Lasses Lyd

Vis os dit grej

Re: Lasses Lyd

Indlægaf Lasse » tors 21. mar 2013 23:44

Takker Kaptajnen of HpeA for lykønskningerne :thumbsup:

Berlingoen det er en keeper ligesom højttalerne. Det er helt sikkert ikke det sidste par højttaler der skal hentes i den og det sgu fedt at man bare stiller ind uden nogen form for besvær :Thumpsup:

Den skal sikkert også bruges næste gang der er træf - især hvis der kommer i monitor shot out :cool1:

Jeg ved godt nogen mænd påstår at man er under tøflen hvis man kører Berlingo men jeg mener den slags meget bedre måles på hvor mange liter højttaler man har stående i stuen.

Nogen der vil battle? 8)
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Lasses Lyd

Indlægaf Captain Phoenix » fre 22. mar 2013 00:05

Lasse skrev:Jeg ved godt nogen mænd påstår at man er under tøflen hvis man kører Berlingo men jeg mener den slags meget bedre måles på hvor mange liter højttaler man har stående i stuen.

Kubikmeter... Ikke liter, men kubikmeter! ;)

Anyways - ku' være fint med et "Monitor-battle-of-the-Titans" ved et fremtidigt træf!
Så ku' jeg måske få fingeren ud og sætte L-150'erne i kampklar stand. Det er på tide...
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Lasses Lyd

Indlægaf Fredmarantz » fre 22. mar 2013 00:12

Captain Phoenix skrev:Anyways - ku' være fint med et "Monitor-battle-of-the-Titans" ved et fremtidigt træf!
Så ku' jeg måske få fingeren ud og sætte L-150'erne i kampklar stand. Det er på tide...

Så ska' træffet sgu lægges geografisk, så vi med jydekrog/trailer ikke skal med færgen eller over en dyr bro. : :lol: :Thumpsup: (det er kun R-L-B, der kan komme af sted med det i en bil uden trailer) :Skor:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Lasses Lyd

Indlægaf Strandvaskeren » fre 22. mar 2013 07:52

Lasse skrev:Jeg ved godt nogen mænd påstår at man er under tøflen hvis man kører Berlingo men jeg mener den slags meget bedre måles på hvor mange liter højttaler man har stående i stuen.

Jeg gad sgu godt have sådan en, så kan man smide mountainbiken i bagagerummet uden at pille hjulene af ført (hjulene på cyklen, that is..).

Nu ved jeg ikke lige om de kan betragtes som monitors, men et sæt JBL 240 ti kan lige akkurat ligge i bagagerummet på en Yaris og der er endda næsten en cm. i overskud ud til støddæmpertårnene.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Lasses Lyd

Indlægaf Lasse » fre 22. mar 2013 16:55

Mashuro: Nej jeg var hurtig på aftrækkeren, og lidt heldigt at jeg tjekkede min agent 5 minutter efter den amkom. :p Fødderne fulgte med men de er vist ikke originale og de kommer til at stå meget tilbagelænet syntes jeg. Så indtil videre står de på et par JBL L-16.
Jeg kan stadig næsten ikke tro det - at der stå sådan et par basser derhjemme. :Thumpsup: :lol: Lidt træt på arbejdet i dag da der blev lyttet til godt ud på natten :Thumpsup:

Captain: ja det er selvfølgelig Kubikmeter der måles i når man snakker højttalere som disse og Berlingo bagagerum. :p

strandvaskeren: Jep den tage både mountainbike og barnevogn direkte.. Og så især med 2 små børn ´findes der ikk en mere praktisk bil til prisen... :OLO: :Thumpsup:
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Lasses Lyd

Indlægaf MDA » fre 22. mar 2013 16:59

Tillykke med dem :Thumpsup:

Det er så fed en følelse at få fingere i noget, som man har haft våde drømme om.
Der sikkert dømt fuld musik her i weekenden/påske :RR:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Lasses Lyd

Indlægaf mickr » søn 24. mar 2013 02:44

Captain Phoenix skrev:Tillykke Lasse - det er jo et stort ønske, som dér går i opfyldelse.
Og med det på plads kan du så godt se at skille dig af med Berlingo'en.
Den har nu gjort sin pligt og du kan få dig en bil som en mand af din alder og format kan være bekendt at køre i!


Hvor Fanden er "like-knappen"? :Skor:
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Lasses Lyd

Indlægaf Lasse » tirs 18. jun 2013 14:48

Var heldig på Loppemarked i lørdags :p

Tandberg 10X i flot og umiddelbart velfungerende stand - 150 Kr

Billede

TL 1520 i ok stand men den ene diskant ser lidt trykket ud og lyder heller ikke delt optimalt - 100 Kr

Billede

TR 2075 - Defekt, ligner at den har stået en længere tid på loft eller i kælder - Men 10 Kr :Skor:

Billede
Billede
Billede
Billede
Tvivler på at den kan vækkes til live men kan ihvertfald bruges som billige reservedele til det flotte eksemplar jeg har i forvejen. :ide:

Tænk at finde så meget Tandberg på et Loppemarked. Det var en temmelig euforisk fornemmelse
:Thumpsup: :Skor: :lol:
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Lasses Lyd

Indlægaf cdp » tirs 18. jun 2013 15:36

Kan man andet end blive lidt misundelig på dine indkøb... :shock:
Den 2075 radio gad jeg godt få fingre i... :cool1: kniber det ikke lidt med pladsen.. :lol:
tillykke med handlen...
Venlig hilsen
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Lasses Lyd

Indlægaf Bent Egholm » tirs 18. jun 2013 15:44

Hvor pokker i landet findes der sådanne loppemarker? Er også en anelse misundelig!
Det er da synd at skrotte den 2075'er
Et tillykke med fangsten herfra....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Lasses Lyd

Indlægaf MDA » tirs 18. jun 2013 16:27

Tillykke med de fine ting, det må være rart at finde en 2075 i den stand, så du godt dækket ind med stumper frem over :)
Hvis den da ikke kan laves.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Lasses Lyd

Indlægaf Lasse » tirs 18. jun 2013 16:28

Om det kniber med pladsen kommer an på om du spørger mig eller kæresten. ;)
En ekstra TR 2075 kan jeg altid finde plads til. Også selvom det er en nyere model, med sort strømforsyning.
Jeg vil da prøve om den kan genoplives men som billedet bagpå viser har den altså stået et fugtigt sted så højtaler kontakterne er irret. Indeni er den vist bare støvet og beskidt i den bagerste halvdel. Forreste halvdel ser helt fin ud.
Loppemarkedet var i nærheden af Køge hvor svigermekanikken bor.
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Lasses Lyd

Indlægaf guh » tirs 18. jun 2013 16:35

Det nu ikke fordi jeg er god til at huske, ( i hvert fald ikke hvis det er på noget bestemt !! ) men Studiemonitors ( JBL) er de enligt ikke målt i Kubik Fod ?? --ret mig hvis jeg har uret !! mvh guh :ide:
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Lasses Lyd

Indlægaf Storken » tirs 18. jun 2013 17:54

Hey! Hvis den 2075'er ikke kan genoplives, er jeg med glæde overtager af i hvert fald kabinettet - hvis du selvfølgelig ikke selv skal bruge det. Min 2055 har jo et lidt besynderligt hjemmelavet kabinet. ;)
Tillykke med fundet!
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Lasses Lyd

Indlægaf X-ray » tirs 18. jun 2013 21:51

WAUW... Tillykke med de fine sager :thumbsup:

Spændende med spolebåndoptageren - hvilken stand den er i mht. slitage!
Medmindre du allerede har prøvet.... og ved at 2075 ikke virker - Ja så ville jeg ikke betænke mig et sekund..... se at få sat noget strøm på dyret...! Jeg tror at den spiller... :cool1:
Man kan næsten se på den - at der ikke har været pillet i den!

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 116 gæster