Louis' vintagegrej

Vis os dit grej

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf pqrannes » tors 5. aug 2010 09:46

Boptilyoudrop skrev:...
Iøvrigt et flot arrangement oppe på Hald, pqr!


Tak, selvom programmet vokser time for time (http://www.storebogdag.dk) er der endnu meget at gøre, inden det går løs lørdag morgen. Og vejret er vi jo ikke selv herre over.

Der er i øvrigt spændende musik på programmet med Kisten & Marie: http://www.myspace.com/kirstenmariemusik.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 11. aug 2010 09:03

Jeg tror jeg vægter grejet og musikken lige højt. Det er ikke fordi jeg absolut skal have et anlæg der lyder perfekt, så det formidler mest rent, og hvad ved jeg. Jeg vil bare gerne prøve nogle sjove ting, man ikke ser hver dag - og så samtidig kunne lytte til dejlig musik, den måde det er ment at skulle lyttes til ;)


:cool1: :thumbsup:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » man 27. dec 2010 20:27

Siden min sidste opdatering her i tråden er der sket en del.
Første og fremmest er jeg flyttet fra mit kælderværelse i Risskov, som flere nåede at besøge mig i. Jeg bor nu mere midt i byen. Musikken har selvfølgelig spillet siden eg flyttede ind. Men kort efter kom Sveskes gamle Scot op og køre, og det var simpelthen så fremragende at jeg har skilt mig af med en masse andet forstærkergrej. Nu står der kun Scotten som førstærker,PQR's Lafayette som radio, Nakamichi LX-3 som båndoptager (Den er forresten kommet op og køre), Og så Thorens TD-124'eren som grammofon. Den har fået en SME 3009'er. Den jeg fik af Tonni, eller noget af den, Harvig måtte træde til med reservedele og assistance, da min kunnen ikke rakte længere. Men det blev også rigtig godt. Så nu spiller alting fremragende. Ydermere byttede jeg mig til Toppladen (alu-delen til 124'eren. Så nu er den komplet :Thumpsup:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Fyr løs, hvis i har nogen spørgsmål ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf pqrannes » man 27. dec 2010 22:52

Hej Louis,

Det ser godt ud dér hos dig i din hybel. Masser af dejlig vellyd på hylderne.

Da jeg var på din alder, var jeg vist lige rykket ind på et kollegieværelse med en halvgammel Beomaster, der kun spillede på den ene kanal, og et halvdefekt DIY Seas trevejshøjttalerkit og en nyere beogram grammofon. Snart fulgte så en NAD 3020 (995,- kr) og et par saml-selv-hornhøjtalere med Beta Flat 8. Så kom der lyd på.

Godt at se at "min" Lafayette tuner (jeg troede egentlig, at jeg havde byttet den med dig for en sær dansk 800 ohms forstærker, jeg ikke har fået endnu - det reder vi ud til træffet!) stadig er i brug, og at de gulvhorn, du slæbte herfra, kan endnu.

Jeg har forresten lige fået et par NOS Philips 9710 fuldtoneenheder (den nyere model med org. æsker) - der fulgte en Rank Xeros-agtige fotokopi af byggeinstruksen til high-fidelity's Voight-Horn" med; det må være dem, du har nu.

I det nye år skal jeg nok kigge forbi!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Tonni » man 27. dec 2010 23:35

Det er godt nok dejligt at se din indretning er noget bedre end i kælderen!
Harvey har gjort et godt arbejde på den gamle 3009'er og den klæder godt nok 124'eren!!!
Jeg kan sagtens forestille mig hvilken lyd du har fået... Så mangler jeg bare at få Ole og dig med på endnu en aftale! ;) - Eller to...?

Da jeg havde din alder spillede jeg på en Td-166/sme 3009ser.II/Goldring 920-IGC via en hjemmebygget SRPP forforstærker med ECC81,82 & 83 (designet var sakset fra Elektor Electronics) Samt en SE 2A3 sag jeg byggede ud fra en B&o reciever og et par output trafoer af typen JS type 10 2K3 primær og 5 ohm sekundær. Højttalerne var et par horn med Lowther PM 6 Mk.I Det samlede anlæg havde kostet under 4K og spillede egentligt ret godt...
- Men det så bestemt ikke så godt ud som det du har stående... :)

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4803
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf MDA » man 27. dec 2010 23:55

Jeg kan også kun tilslutte mig flere tallet, det ser godt ud og din Thorens er godt nok blevet fin :cool1:

Julemanden havde ikke lige sådan en Thorens med til mig i år... øv
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf MDA » tirs 28. dec 2010 00:01

Forresten din Cinemag step-up er det en du selv har lavet, eller købte du den færdig bygget?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tirs 28. dec 2010 00:06

MDA skrev:Forresten din Cinemag step-up er det en du selv har lavet, eller købte du den færdig bygget?


Den er købt af Jesper Olsen, brugt. Men mener han købte en færdiglavet. På eBay.

Tak for roserne.

Pqr. Den 800 ohms står her endnu:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf MDA » tirs 28. dec 2010 00:13

Hvad synes du om den ?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Gottschalck » tirs 28. dec 2010 02:37

Det ser rigtig fint ud med dine enkelte og klassiske apparater og hvad kan man ønske sig mer? Og flot plint du forøvrigt har fået lavet til Thorens pladespilleren. Har du monstro et nærbillede af fuldtonerne for den blå filtkant har jeg ikke set før. Er det orginalt?

I øvrigt - den Cinemac trafo (som var færdigsamlet) og Denonen købte jeg på Ebay, men vi blev aldrig rigtig venner. Ved ikke hvorfor, men nu skaber den jo glæde hos dig. Tuneren kommer vist også herfra, oprindeligt omend at den vist lige har været forbi Hald, hvis jeg ikke tager meget fejl.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tirs 28. dec 2010 21:38

Tonni skrev:Det er godt nok dejligt at se din indretning er noget bedre end i kælderen!
Harvey har gjort et godt arbejde på den gamle 3009'er og den klæder godt nok 124'eren!!!
Jeg kan sagtens forestille mig hvilken lyd du har fået... Så mangler jeg bare at få Ole og dig med på endnu en aftale! ;) - Eller to...?

Da jeg havde din alder spillede jeg på en Td-166/sme 3009ser.II/Goldring 920-IGC via en hjemmebygget SRPP forforstærker med ECC81,82 & 83 (designet var sakset fra Elektor Electronics) Samt en SE 2A3 sag jeg byggede ud fra en B&o reciever og et par output trafoer af typen JS type 10 2K3 primær og 5 ohm sekundær. Højttalerne var et par horn med Lowther PM 6 Mk.I Det samlede anlæg havde kostet under 4K og spillede egentligt ret godt...
- Men det så bestemt ikke så godt ud som det du har stående... :)

Med venlig hilsen
Tonni


Det lyder ellers ikke som et dårligt anlæg du havde dengang :-)

Indretningen her er langt bedre, og lyder har mere plads at fordele sig på. Selvom man nok godt kunne indrette sig anderledes, og mere lydmissægt godt. Kan kun tilkende mig at harvig har gjort et godt stykke arbejde med armen. Den lyder og ser fremragende ud.

Du og Ole, Tonni, er altid velkommende - ligeledes med resten af vintage folket :)

Hører du også fik hjulpet min ven Ejner på rette spor igen med sin(e) Leak.

Gottschalck skrev:Det ser rigtig fint ud med dine enkelte og klassiske apparater og hvad kan man ønske sig mer? Og flot plint du forøvrigt har fået lavet til Thorens pladespilleren. Har du monstro et nærbillede af fuldtonerne for den blå filtkant har jeg ikke set før. Er det orginalt?

I øvrigt - den Cinemac trafo (som var færdigsamlet) og Denonen købte jeg på Ebay, men vi blev aldrig rigtig venner. Ved ikke hvorfor, men nu skaber den jo glæde hos dig. Tuneren kommer vist også herfra, oprindeligt omend at den vist lige har været forbi Hald, hvis jeg ikke tager meget fejl.


Jeg har ikke lige et nærbillede lige og her, men jeg kan tage et når lyset er til det. Jeg ved ikke om det er originalt, men så er det i hvert fald flot lavet.

Tak for de pæne ord om plinten. Det tog også sin tid. Har netop sat fødderne på. Som bare er for syns skyld. Ved ikke om de gør en forskel.

MDA skrev:Hvad synes du om den ?


Jeg synes den er fremragende til prisen. I hvert fald sammen med Dl-103'eren. Som er den eneste jeg har prøvet den med. Måske vil nogen synes den er lidt mørkt, men det kan jeg nu godt lide. Ikke noget dårligt køb. Og skulle vist også være nem at samle selv.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf bjerager » tirs 28. dec 2010 22:37

Det ser flot ud - jeg går også og håber på en dag at finde sådan en thorens et sted.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1880
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Sorenki » tirs 28. dec 2010 23:53

Det ser virkeligt godt ud Louis! - og jeg glæder mig til at prøvelytte din nye lejlighed!
Jeg er glad på dine vegne over at du har fundet en så god pladespiller og en så god forstærker, at det andet udstyr virkede overflødigt. Det er rart at man ikke føler ens anlæg hele tiden er ufuldent og halter. Nu mangler du så bare den Revox der står ovre ved mig og venter!

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2046
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » ons 9. mar 2011 22:20

Her kommer lige et par dårlige aftenbilleder af den ny Revox, og resten, inden turen går til London. Hvor jeg vil jage lidt vinyler.

Billede

Billede

Billede

Billede

Og til dem der gerne vil se Richard Allan enhederne på klods hold, er her et par billeder (de tilhører forresten rørgrej (søren) herfra siden)

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf bluetiger » fre 22. apr 2011 18:15

Hej Louis

Du har da godtnok fået opgraderet din bolig :-)
Og grejet osse, selv om jeg var vild med dit Nakamichi.
Hilsen Thorfinn
Brugeravatar
bluetiger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: 17 apr 2011
Geografisk sted: Lige over lillebælt og så ca 25 km til venstre

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster