Louis' vintagegrej

Vis os dit grej

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » man 8. aug 2016 09:53

Ja - en halvskaldede sag. Er forskellen egentligt kun i udseendet eller er det forskel på indmaden. Jeg har jo kigget på som inspiration- den er fed i sort synes jeg. Men havde min originale topplade været i perfekt stand havde jeg heller ikke brugt tid på maling osv.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf hificlassic » man 8. aug 2016 11:57

Der er forskel i indmaden. SP20 har en lillebitte intern strømforsyning og den kører kun 33/45 omdrejninger. Der er sikkert mere
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » man 8. aug 2016 12:48

hificlassic skrev:Der er forskel i indmaden. SP20 har en lillebitte intern strømforsyning og den kører kun 33/45 omdrejninger. Der er sikkert mere


Måske mere i stil med sp-20 mkI?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf hifibacillen » fre 19. aug 2016 12:10

Den er godt nok blevet fed den plade plov, flot i sort. :cool1:
hifibacillen
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: 23 okt 2015
Lokalitet: Herning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » tors 3. nov 2016 22:40

Kan man nogensinde få for mange step upper!?
Jeg bliver altid overrasket over hvor en god, eller bare den rigtige stepup betyder for lyden! Og så gør det jo ikke noget de ikke fylder så meget:)

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf pqrannes » tors 3. nov 2016 22:51

Louis skrev:Kan man nogensinde få for mange step upper!?
Jeg bliver altid overrasket over hvor en god, eller bare den rigtige stepup betyder for lyden! Og så gør det jo ikke noget de ikke fylder så meget:)

Billede


Svaret er vist nej. De fylder jo ikke noget. Det samme må gælde for riaa'er; dem har jeg nogle stykker af.

Jeg har nu ikke så mange stepupper endnu; jeg har en Ortofon T-20 (til Ortofon lavohms MC-pickupper), en Ortofon et-eller-anden-76 og en Carver som din; den sidste er den bedste. Og et par Luxman trafoer, som liiiiiiiige skal i en kasse og wires op etc.

Nå, ja, Aqrannes har min Denon aktive head amp mc step up.

PQR
Senest rettet af pqrannes tors 3. nov 2016 22:53, rettet i alt 1 gang.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Fredmarantz » tors 3. nov 2016 22:51

kan du fortælle lidt om, hvad det er for nogle ? - det ser blæret ud :-)

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » tors 3. nov 2016 23:26

pqrannes skrev:
Louis skrev:Kan man nogensinde få for mange step upper!?
Jeg bliver altid overrasket over hvor en god, eller bare den rigtige stepup betyder for lyden! Og så gør det jo ikke noget de ikke fylder så meget:)

Billede


Svaret er vist nej. De fylder jo ikke noget. Det samme må gælde for riaa'er; dem har jeg nogle stykker af.

Jeg har nu ikke så mange stepupper endnu; jeg har en Ortofon T-20 (til Ortofon lavohms MC-pickupper), en Ortofon et-eller-anden-76 og en Carver som din; den sidste er den bedste. Og et par Luxman trafoer, som liiiiiiiige skal i en kasse og wires op etc.

Nå, ja, Aqrannes har min Denon aktive head amp mc step up.

PQR


Jeg har egentligt også en Denon ha-500. Endnu. Den er lige solgt, den blev aldrig helt min favorit selv den var glimrende.
Carveren er fed, lidt mørk i det. Men det klæder nogle setups.


Fredmarantz skrev:kan du fortælle lidt om, hvad det er for nogle ? - det ser blæret ud :-)

Vh
freddy


Jeg kan fortælle lidt - det jeg ved.

Fra venstre er det en Onlife Research dv6a. Præcis den samme som Dynavectors model af samme navn. Dengang hed de bare Onlife research. Med forsølvede trafo'er og passer naturligvis godt med Dynavectors pickupper, men så vidt jeg ved også denons. Jeg har ikke brugt den så meget.

De næste to (de sorte) er Signalmaster mct3000. Lavet af Flemming Rasmussen fra Gryphon - før det fandtes. Passer rigtig godt il ortofons mc20/30 osv. Men er garanteret også god til SPU. En absolut fed stepup synes jeg. Jeg havde en nyere Ortofon Verto engang. Den fik simpelthen tæsk og blev solgt umiddelbart bagefter. Den er lidt lys i toppen med masser detaljer uden det dog bliver for trættende.

No Name er navnet på den næste. Jeg ved ikke så meget om den. Den er fed og vellydende. Det skulle være en Flemming Rasmussens underleverandører til signalmasteren, lavede - så den minder naturligt mok meget om dem.

Den sidste er Carveren, den har justerbar belastning og det gør den jo dejlig brugbar i mange sammenhæng. Lidt mørk i lyden, men rigtig behagelig.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Fredmarantz » tors 3. nov 2016 23:44

Det er jo nærmest nogle temmelig sjældne nogle - alt i alt. Jeg kendte godt til Dynavectoren, men mest fra vistnok kun en yderst god anmeldelse engang for mange herrens år siden (det er vel vintage :p ). De to Flemming Rasmussen-step'up's er vel også nærmest historiske - men vel også tæt på "one-off's"?? Almindelige kan de næsten ikke være.
Jeg forstod jo, at du havde en HA-500, som du også har haft til salg. Skal jeg være ærlig, så lurede jeg faktisk lidt på den, men var ikke handlekraftig. Jeg havde engang sådan én - og i mit anlæg lød den faktisk strålende. Den passede i hvert tilfælde lige i min smag. Gad vide, om det er min den gamle, som du lige har solgt? - Min røg til en god kammerat, som jeg havde i Herning og som siden flyttede til Randers. Han skiftede alle lytter i den - såååå, måske?

Tak for forklaringen :-)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » tors 3. nov 2016 23:50

Fredmarantz skrev:Det er jo nærmest nogle temmelig sjældne nogle - alt i alt. Jeg kendte godt til Dynavectoren, men mest fra vistnok kun en yderst god anmeldelse engang for mange herrens år siden (det er vel vintage :p ). De to Flemming Rasmussen-step'up's er vel også nærmest historiske - men vel også tæt på "one-off's"?? Almindelige kan de næsten ikke være.
Jeg forstod jo, at du havde en HA-500, som du også har haft til salg. Skal jeg være ærlig, så lurede jeg faktisk lidt på den, men var ikke handlekraftig. Jeg havde engang sådan én - og i mit anlæg lød den faktisk strålende. Den passede i hvert tilfælde lige i min smag. Gad vide, om det er min den gamle, som du lige har solgt? - Min røg til en god kammerat, som jeg havde i Herning og som siden flyttede til Randers. Han skiftede alle lytter i den - såååå, måske?

Tak for forklaringen :-)

Vh
Freddy


Den er solgt til et andet forummedlem, så den er da stadig i familien. Den var nyligt serviceret og købt i København så jeg tror næsten ikke det kan være den:)

Næste gang må du bare slå til Freddy:-)

Jeg vil vove at påstå at det ikke er stepupper der dukker op hele tiden. Når det så er sagt har jeg haft 3 signalmastere. Hvoraf den ene er solgt til en god ven. Den gjorde det rigtig fint hos ham også, så jegfik den aldrig med hjem igen...
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » fre 2. dec 2016 16:48

Siden sidst har jeg fået opfyldt en gammel drøm om at eje en Sme 3012.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Oni » fre 2. dec 2016 17:18

Det er godt nok en smuk arm...
Det ser godt ud.
Oni
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 30 apr 2016
Lokalitet: Glumsø

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf evox » fre 2. dec 2016 18:03

Smuk og....lang
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Tonni » fre 2. dec 2016 18:25

Habba habba! Tillykke Louis! :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Ehapa » fre 2. dec 2016 19:00

Tillykke...det må være en god kombi Sp10+3012..
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster