Louis' vintagegrej

Vis os dit grej

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf mcs_5 » ons 19. okt 2011 22:06

pqrannes skrev:Selvfølgelig spiller den fine Philips Vienna OTL receiver godt. Den er jo "high fidelity", og så skal man i øvrigt ikke tage fejl af lyden af både OTL og 800 ohms enheder, selv om de tit sidder i ganske lette kasser.

Vienna'en kører så ikke med OTL-forstærkere som f.eks. AG9015. Men der er et lavere omsætningsforhold i udgangstrafoen når du bruger 800 ohms højttalere, så det giver dem stadig en fordel.

Og ja, Philips Stereo Vienna er en fin radio. Jeg har vel postet et link til servicemanualen et sted?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf pqrannes » ons 19. okt 2011 22:14

mcs_5 skrev:Vienna'en kører så ikke med OTL-forstærkere som f.eks. AG9015. Men der er et lavere omsætningsforhold i udgangstrafoen når du bruger 800 ohms højttalere, så det giver dem stadig en fordel.


Tak. Så lærte jeg det.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tors 20. okt 2011 10:14

pqrannes skrev:
mcs_5 skrev:Vienna'en kører så ikke med OTL-forstærkere som f.eks. AG9015. Men der er et lavere omsætningsforhold i udgangstrafoen når du bruger 800 ohms højttalere, så det giver dem stadig en fordel.


Tak. Så lærte jeg det.

PQR


Og lige så gjorde jeg, måske er det på tide at lukke de op, og se hvad den gemmer på.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf mcs_5 » tors 20. okt 2011 13:40

Her kan du finde lidt af hemmelighederne: http://stiftsbogtrykkeriet.dk/SiDownloa ... dk702a.pdf

Jeg ved ikke om den passer præcis på dit eksemplar. Philips lavede mange udgaver med små ændringer.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tirs 25. okt 2011 15:51

mcs_5 skrev:Her kan du finde lidt af hemmelighederne: http://stiftsbogtrykkeriet.dk/SiDownloa ... dk702a.pdf

Jeg ved ikke om den passer præcis på dit eksemplar. Philips lavede mange udgaver med små ændringer.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


Yderst spændende. Umiddelbart passer den på den jeg har. Men jeg er naturligvis ikke så teknisk at jeg kan se små tingene. Men pyt. Den lyder godt, og jeg bruger det hver morgen til kaffen.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » man 12. nov 2012 00:47

Det er efterhånden længe siden jeg har vist mig herinde, men jeg har fuldt med på sidelinjen.
Jeg mistede lidt interessen for hifi for et års tid siden. Jeg ved ikke rigtig hvorfor, det hele lød jo fremragende. Scott rør, efterfølgende stort luxman sæt på store Tannoy højtalere på Thorens 124... Løsningen på den store hifi depression kom dog til mig. Så jeg solgte det hele og begyndte forfra i genbrugerne.

Og nu ser det sådan her ud, småt og godt blandet.

Højtalere: ScanDyna A25 - købt for 50 kroner
Forstærker: Aura VA-50 - 150 kroner
Sony cdp-313Cd afspiller - Storskrald
Luxman Tuner T-2 - Storskrald

Pladespilleren er mit halvfærdige seneste Lenco L-75 DIY.

Det spiller så absolut ringere end tidligere. Men det spiller sgu med noget sjæl, man ikke kan købe for penge - og det lyder godt:)

Billede

Billede

Billede

Beklager de ringe billeder, mørke og mobiltelefoner
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Tube mania » man 12. nov 2012 00:57

Louis is back..I have been expecting you...

Det er måske selve jagten på udstyr...når man har det man gerne vil have...så er det måske ikke så spændende mere. Godt du er på banen igen... :cool1: Det ser dejlig retro-agtig ud :RR:
Senest rettet af Tube mania man 12. nov 2012 01:00, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Fredmarantz » man 12. nov 2012 00:59

Fedt at høre/læse livstegn fra dig Louis!!!!!! :OLO: :OLO:

Du har satme været savnet :'(

Du har tiden for dig - og nogle gange kan man godt miste gejst - og have den skrinlagt for andre ting, som også er væsentlige i livet. Dette fantastiske vintage-hifi - show vi kører er jo dybest set kun for sjov - og for at have en skæg interesse. Der er jo andre ting her i livet, som også skal passes (har jeg fået at vide :QQS: )

Velkommen tilbage!

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » man 12. nov 2012 01:16

Tak skal i have. Jeg har også savnet det. Til gengæld har jeg fået købt og hørt en masse musik nu der ikke blev brugt penge på grej og reparationer:-) Jeg er helt sikker på det har noget at gøre med det evige "Det er jagten der er sjovest".
Men så har man ligesom prøvet det ene og det andet og nu kan man så prøve det tredje. Ind til videre har jeg ikke savnet det gamle, ellers kan det jo skaffes igen:-)

Jeg savner mere det gamle Nakamichi - det gad jeg godt ha' igen, heh, men sådan er det nok altid;) Hvis nogen ser noget af 600 serien, må de dog godt lige gi' lyd;)

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf kbekke » man 12. nov 2012 09:39

Yes! Godt at se Louis tilbage på scenen og dobbeltgodt at høre, at det var et godt gammelt "dogmesetup", der skulle til for at få gnisten tilbage.

ps - Der er vist sådan et nakamichi-effekttrin til salg på en af de sædvanlige sider. Men jeg har ikke styr på hvor den befinder sig og til hvilken pris.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » man 12. nov 2012 09:53

Det står desværre på Sjælland og koster 1200, det er ikke slemt, men med forsendelse osv, lige overkandten. Jeg må nok også hellere overstå julen før jeg bruger alle pengene.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Tonni » man 12. nov 2012 11:00

Jamen! Hold da op hvor er det dejligt at se du stadig eksisterer!!!

Og så med en ny omgang opdagelsesrejse i vente!?! - Uhh, hvor du har været savnet!!! :Thumpsup:

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Bent Egholm » man 12. nov 2012 13:20

Hej Louis

Hvis du køber noget her på Sjælland vil jeg da gerne afhente og opbevare apparaterne til du får klaret transport til det jyske
Bare giv en ring på 5944 3978

Hilsen, Bent
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » man 12. nov 2012 19:28

Tak skal du have Bent, det kan være jeg benytter mig af det engang:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf pqrannes » man 12. nov 2012 20:46

Godt at se dig her igen, Louis. Ses vi til Tindersticks-koncerten i Århus senere på ugen?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster