Louis' vintagegrej

Vis os dit grej

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Fredmarantz » fre 22. apr 2011 18:22

lidt OT:

Jeg ved, hvor der står en "større omgang" af 600-serien (wedge-series) fra Nakamichi. Det står ikke i DK, men i det sydlige Holland og er til salg. Priser kender jeg ikke og standen ...ja, mon ikke man skal påregne lidt service - det tror jeg. Er man interesseret kan man jo henvende sig hos mig :D
Det er ikke en salgsannonce, selv om det godt kunne virke sådan. Hvis det er for megen OT, så er moderator velkommen til at fjerne dette indlæg igen - og..sorry Louis. ;)

h
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » lør 23. apr 2011 16:18

Jeg har også selv været rigtig glad for mit nakamichi. Der kørte bare derudaf uden problemer og med fed lyd, og fedt design. Det fylder dog en del. Men det må snart også være eneste minus. Jeg er dog rigtig glad for mit anlæg som det er nu. Det spiller bare. Mangler lige nogle lidt tykkere højtalerkabel. Ikke noget særligt, bare med flere ledere tror jeg.

Freddy - OT er altid velkomment her i tråden :cool1:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf bluetiger » lør 23. apr 2011 16:51

Jeg er heldigvis fri for en gnaven kæreste der syntes
at anlæg er grimme. Da jeg fik ideen med at få fat
i en gammel hærget flightcase var hun med på den :p

Kæresten vil have jeg sælger min denon 47F og får
en 1210 i sort i stedet så nu skal jeg have sat den til salg.
Selv om den er fin og spiller godt vil jeg gi hende ret
den er ikke rå nok

Min Technics SU-MA10 ryger osse selv om den spller såååå godt
den er for moderne, har D/A converter osv osv...

Jeg er ikke færdig med opstillingen men regner med at
den blir færdig her i påsken.

Har du set min flash af det inden det er færdigt ?

http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=569&t=902

Hilsen Thorfinn
Brugeravatar
bluetiger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: 17 apr 2011
Geografisk sted: Lige over lillebælt og så ca 25 km til venstre

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf r-l-b » lør 23. apr 2011 19:03

Louis skrev:Jeg har også selv været rigtig glad for mit nakamichi. Der kørte bare derudaf uden problemer og med fed lyd, og fedt design. Det fylder dog en del. Men det må snart også være eneste minus. Jeg er dog rigtig glad for mit anlæg som det er nu. Det spiller bare. Mangler lige nogle lidt tykkere højtalerkabel. Ikke noget særligt, bare med flere ledere tror jeg.

Freddy - OT er altid velkomment her i tråden :cool1:



biltema har ret godt billigt og tykt højtalerkabel til betalbare priser ---
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » ons 8. jun 2011 21:28

Jeg tænkte at jeg på denne våde Århus dag, lige ville komme med en kort opdatering, selvom der ikke er sket så meget, ud over en lille rokade. Og så er Peters gamle mono rørtuner kommer op og spille igen. Skøn lille sag.

Billede

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf pqrannes » ons 8. jun 2011 21:47

Louis skrev:Jeg tænkte at jeg på denne våde Århus dag, lige ville komme med en kort opdatering, selvom der ikke er sket så meget, ud over en lille rokade. Og så er Peters gamle mono rørtuner kommer op og spille igen. Skøn lille sag ...


Det ser rigtig godt ud, Louis. Nu må jeg da snart få snøvlet mig sammen til at kigge forbi!

God ide med den smalle hylde til at vise vinylplader frem på. Jeg har desværre ingen ledige vægge her, men min teenage-datter, der har fået et vinyl setup, skal snart have en eller flere smalle Ikea-billedhylder, som er super til formålet:

Billede

Se evt. her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50152595.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » ons 8. jun 2011 21:51

pqrannes skrev:
Louis skrev:Jeg tænkte at jeg på denne våde Århus dag, lige ville komme med en kort opdatering, selvom der ikke er sket så meget, ud over en lille rokade. Og så er Peters gamle mono rørtuner kommer op og spille igen. Skøn lille sag ...


Det ser rigtig godt ud, Louis. Nu må jeg da snart få snøvlet mig sammen til at kigge forbi!

God ide med den smalle hylde til at vise vinylplader frem på. Jeg har desværre ingen ledige vægge her, men min teenage-datter, der har fået et vinyl setup, skal snart have en eller flere smalle Ikea-billedhylder, som er super til formålet:

Billede

Se evt. her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50152595.

PQR


Hvor morsomt. Det foreslog Søren mig også. Krydderihylder kaldte han dem vist. Men ja, de skulle være super til formålet. Det her var bare en hurtig løsning, da der blev så tomt.

Du er velkommen til at kigge forbi ved lejlighed ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Elway » tors 9. jun 2011 08:13

Det ser godt ud, Louis - flot display af gode sager!

men hvor er din fine spolebåndoptager?
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tors 9. jun 2011 08:28

Elway skrev:Det ser godt ud, Louis - flot display af gode sager!

men hvor er din fine spolebåndoptager?


Spolebåndoptageren, står og pynter ved siden af. Jeg overvejer et salg, da jeg desværre ikke får den brugt. Og det er en skam. Men jeg er lidt ubeslutsom. Men den er her endnu. Nu er det min 3. Ordenlige og funktionelle spolebåndoptager. Alle gange har jeg måtte erkende at jeg ikke får det brugt nok. Gad vide hvorfor man bliver ved :lol: (Fordi det er enormt sjovt og spændende, med de maskiner)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Elway » tors 9. jun 2011 08:43

Louis skrev:
Elway skrev:Det ser godt ud, Louis - flot display af gode sager!

men hvor er din fine spolebåndoptager?


Spolebåndoptageren, står og pynter ved siden af. Jeg overvejer et salg, da jeg desværre ikke får den brugt. Og det er en skam. Men jeg er lidt ubeslutsom. Men den er her endnu. Nu er det min 3. Ordenlige og funktionelle spolebåndoptager. Alle gange har jeg måtte erkende at jeg ikke får det brugt nok. Gad vide hvorfor man bliver ved :lol: (Fordi det er enormt sjovt og spændende, med de maskiner)


DET kan jeg genkende. Trangen til at have noget spændende stående, velvidende at man nok ikke får det brugt. Nå ja, har man ikke større problemer i sit liv en "grej-itis", så går det nok :lol:
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » ons 19. okt 2011 11:44

En lille update.

Der er ikke sket noget særligt. Jeg er begyndt at bruge min gamle cd'afspiller igen. Det er en cambridge azur 340c. Og den spiller egentligt meget godt - det er som regel bare popmusik den spiller - og så alt det der ikke er værd, eller for dyrt at købe på vinyl.

Ydermere er SCOTT Stereomaster 200b kommet i en original kassen indkøb i USA på det dyre ebay. Så nu er den "i mål"

Billede

Billede

Billede

Og så er Peters Philips Vienna kommet op som køkkenanlæg. Det er egentligt ubrugeligt da køkken og stue er et rum. Men det spiller sgu rigtig godt. Faktisk rigtig rigtig godt.

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Elway » ons 19. okt 2011 18:25

uha - skønt at se din Scott anstændigt klædt på. Ser godt ud, Louis :-)
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf pqrannes » ons 19. okt 2011 20:43

Louis skrev:...
Og så er Peters Philips Vienna kommet op som køkkenanlæg. Det er egentligt ubrugeligt da køkken og stue er et rum. Men det spiller sgu rigtig godt. Faktisk rigtig rigtig godt.

Billede


Selvfølgelig spiller den fine Philips Vienna OTL receiver godt. Den er jo "high fidelity", og så skal man i øvrigt ikke tage fejl af lyden af både OTL og 800 ohms enheder, selv om de tit sidder i ganske lette kasser.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf csso » ons 19. okt 2011 21:38

Louis skrev:Jeg har også selv været rigtig glad for mit nakamichi. Der kørte bare derudaf uden problemer og med fed lyd, og fedt design. Det fylder dog en del. Men det må snart også være eneste minus. Jeg er dog rigtig glad for mit anlæg som det er nu. Det spiller bare. Mangler lige nogle lidt tykkere højtalerkabel. Ikke noget særligt, bare med flere ledere tror jeg.

Freddy - OT er altid velkomment her i tråden :cool1:


jeg har et Black Mamba sæt liggende her du kan få billigt - det er i org emballage og er ikke spillet til endnu
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf csso » ons 19. okt 2011 21:41

csso skrev:
Louis skrev:Jeg har også selv været rigtig glad for mit nakamichi. Der kørte bare derudaf uden problemer og med fed lyd, og fedt design. Det fylder dog en del. Men det må snart også være eneste minus. Jeg er dog rigtig glad for mit anlæg som det er nu. Det spiller bare. Mangler lige nogle lidt tykkere højtalerkabel. Ikke noget særligt, bare med flere ledere tror jeg.

Freddy - OT er altid velkomment her i tråden :cool1:


jeg har et Black Mamba sæt liggende her du kan få billigt - det er i org emballage og er ikke spillet til endnu


hov så lige datoen :oops:

gi lyd hvis det er aktuelt, og har interesse :cool1:
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster