Louis' vintagegrej

Vis os dit grej

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » tirs 17. maj 2016 22:57

Fredmarantz skrev:Er der ikke noget med, at man kan lodde en "snubber-cap" på nogle få uf og så en 275V-agtig størrelse? ind mellem sikring og netkablets fase - den skulle dæmpe eller "opsuge" knald og gnist.......jf én eller anden gl. lov om støjhygiejne i æteren?

Jeg har ofte set sådanne - tror også, at de kaldes X2-kondensatorer (Google). Jeg er lidt på dybt vand, men det kan altså klares med en kondensator i det område, som jeg har beskrevet - tror jeg....

Vh
freddy


Jeg mente nok der var et eller andet - jeg kunne bare ikke huske hvad det hed. Men det lyder meget rigtigt. Er der nogle fagfolk der kan bekræfte dette udsagn?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Fredmarantz » tirs 17. maj 2016 22:57

Det er da et par rigtig flotte tingester - Der er ikke overladt meget til designerne - her er det teknikerne, der vandt magtkampen hos firmaet - yes!

Er der ikke noget med, at man kan lodde en "snubber-cap" på nogle få uf og så en 275V-agtig størrelse? ind mellem sikring og netkablets fase - den skulle dæmpe eller "opsuge" knald og gnist.......jf én eller anden gl. lov om støjhygiejne i æteren?

Jeg har ofte set sådanne - tror også, at de kaldes X2-kondensatorer (Google). Jeg er lidt på dybt vand, men det kan altså klares med en kondensator i det område, som jeg har beskrevet - tror jeg....

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Fredmarantz » tirs 17. maj 2016 22:58

næsten dobbeltpost - der gik ged i det......hmmmmm
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » tirs 17. maj 2016 23:11

Fredmarantz skrev:Det er da et par rigtig flotte tingester - Der er ikke overladt meget til designerne - her er det teknikerne, der vandt magtkampen hos firmaet - yes!



Nej her er der vist mere tænkt på det praktiske. Men de har jo alligevel et eller andet stilfuldt over sig - også med gitter på ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf evox » ons 18. maj 2016 16:31

Hvad så med lyden Louis...er der snart noget Harman Kardon til salg i det Århus'ianske.... :lol:
Jeg må i hvert fald erkende, at min ellers så elskede Marantz 1150-D har fundet sin en overmand i en rørforstærker,
så Marantzen er 'gået' videre, lige som din gjorde..
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » ons 18. maj 2016 16:56

evox skrev:Hvad så med lyden Louis...er der snart noget Harman Kardon til salg i det Århus'ianske.... :lol:
Jeg må i hvert fald erkende, at min ellers så elskede Marantz 1150-D har fundet sin en overmand i en rørforstærker,
så Marantzen er 'gået' videre, lige som din gjorde..


Åh - jeg synes det er hårdt - men lyden i de små dynaco-trin er dælme god. Det er Harman Kardon nu også, og jeg vil gerne beholde det hele. Men noget skal nok sælges på et tidspunkt - det er ligesom nødvendigt engang i mellem. Jeg har jo også den Luxman L55a til reperation, hvem ved om den er super god når den kommer hjem ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf evox » ons 18. maj 2016 18:50

Kender det godt. Nu har jeg lavet mig selv den regel, at når noget ''nyt'' kommer ind SKAL det ''gamle'' ud....Ps det har også skåret kraftigt ned på mine impulskøb.. :lol:
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf X-ray » ons 18. maj 2016 18:57

evox skrev:Jeg må i hvert fald erkende, at min ellers så elskede Marantz 1150-D har fundet sin en overmand i en rørforstærker....

Det er gået min næse forbi - hvilken er det...?
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » ons 18. maj 2016 19:48

X-ray skrev:
evox skrev:Jeg må i hvert fald erkende, at min ellers så elskede Marantz 1150-D har fundet sin en overmand i en rørforstærker....

Det er gået min næse forbi - hvilken er det...?


Ja også min næse? Hvad har du inviteret i?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf evox » ons 18. maj 2016 21:35

der er en grund til, at i ikke har hørt/set den, da den ikke overholder 25 års kravet her på siden.
Så den indgår i stue-setup'et, hvor jeg ikke har vintage-krav. Men den holder da 15 års tid.
Jeg har jo stadig min Gamle Marantz-reciver og Scandyna'erne mv i vintage afdelingen.
Men jeg er godt nok 'hooked' på den rør-lyd :Thumpsup:
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Fredmarantz » ons 18. maj 2016 22:44

[quote="evox"] da den ikke overholder 25 års kravet her på siden.
quote]

mon ikke det snarere, her i 2016, er et 31 års-krav? :p

Men jo - rør lyder for det meste supergodt - letflydende, homogent og naturligt, med en vis charme.

Men jeg synes jo, som Marantz-fan, at det er godt, at du stadig beholder din Marantz-receiver. :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » ons 18. maj 2016 22:59

evox skrev:der er en grund til, at i ikke har hørt/set den, da den ikke overholder 25 års kravet her på siden.
Så den indgår i stue-setup'et, hvor jeg ikke har vintage-krav. Men den holder da 15 års tid.
Jeg har jo stadig min Gamle Marantz-reciver og Scandyna'erne mv i vintage afdelingen.
Men jeg er godt nok 'hooked' på den rør-lyd :Thumpsup:


Ja jeg er sgu også helt hocked igen, især nu hvor jeg har lidt mere power end sidst jeg havde rør. Så det lover godt!

Men hvad er det du har købt. Jeg hsr vist også også en enkelt ting der ikke er vintage ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf evox » ons 18. maj 2016 23:18

http://www.ultraaudio.com/equipment/tub ... nature.htm
Ikke den 'nye' signature model, men til gengæld med indbygget original super-riaa ;)
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » tors 19. maj 2016 08:38

evox skrev:http://www.ultraaudio.com/equipment/tube_technology_unisis_signature.htm
Ikke den 'nye' signature model, men til gengæld med indbygget original super-riaa ;)


Det ser sgu lækkert ud! Tillykke med den.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf evox » tors 19. maj 2016 16:18

Takker
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 111 gæster