Louis' vintagegrej

Vis os dit grej

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » fre 2. dec 2016 19:04

Tak tak tak. Jeg synes sgu også at det lyder meget tilfredstillende.
Og sp ser den ko ganske godt ud. Det var godt jeg lavede plinten ekstra bred dengang:-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf B&O Vintage » fre 2. dec 2016 21:12

Ultra fed. Tillykke med når et ønske bliver opfyldt.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » tirs 17. jan 2017 23:36

Tid til en lille update.

Langt om længe fik jeg taget mig sammen til at få købt de nye boards for tubes4hifi som bl.a. Gottschalk har talt varmt om. Jeg købte dem af en tidligere bruger fra siden her som havde dem til ag ligge - han var oven i købet så flink at montere fine komponenter og rør og udmåle hele skidtet, og justerer til. Det er dælme god vintage ånd. Jeg skulle bare selv sætte dem i. God grundet til at få prøvet den nye loddekolbe og efter 20 mails frem og tilbage med hvordan og hvorledes, hvad skal måles og hvor - og hvor skal alle ledningerne hen - ja så følte jeg mig godt rustet.

Nu er jeg lige færdir med at montere og måle. Men lytningen må vente til i i morgen. Men her er et lille stemningsbillede af nogle høje spændinger.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Gottschalck » ons 18. jan 2017 17:40

Jeg er spændt på hvad du synes.
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » tors 19. jan 2017 18:13

Gottschalck skrev:Jeg er spændt på hvad du synes.
Jesper


Det er blevet en helt anden forstærker - nu kan den virkelig noget. Bassen er stram og der er luft i toppen. Helt igennem synes jeg alt er blevet bedre. Jeg er meget tilfreds med det!

Før skulle jeg altid lige skrue lidt op for bassen, for få den lidt mere tydelig men den var stadig slap i det. Nu spiller det bare i nul position og det lyder fremragende!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » man 20. mar 2017 15:32

En lille update.

Nu har jeg spillet på Tannoy Lancaster med Monitor Gold " i et par uger og prøvet alle mulig forskellige slags musik. Og det spiller fandeme godt! Jeg synes faktisk det spiller helt kanon godt. Det virker som et super godt match med Dynaco'erne. De levere power nok og har godt styr på enhederne. At beskrive lyd er jo svært, men der er et meget godt perspektiv og masser af luft i toppen så det hele flyder meget let og uforstyrret. Jeg bekymre mig kun om at nyde musikken. Uden tvivl den bedste højtaler der har været en del af mit setup.

Lancaster kabinetterne er 100 liter store og minder mig mig en del om Berkeley kabinettet. Det er ikke noget særligt, og skulle ikke være det bedste match med enheden, men de er født sammen, så det bliver sammen. De har serienummer 073685 og 74220 - er der nogen der ved om det er højt eller lavt?

Det er en spændende højtaler synes jeg.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » lør 1. apr 2017 19:46

Så er det simpelthen tid til at flytte - på mandag flytter vi sgu til forstæderne, nærmere bestemt Viby J.
21 "junior" kasser fra silvan fyldt med lp'er, og så grejet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf jac65 » lør 1. apr 2017 20:00

Super fedt!
jac65
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 25 okt 2014
Lokalitet: 9000 Aalborg

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Tonni » lør 1. apr 2017 22:00

Tillykke med opgraderingen! Håber den giver gode (akustiske) forhold! :)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Anders » søn 2. apr 2017 07:06

Uf jeg er spændt på at se billeder fra det nye! Til lykke!
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » tors 22. jun 2017 08:33

Siden sidst er vi flyttet. Så der er lidt mere plads og anlægget kan komme op så det ikke er i pilfingerhøjde.

Ud over flytningen har hehe også købt mig et godt transistor sæt. Jeg har købt det af NikonSP, så der er naturligvis ikke en ridse på, eller en kontakt der knaser! Altså, det er i perfekt stand! Og så spiller det saftsuseme godt! Og det ser jo lige så godt ud! Marantz model 3300 og 240.
Det spiller super godt sammen med Tannoyerne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf larsne » tors 22. jun 2017 09:14

Super lækkert setup :cool1:
larsne
 
Indlæg: 1271
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Fredmarantz » tors 22. jun 2017 10:08

Ja- det er et dejligt anlæg. Dit nyerhvervede Marantz-sæt er kendt for en særdeles god lyd - godt med uummmppff - og fyldig lyd - masser af overskud og rigtig hifi. Nu er jeg jo heller ikke ufarvet, da jeg jo er glad for Marantz fra den serie og generation. Vedligeholdt og brugt rigtigt er sættet nærmest designet til at kunne holde evigt.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Ehapa » fre 23. jun 2017 09:47

Spændende, og tillykke....hvordan lyder marantz vs dynaco?.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » fre 23. jun 2017 14:18

Ehapa skrev:Spændende, og tillykke....hvordan lyder marantz vs dynaco?.


Jeg har ikke nået at lave en direkte sammenligning. Men de er "heldigvis" ikke så forskellige endda. Efter opgraderingen af Dynacoerne har de fået en mere stram og kontant bas, dog uden at miste deres varme naturlige lyd. Og jeg synes Marantz leverer en masse af de samme kvaliteter i det sæt her.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster