Mit anlæg...lige nu

Vis os dit grej

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf niels-ole » søn 29. mar 2015 16:04

Hey Kjeld
Du er ikke Bange for At den RØR-AMP falder ned når du giver den Gas på Volumen

:Bange: :Bange: :Bange:

/Niels-Ole
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » søn 29. mar 2015 16:27

Nej...højtaler og forstærker vejer tilsammen 75kg...så det bliver stående :thumbsup: Det er vistnok det man kalder 'tungt HIFI' 8) Kassernes 'godstykkelse' er 30mm...for og bagplade er 2 steder forbundet med rund-stokke.

Edit, Jeg har lige fundet ud af den højtaler med forstærkeren på vibrerer væsentlig mindre end den anden. Så det er en god ide med lidt vægt ovenpå :ide:

Billede
Senest rettet af Tube mania søn 29. mar 2015 17:36, rettet i alt 3 gange.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf niels-ole » søn 29. mar 2015 16:34

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Hilsen
Niels-Ole
Sonab OD-11 Sonab OD-5 Cyrus dAD3 Avance Concrete 180, Rauna Njord, Rauna Ymer, David Hafler DH-110 & DH-200 HIFIMAN HE-350 Headphones.
YAQIN MC-100B
Brugeravatar
niels-ole
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 13 jan 2015
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Haslev

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf his067 » søn 29. mar 2015 19:29

Jeg husker dem som forfærdeligt gumpetunge. Men det var nok fordi min far spændte dem for en Arena T9000 (som jo havde en fast 'fysiologisk volumenkontrol'.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » søn 29. mar 2015 19:31

Det jeg jeg hørt før og det er korrekt...den yder dem slet ikke retfærdighed...de højtalere har slet ikke brug for kompensation. Jeg har den, men den kommer kun til at stå til pyndt...desværre. De lyder fantastisk godt på rørforstærkeren, men den lille fine Marantz kan nu også...med mindre lydtryk.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf his067 » søn 29. mar 2015 21:58

Tillykke med dem, forresten...
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » man 30. mar 2015 10:26

Tak for det. Det er gået op for mig hvad deres største problem er...de skulle have været spejlede. En skam de ikke er det...det går ud over stereo perspektivet, men jeg kan leve med det. Det er mindre udtalt i en stor stue..og uanset hvad...så er de altså fede på deres helt egen måde.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf acj1980 » man 30. mar 2015 10:56

Tube mania skrev:Nej...højtaler og forstærker vejer tilsammen 75kg...så det bliver stående :thumbsup: Det er vistnok det man kalder 'tungt HIFI' 8) Kassernes 'godstykkelse' er 30mm...for og bagplade er 2 steder forbundet med rund-stokke.

Edit, Jeg har lige fundet ud af den højtaler med forstærkeren på vibrerer væsentlig mindre end den anden. Så det er en god ide med lidt vægt ovenpå :ide:

Billede


Tubemand.. hvordan lyder de der fede Arena højtalere??? de er H.... sjældne, men det siges de har en god lyd, Herman Høedholt levede bestemt ikke forgæves
acj1980
 

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » man 30. mar 2015 16:44

Ja...de er sjældne og jeg synes det er en hel sensation at jeg nu er ejer af et sæt. Men hensyn til lyden...som udgangspunkt synes jeg rigtig godt om dem...man bliver engageret på en god måde når man spiller på dem. Jeg har jo kun haft dem i nogle dage og har aldrig nogensinde hørt dem før. Det er synd at dem der har hørt dem er skuffede pga af T9000's fysiologiske volumen. Det kan kun gå galt med så kraftigt et bassystem som i disse hvis man bruger den slags.

Der er desuden 2 jokere for øjeblikket.

Joker 1. Jeg har pokkers svært ved at tro de bipolare elektrolytter er på toppen efter 45år. Er der nogen som ved hvad der sidder i dem?

Joker 2. Den ene højtaler er modificeret til biwiring...det har den nok ikke været brugt til, men han har nok brugt den som subwoofer. Det er den egnet til, men det betyder at jeg står med 2 stk dobbelt ledning uden mærker. Bassen er jeg ikke i tvivl om at jeg har faset rigtig, men mellemtone/diskant har jeg svært ved pga dårlig hørelse på V øre efter influenza. Det regner jeg med at få styr på i påsken for så skruer jeg den fra hinanden.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Captain Phoenix » man 30. mar 2015 16:53

Tube mania skrev:Joker 1. Jeg har pokkers svært ved at tro de bipolare elektrolytter er på toppen efter 45år. Er der nogen som ved hvad der sidder i dem?

Joker 2. Den ene højtaler er modificeret til biwiring...det har den nok ikke været brugt til, men han har nok brugt den som subwoofer. Det er den egnet til, men det betyder at jeg står med 2 stk dobbelt ledning uden mærker. Bassen er jeg ikke i tvivl om at jeg har faset rigtig, men mellemtone/diskant har jeg svært ved pga dårlig hørelse på V øre efter influenza. Det regner jeg med at få styr på i påsken for så skruer jeg den fra hinanden.

Ad 1: Skil dem ad og se - 95% sikker på bipolare. Ud med dem - og in med Jantzen Cross Caps (eller andet godt).
Ad 2: Du har jo den umodifecerede at kigge efter, så re-wire den bi-wire'rede som den.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Gottschalck » man 30. mar 2015 16:58

Fede er de, men har vist kommenteret dem på faceb... Hvor mange tit og ofte går i selvsving.
Kondensatorerne er helt sikkert ikke friske mere og du bør ofre nye på disse perler.
Hvor mange sæt er der lavet? 50/75 sæt maks.
Tillykke med dem. Er ikke misundelig overhoved.
Hvordan med dine highboy. Er de på vej ud så....
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » man 30. mar 2015 17:00

Captain...Ja...det vil jeg osse...det var bare hvis nogen vidste hvad der sidder i dem...så kunne jeg skaffe det og fixe dem på en gang.

High Boys are here to stay.

Der er lavet 80 sæt, men kun få blev i DK.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » man 30. mar 2015 19:45

Så har jeg klaret det...ser ud til det var lykkedes mig at fase det hele rigtigt. Men nu er den som før...det var let at se hvordan det skulle være. Det største problem var baflens vægt...jeg kunne godt løfte den selvom den er meget tung, men havde svært ved at få den på plads for kassen til mellemtoner gør at den skal lirkes ind. Kondensatorerne kigger jeg på i påsken...kunne sg ikke mere i dag. Synes da godt nok de basser der er noget massive.

Billede


Enheden som får gulvet til at vibrere med infralyd, men kun når der er noget i signalet (down-firing) ;)

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf ferr31 » man 30. mar 2015 20:02

de skulle have været spejlede. En skam de ikke er det...

Hej Tube
Kan vi ikke bare lave en ny baffel ?
Nu har du jo haft den åben så det er vel ikke det store problem
at tage de mål som skal bruges for at spejlvende den ene.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » man 30. mar 2015 20:09

Jooo ...tanken har strejfet mig...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster