinetterne, og kan findes på denne suspekte side:

http://www63.zippyshare.com/v/77151799/file.html
http://www63.zippyshare.com/v/77151799/file.html
Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf Mike Aarup » fre 3. aug 2012 10:38

Mike Aarup
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 feb 2012
Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Re: Mikes rør og fuldtoner

Indlægaf ole n 84 » fre 3. aug 2012 13:29



Spændende læsning :cool1:
ole n 84
 
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 129 gæster