No.1's grej.

Vis os dit grej

Re: No.1's grej.

Indlægaf PerHej » fre 22. mar 2013 22:18

No1 skrev:PerHej : Ja, i et stort bagladet horn sammen med f.eks. en JBL 075 ! DET system gad jeg godt høre :cool1:
Har du nogen konkrete planer ?

Ja da :p men den ene D123 skal først have en kærlig hånd :( 075 hvis jeg kan finde et par stykker - ellers vil jeg prøve med en billig efterligning :oops:
Bagladet horn kunne være en mulighed - men en D123 er jo bygget til OB så det skal da prøves ikke.

Mvh
Per


ferr31 : tak for forespørgslen, men jeg må skuffe dig :( Maskinen er ikke min - den står dog i min kælder og jeg holder den kørende. Den bruges primært til projekter hvor der er indgået et samarbejde med en kunstner eller et event f.eks. live inspilning Direct to Disc (nu er der nok nogen der begynder at vifte med off topic flaget ... :off: ). Grunden til at jeg valgte at vise maskinen var, at jeg håbede der måske var nogen der i sin tid har skåret vinyl og måske havde et par gode historier om det ;)
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: No.1's grej.

Indlægaf No1 » fre 22. mar 2013 23:31

Hej Per.

Man skal nu ikke være bange for at bruge en D123 i et horn, for som der står at læse :
http://www.lansingheritage.org/images/j ... /page1.jpg
JBL D123 - 01.jpg
Men på den anden side - OB er nok hurtigere realiseret end et sæt bagladehorn :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: No.1's grej.

Indlægaf Strandvaskeren » lør 23. mar 2013 09:13

No1 skrev:Men på den anden side - OB er nok hurtigere realiseret end et sæt bagladehorn :lol:

Ikke hvis det skal være "infinite baffle", så skal der godtnok en del træ til.. :QQS: :lol:
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: No.1's grej.

Indlægaf High Sky » tors 11. apr 2013 13:43

Hej
Vil lige sige tak til "No. 1" for et super spændende lyttebesøg. Jeg var forbi en aften for at høre hans JBL Jubal/L65, da jeg gennem tiderne har læst en del om lige netop denne model. Denne højttaler er efter min mening super flot i designet for ikke at tale om dens storebror L300 Summit. Men hvordan lyder de så.........

Jeg troppede op med tre cdér som jeg kender lyden godt på og efter en masse hi-fi snak belv der spillet på JBLér. Det sæt vi lyttede til blev drevet af en digital DIY ICE-power forstærker samt en Marantz cd-afspiller. Og hold da op det lød i mine ører super godt.
Bassen stod tørt og gik virkelige dybt, masser af dybde i lydbilledet og generelt var lyden meget "live" agtig på den fede måde.
Når der blev spillet højt, kunne jeg mærke lilletrommen rent fysisk, ligesom ved live koncerter.
Detaljer som pustelyde for tæt på mikrofonen stod mere tydeligt end hjemme ved mig selv. (Jeg spiller på B&W DM6 fra samme periode). Vi lyttede til meget blandet musik og jeg synes de formidlede alle typer med en varme og dybde.

Stor tak til No. 1 for kaffe og super god vintage lyd.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: No.1's grej.

Indlægaf No1 » tors 11. apr 2013 20:37

Tak, High Sky - for en kanonhyggelig snak og et rigtigt godt lydt på dine fremragende
favorit-CD'er - vel nok noget af det mest velproducerede jeg har hørt indtil videre !

Og tak for alle roserne til Jubal'erne - de kan sgu stadig de flotte, gamle kasser, og som Strandvaskeren
ganske rigtigt er inde på i sit indlæg i tråden "Tanker vedr, nyt contra gammelt grej" når man køber vintage grej, så synes jeg virkeligt man her får noget for sine surt sammensparede grunker når de en gang imellem er
til salg for latterlige 5-6000,- for et sæt !
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: No.1's grej.

Indlægaf No1 » fre 26. apr 2013 08:09

Lageret, i firmaet jeg er ansat i, lukkede desværre igår efter 10 år og flyttes til Tyskland :( .
Det blev markeret med en afskedsreception, og det skulle da selvfølgelig følges på vej med en omgang vinyl !
Så jeg luftede mit lille disco anlæg sammensat til lejligheden : et par Technics SL-1510 (m. Ortofon OM5), Vivanco MX800 mixer og et sæt B&O Penta Mk 1. Det var mindst 30 år siden jeg sidst havde spillet vinyler live til arrangementer, så det var ikke bare et vintage anlæg der blev luftet - det var også en vintage DJ :lol:
Her et par skud af anlægget der overraskede flere med sin rimeligt gode lyd :
Hjort Sound System i firma 01.jpg
Hjort Sound System i firma 02.jpg

En skæring fra en gammel syre-gruppe lukkede og slukkede med ............................. "The End" ::;
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af No1 fre 26. apr 2013 12:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: No.1's grej.

