Storkens færd i vintageverden

Vis os dit grej

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » søn 11. mar 2018 12:51

:OLO: <— Ca. sådan har jeg det lige nu. Jeg fik i går hentet endnu en Tandberg TR 2075, et sæt Tandberg TL 5020 højtalere samt en Tandberg TCD 330 kassettebåndoptager! Skulle egentlig bruge receiveren til at skifte lidt dele i min egen, da jeg for nogle år tilbage dummede mig uhyrligt meget og fik ‘vasket’ noget af malingen på FM/AM-skalaen af. Men det lykkedes mig altså nu her ovenikøbet at finde et flot fungerende eksemplar og så tilmed lidt ekstra Tandberg godter. Så nu ser det sgu ret lækkert ud her!
456ED3A8-54D7-42B8-BA95-F971092B17F5.jpeg


Og så har jeg lige tjekket den ‘nye’ lidt igennem - den trænger lidt til en rens, men jeg kan nu få den til at spille super godt i begge kanaler.
CD3150FA-ED75-4944-87A8-B907575760E1.jpeg

A5B0F2E0-CD46-48BC-8A26-5D4FB1D8E463.jpeg


Jeg har endnu ikke lige fået taget et billede af højtalerne, men det skal jeg nok få gjort inden længe, så de også lige kan flashes!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Storken søn 11. mar 2018 14:07, rettet i alt 1 gang.
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf X-ray » søn 11. mar 2018 12:58

Igen Tillykke med fundet herfra.. :thumbsup:
Dejligt med billeder - og bortset lige fra mini-jack på første billede, så kunne billedet nærmest være taget lige ud fra brochuren der midt 70'... Fedt.

Du skrev at de store lytter var udskiftet - til hvilke..?

Hilsen X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » søn 11. mar 2018 13:28

X-ray skrev:Igen Tillykke med fundet herfra.. :thumbsup:
Dejligt med billeder - og bortset lige fra mini-jack på første billede, så kunne billedet nærmest være taget lige ud fra brochuren der midt 70'... Fedt.

Du skrev at de store lytter var udskiftet - til hvilke..?

Hilsen X-ray

Tak! Det var sgu lidt af et scoop, må man sige! .. Jah, mini-jack'et ødelægger det lidt - men det er nu nogle gange meget rart af have i disse digitale tider. Det bliver dog kun brugt, hvis der skal høres musik, som jeg ikke har på plade! :cool1:
Jeg har svært ved lige at se, hvilket mærke de har, men de er 4700uf, 63V. Lægger lige et billede ved:
IMG_0040.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf highfive » søn 11. mar 2018 13:38

Hej Simon
Det er værd at skifte alle elektrolytkondensatorer. Det gør en stor forskel i lydindhold! Vælg Nichicon lydklasse.
Hilsner Björn
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf X-ray » søn 11. mar 2018 13:47

Storken skrev:Jeg har svært ved lige at se, hvilket mærke de har, men de er 4700uf, 63V. Lægger lige et billede ved...

OK - de er jo fine nok, selvom der ikke er tænkt så meget på æstetikken ved valget af disse.. ;)
De er så små fysisk, at man har fjernet den guide, som normalt holder lidt styr på dem.

Hilsen X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » søn 11. mar 2018 13:58

X-ray skrev:OK - de er jo fine nok, selvom der ikke er tænkt så meget på æstetikken ved valget af disse.. ;)
De er så små fysisk, at man har fjernet den guide, som normalt holder lidt styr på dem.

Hilsen X-ray

Nej, det var også min tanke. Af samme årsag var det også ret nemt at spotte! ;) De får nok lov at sidde i for nu. Så kan det være, at de bliver skiftet til nogle fysisk større senere.

highfive skrev:Hej Simon
Det er værd at skifte alle elektrolytkondensatorer. Det gør en stor forskel i lydindhold! Vælg Nichicon lydklasse.
Hilsner Björn

Yes! Har godt tænkt på, at de skulle gøres på et tidspunkt. Men det er umiddelbart en lidt større operation, som der lige skal være både tid og mod til at kaste sig ud i. Pt. lyder det skam også rigtig godt, men jeg ved selvfølgelig heller ikke, hvad jeg går glip af. ;)
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » tors 4. apr 2019 20:42

Lidt over et år skulle der gå, før den næste skrivelse blev stykket sammen her fra min side af. .. Og det er jo nok egentlig fordi, at der ikke sker så synderlig meget nyt! .. Indtil for en uge siden.
Fredag d. 29. marts 2019 fik jeg nemlig mit svendebrev som møbelsnedker. En vej jeg i 2015 valgte at gå efter jeg havde været to år på universitet som svagstrømsingeniør. Total brancheskift. Og et skift jeg stadig den dag i dag er lykkelig over, at jeg valgte at tage!

Nå, men hvad fanden har dette så at gøre med vintagehifi, tænker i nok. .. Jo, jeg valgte selvfølgelig til mit svendestykke at designe og bygge en skænk til det fine Tandberg/Lenco anlæg, som jeg jo er så gald for!

Så hermed lidt pral og stolthed fra min side af. Håber i bær over med mig.

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Storken tors 4. apr 2019 20:59, rettet i alt 1 gang.
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Struktør » tors 4. apr 2019 20:50

Stort tillykke med svendebrevet... Altid godt at høre når unge følger hjertet i valg af uddannelse, og tillykke med det kvalitets møbel du har kreeret.

De venligste hilsener
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf hess » tors 4. apr 2019 20:50

Ush! Det er flot. Tillykke. Og jeg er vild med at pladespilleren er væghængt. Det er et must i min verden.
hess
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 13 feb 2012
Lokalitet: Hvidovre

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Tonni » tors 4. apr 2019 20:52

Sådan! Det er da rent halvfjerser nostalgi. - Havde det ikke været for den underlige glasplade, med sort syn altså! :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » tors 4. apr 2019 20:57

Tonni skrev:Sådan! Det er da rent halvfjerser nostalgi. - Havde det ikke været for den underlige glasplade, med sort syn altså! :OLO:


Jah, beklager den moderne flade smarte skærm. Den bryder selvfølgelig lidt tidslommen! Men, nu er vi jo et ungt par, der også sætter pris på Netflix, Game of Thrones og hvad man ellers kan finde på! :oops:
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf MAJ » tors 4. apr 2019 21:22

Storken skrev:
Tonni skrev:Sådan! Det er da rent halvfjerser nostalgi. - Havde det ikke været for den underlige glasplade, med sort syn altså! :OLO:


Jah, beklager den moderne flade smarte skærm. Den bryder selvfølgelig lidt tidslommen! Men, nu er vi jo et ungt par, der også sætter pris på Netflix, Game of Thrones og hvad man ellers kan finde på! :oops:


Den kan vel bygges om... :thumbsup:

Rigtig flot møbel, du har kreeret :p
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Captain Phoenix » tors 4. apr 2019 21:35

Tillykke med svendebrev og det flotte svendestykke (smart løsning m. pladespilleren).
Jeg synes det er cool at være møbelsnedker. Sønnens bedste ven i Århus er netop dét og har istandsat en del klassiske møbler for mig. Altid en fornøjelse at få klassikere tilbage i “som ny” stand.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf ralphandersen » tors 4. apr 2019 21:40

Flot håndværk.

Det er godt at se at der nu er en man kan bestille hornkabinetter hos ;)
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf 2-mas » tors 4. apr 2019 22:06

Guf for øjne og ører. Flot lavet og tillykke med svendebrevet :DK: :GFG:
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 33 gæster