Indlægaf Tonni » fre 26. apr 2013 12:20

En bittersød beretning!

Men kan godt lide det gennemførte rack! - Her er et birkeplint garanteret unødvendigt :OLO:

Og "The End" må da siges at være et passende punktum... :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: No.1's grej.

Indlægaf No1 » man 29. apr 2013 22:24

Jo tak, Tonni - det var en rimelig stabil hæve/sænke-plint vi havde fået banket ned der ;)
Havde overvejet at et nummer med Det Brune Punktum skulle afslutte i stedet for "The End", men der var sgu ingen der ville forstå det alligevel ... "Det er helt magnifique ".... :roll:
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: No.1's grej.

Indlægaf High Sky » tirs 30. apr 2013 23:39

Super ide med den truck
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: No.1's grej.

Indlægaf No1 » man 18. nov 2013 22:30

Har forøvrigt også en lille samling MFB højttalere :
Philips MFB 532.JPG

Philips RH 532. Jep - uoriginal mellemtone. Den ene var død, så jeg måtte lige finde på et eller
andet med et par B&O fuldtoner fra et TV :oops: men spiller helt fint - måske endda bedre end de originale mellemtoner ...

Og en lille ulv i fåreklæder - den mindste Philips lavede dengang :
Philips MFB 22RH541 - 01.JPG

Philips 22RH541. Spiller forbløffende godt af sin størrelse
:OPO:

DUX var også med på vognen :
DUX MFB SX6541 og SX6544 - 01.JPG

DUX SX6541 og SX 6544. Men mon ikke altsammen var Philips komponenter ;)
Specielt de store 6544 spiller helt fint - overraskende stor lyd !
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af No1 ons 20. nov 2013 00:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: No.1's grej.

Indlægaf hmt » tirs 19. nov 2013 14:40

Wov, fine sager No1. Jeg vil mægtig gerne høre højttalerne ved lejlighed. Er lidt forvirret fan af Philips. De har lavet mange fantastiske ting, som helt klart har high end status, hvis de ellers gad at gøre tingene ordentligt hele vejen igennem - tænker på deres tidlige CDM-Drev og Dacs, som jeg er stor fan af, desværre altid har de altid ret dårlig clock. Men clock'en kan man så selvfølgelig skifte!

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: No.1's grej.

Indlægaf Dan63 » ons 20. nov 2013 18:13

Hej No.

Desværre har jeg ikke fornøjelsen af at kunne betragte din kælders spændende samling, det er "gluggerne" s.. for dårlige til, men efter beskrivelsen lyder den til at være interessant at lytte til:).
Jeg har også haft fornøjelsen af at lytte til MFB'er, sidst var det de Dux som en havde med til træffet her i år i Hillerød (jeg må indrømme at have glemt hvem det var:)). Der var også et sæt 3 vejs Philips jeg lyttede til i start 80'erne jeg kan huske at det var nogen med 8" bas og 2" mellemtone, som jeg husker det gjorde de det ganske godt i det ret store lokale, der blev spillet i. Desværre har jeg ikke selv nogen endnu, men håber at få fat i et sæt ved lejlighed.:)
Det kunne faktisk være interessant at lytte til dem igen, hvis mulighed byder sig.:)

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: No.1's grej.

Indlægaf No1 » ons 20. nov 2013 19:24

@ hmt og Dan63 : tak for roserne :p
I er velkomne til et lyt hvis I lægger vejen forbi - send en PM, så finder vi ud af noget.

Mvh Michael

ps Dan63 - du skriver "gluggerne" er for små ...!? Husk at klikke på billederne 2 gange - så er de oppe i elefant-størrelse :thumbsup:
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: No.1's grej.

Indlægaf Dan63 » ons 20. nov 2013 22:16

Hej No.

Pm er sendt :)

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: No.1's grej.

Indlægaf Dan63 » fre 29. nov 2013 23:36

Hej.

Jeg vil lige sige mange tak til No for et spændende genlyt til de gode gamle MFB'er!:)
Og for det ikke skal være løgn er jeg snart, med No's mellemkomst, den lykkelige ejer af et sæt Dux MFB'er. "Thumpsup":)
At jeg så også fik fornøjelsen at få et lyt på Jubal'erne!:)
Hold da k... hvor kan de s.. spille!:)

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 109 gæster